Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Damon a Bale slaví s Le Mans, Joker hlásí miliardu a Charlieho andílci bankrot


ikona
Cival
bitva o midwaychristian baledokonalá leždoktor spanekemilia clarkeford vs. ferrarihelen mirrenian mckellenjames mangoldjoaquin phoenixjohn cenajokerlast christmasle mans ´66matt damonmidwayroland emmerichtržbywarner bros.zloba
Dobré podzimní filmy mají dobré výsledky, aspoň něco... 

Když by se před půl rokem někdo podíval na výhled premiér, nepochyboval by v tuhle roční dobu o triumfu Charlieho andílků. Slavná značka se totiž dočkala restartu s čerstvou trojkou krásných hereček, s úspěšnou Elizabeth Banks na režijní sesli (a nejen to), která vydělala tunu peněz díky trilogii Ladíme, a s plejádou hvězd popmusic, co slíbily, že dodají k bijáku své nové songy, aby se o něm vědělo úplně všude. Jenže už po prvním traileru bylo jasno, že tenhle důmyslný plán vůbec nevyjde.

Noví Charlieho andílci totiž vypadali po celou dobu své kampaně jako naprosto nudný a unylý návrat ke klasické látce, který nemá parametry cool blockbusteru, zábavné popcornové jízdy a ani sexy podívané, což k téhle značce dlouhé roky neodmysleně patřilo. Nedokázal jsem si dost dobře představit, že se na tuhle bídu někdo požene do kina... ale nuzný rozjezd a otvírák za strašidelných osm milionů mě ale i tak dokázal překvapit. Sony/Columbia si totiž připisuje naprostý fail, protože restart zapíše z amerických kin sotva dvacet mega a půjde hluboko do mínusu.

 

Slavný popkulturní fenomén se tedy evidentně ukládá k věčnému spánku, a to s ještě větší kocovinou, než jakou před dvěma týdny přineslo fiasko Terminátora (ten už mimochodem vypadl z amerického top tenu s tragikomickými 56 melouny, to je potupa!). V Sony sice drželi náklady na uzdě a rozpočet padesát mega neavizuje vyloženou pohromu, když ale zohledníme i marketingové a distribuční náklady (těch zoufalých osm milionů přiteklo z tří a půl tisícovek kin!), máme tu opravdu jeden z největších komerčních propadáků letošního roku. A podle prvních ohlasů i skrz naskrz průměrný snímek.

Pro suverénní první pozici si tak v pohodě přijeli Matt Damon s Christianem Balem ve špičkovém retru oscarových parametrů Ford vs. Ferrari neboli Le Mans ´66. Foxové se určitě báli, že velkorysá investice do nového filmu Jamese Mangolda se nevrátí, teď ale můžou slavit. Otvírák za 31 milionů je totiž parádní, a když se spojí s velmi pozitivními recenzemi a naprosto nadšenými diváckými reakcemi (CinemaScore A+, 93% na CSFD a 7. místo v TOP 300!), je jasné, že jen americké tržby hravě přeskočí přes sto mega a pár desítek milionů se bude trpělivě střádat i ve zbytku světa.

Další boží želízko do filmografií Damona a Balea, které definitivně tlačí režiséra Logana, Walk the Line a Identity Jamese Mangolda mezi hollywoodské klasiky začátku 21. století, se bude zjevně počítat mezi nejzajímavější filmy letošního roku. Chystá se navíc sbírat minimálně nominace na všechny myslitelné pozlacené sošky, a tím spíš by se chtělo stát kasovní předvánoční trvalkou. Pokud se bude renomé filmu šířit tak skvěle jako u stále čerstvého Jokera, mohlo by se to stát skutečností a Le Mans ´66 právě jeho štafetový kolík převzít.

Velebený Joker ostatně už o šestnáct mega přeskočil miliardu, a i když zdolání téhle mety oslavuje z osmé příčky s pěti miliony, fanfáry si může užívat na max. Warneři se logicky snaží co nejelegantněji dotlačit tvůrčí tým k brzkému pokračování - nepochybně je budí ze spaní vědomí, že na triumfu vůbec nejvýdělečnější comicsárny všech dob mají jenom dílčí podíl. Jak rychle se jim ale podaří nakročit k sequelu a co je to bude stát, je otázka. 

 

Stříbrnou pozici tak uhájila Bitva u Midway, která je po všech stránkách odvarem z poněkud zašlé slávy Rolanda Emmericha. Je sice hezké, že u Lionsgate si díky předprodeji práv ve zbytku světa zajistili, že na novém válečném velkofilmu neprodělají kalhoty, v kontextu Dne nezávislosti, 2012 nebo Hvězdné brány jde ale o úpadek jak kvalitativní, tak i komerční. Nový předigitalizovaný Emmerich má na kontě zatím ze zámoří 35 mega a to je prostě slabota.

Z komedie o hasičích a dětech Playing with Fire na čtvrtém místě by chtělo zoufalé a tápající studio Paramount udělat podzimní rodinnou trvalku, a z jistého úhlu pohledu se mu to může celkem dařit - přidalo se šedesát kin a připočetlo dalších osm a půl milionu, což znamená propad ani ne o třetnu - ale kdovíjaký vejvar z toho ani tak nekouká. Tím se taškařice s Johnem Cenou sice pošoupla na 25 melounů, ale na víc jak padesátku to asi stačit nebude. 

Po šesti milionech zapsali romantika Last Christmas a hororový Doktor Spánek. Strašidelnou odyseu Ewana McGregora podle Stephena Kinga trochu zachrání zbytek světa - koneckonců průběžných globálních 53 mega nevyznívá tak zoufale - Warneři si ale od tohohle pokračování Osvícení slibovali mnohem větší věci. 

Žádným ternem není ani romantika Last Christmas, která podle očekávání jen protahuje mizernou filmovou sérii Emilie Clarke. Kráska ze Hry o trůny si zapisuje do filmografie zjevně jen další podprůměrný kousek (recenze jsou nevlídné) a ani co se týče dolarů to žádný trhák není - tak jedině že by to změnila česká kina, kde film bude uveden pod strhujícím názvem... Last Christmas.

 

Třetím titulem Warnerů v žebříčku je novinka Dokonalá lež aka The Good Liar. Herecký koncert Helen Mirren a Iana McKellena na Oscary pro své tahouny nezaútočí, protože film sklízí jen průměrné reakce a ani výnosy za moc nestojí: Pětimilionový start je hodně slabý a zafunguje v podstatě jen jako reklama na uvedení na VOD. 

Desítku uzavírá Zloba 2 se 458 miliony z celého světa a historické drama Harriet, které si nenápadně došlo už pro 31 milionů dolarů.

Kompletní žebříček tržeb tady.

Za týden budou Hanksovo A Beautiful Day In The Neighborhood a kriminálka 21 Bridges sledovat, jak pokladny drtí Ledové království 2

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (32)
© copyright 2000 - 2019.
Všechna práva vyhrazena.
Hosting zajišťuje: Stable.cz
Kontakty: Technická podpora | Redakce

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se na MovieZone zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace