Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Butler vládne v Americe, Tarantino v Evropě a Rock se Stathamem v Číně


ikona
TedGeorge
angel has fallenangry birdsdisneydora the explorerdwayne johnsongerard butlergood boysguillermo del torohobbs a shawjason stathamkrvava nevestalví králnoční můry z temnotonce upon a time in hollywoodquentin tarantinosamara weavingsonythe rocktržbyuniversal
A jak si ve světě vedou Tarantino, Rock a Statham? 

Konec srpna bývá již tradičně v amerických kinech asi stejně vzrušující jako sledování webkamery mířící v jihlavské zoo na výběh Medvěda malajského, který je už měsíc zapůjčený do partnerské zahrady. Moc se tam toho prostě neděje. Není tedy žádným velkým šokem prvenství třetího filmového dobrodružství agenta Mikea Banninga alias Angel Has Fallen.

 

Gerardu Butlerovi k tomu (pro něj velmi vzácnému) ovládnutí tržebního žebříčku stačilo reportovaných 21 milionů dolarů za první víkend, což je na poměry této akční série standardní otvírák a studio Lionsgate bude podle všeho zase spokojené. Tipnete si, kolik film stál? Zatímco jednička vyšla režírujícího Antoinea Fuquu na 70 mega, dvojka odehrávající se v Londýně stála 60 míčů a trojku pořídil talentovaný režisér Ric Roman Waugh za pouhých 40 mega! Také jste na základě trailerů tipovali o 15–20 mega větší číslo? 

Lionsgate prý ušetřilo slušný peníz vynecháním drahé letecké bouračky a tím pádem se opravdu vešli do 40 milionů. No a Butler už také není velká a extra drahá hollywoodská hvězda. Jak už je u jmenovaného studia zvykem, zase se předprodala práva na uvedení filmu ve světě a tím pádem se zaplácla většina rozpočtu ještě před tím, než na biják zavítal první platící divák. Deadline dokonce uvádí, že díky předprodeji práv stačí Americe (a jimi distribučně spravované Velké Británii) pokrýt zbylých 10 mega rozpočtu plus trochu vyšší náklady na reklamu a distribuci do více než 3 200 kin. A to by s dvacetimilionovým otvírákem vážně neměl být problém.

Tržby filmů Gerarda Butlera

Vás teď jistě zajímá, proč ve článku nepoužívám český distribuční název. Odpověď je jednoduchá – po Pádu Bílého domu a Pádu Londýna se Bontonfilm nerozhoupal ke koupi třetího dílu a česká premiéra v kinech je v nedohlednu, respektive se jí dost možná nedočkáme. Já bych jim však bezmyšlenkovitě nenadával. Právě jednání s Lionsgate (respektive společností obchodující s jejich filmovými právy) je podle nejmenovaných insiderů velké peklo a občas prostě platí, že jsou v tom krajané nevinně.

Uvidíme, jestli bude studio následující týdny reportovat numera ze světa. U svého padesátimilionového průšvihového Hellboye tak doposud neučinilo (přesvědčte se sami), a tak zbývá jenom dodat, že největším vítězem je tu Gerard Butler. Ten šel poslední roky od průšvihu k průšvihu a především drahý propadák Geostorm mu nenávratně poškodil kariéru. Akční série o vrchním ochránci amerického prezidenta je tak asi posledním záchytným bodem, který kdysi úspěšnému herci zbývá a já bych se docela divil, kdyby opravdu zůstalo jenom u trilogie. 

Rychle k druhému místu, kde se vyhřívá úspěšná teenagerská komedie z producentské dílny Setha Rogena Good Boys. Ta sází především na zobrazení čím dál mladších puberťáků jako neustále klejících sexistických prasátek, které zajímají především první zkušenosti s holkami a drogami. V USA na to diváci slyší, jinak by Universal nepřepočítával dalších 11 míčů do své pokladničky a celkových 41 mega. Uvidíme, jak vysoko celkové numero vyžene ještě svět, ale už teď je to pro ně při rozpočtu 20 milionů babek decentní úspěch.

Na bronzové pozici se vyhřívá studio Sony a může za ní děkovat další z řady náboženských agitek. Overcomer si za první tři dny v kinech přišel na slušných 8,2 mega. Vzhledem k tomu, že rozpočet byl pouhých 5 míčů a o reklamu se místo drahých televizních stanice postarali levnější faráři, vikáři a ponocní, nějaký ten milion na tom financující pánové zase vydělají. Jenom už to není taková palba jako předchozí bijáky režiséra Kendricka – Fireproof, Courageous a War Room. Ty byly mimochodem ještě levnější a startovaly v polovičním množství kin. 

Bramboru tentokrát bere Lví král, který v zámoří přidal dalších 8,1 melounů a díky tomu překonal 510 mega jenom z amerických kin. Svět vládne ještě s dvojnásobnou intenzitou a tím pádem Simba a spol. právě překonali miliardu a půl. Něco mi říká, že ani Disney takovou jízdu nečekal, a to ještě pořád nekončíme. Padne i hranice 1,6 miliardy? A o čem bude sequel, o kterém se již režisérovi Jonu Favreauovi jistě zdá?

Na pětce svítí Rychle a zběsile: Hobbs a Shaw. Rockovi se Stathamem k tomu stačilo také 8,1 míčů (třetí až páté místo vydělalo v Americe fakticky totožné množství dolarů). Celkové americké tržby 147 mega tento týden nikoho zas tak moc netankují. Důležitý byl především otvírák v Číně, který podle prvních odhadů přinesl 102 miliony dolarů. Sice to není taková nálož jako v případě sólovek Rychle a zběsile, ale co by za to většina Hollywoodu dala. Celkem tedy přepočítáváme 589 milionů dolarů a naplňují se prognózy o tom, že Asie dvojku akčních hrdinů zachrání a film pošoupne někam za hranici 750 milionů dolarů. To už bude v pohodě stačit na splacení vysokých produkčních nákladů, ale na pokračování to podle mého skromného názoru nakonec nebude. Pokud tedy nezaúřaduje bohatý čínský koproducent.

Celosvětově nejvýdělečnější filmy roku 

Co šestka? Smutně reportuji, že povedený horor Krvavá nevěsta svými čísly zrovna nepřesvědčil. Těch 7,6 za víkend a 10,5 milionů za 5 dnů z nadprůměrně vysokého počtu 2 855 kin je pro Fox Searchlight trochu problém. Zámořské weby tvrdí, že na vině je mírně podtaktovaná reklamní kampaň, která všechno zachraňovala až na poslední chvíli hrstkou televizních spotů, ale nijak nereflektovala spokojené reakce recenzentů a diváků (RottenTomatoes hlásí 87 %!). Mrzí mě to, protože kvalitní horory si v kinech zaslouží co nejvíce chechtáků, a po Slunovratu před sebou máme další příklad hororově nenaplněného kasovního potenciálu. 

Šťastnou sedmu nešťastně berou Angry Birds ve filmu 2, kteří se v Americe potýkají s naprostým nezájmem. Jinak by po dvou víkendech v 3 800 kinech nehlásily průšvihově nízkých 27 míčů. U Sony tak doufají, že utečou hrobníkovi z lopaty díky světu, který celosvětová čísla vyhání k současným 75 milionům. Jenom připomínám, že jednička před pár lety utržila přes 350 kulatých a pokračování nedá ani polovinu. 

Osmé místo patří dětem přístupným Nočním můrám z temnot, které produkující Guillermo del Toro pořídil za hororově nadprůměrných 25 míčů. Naštěstí pro něj a distribuující Lionsgate je to decentní hit, který v Americe právě překonal 50 mega, a ve světě se na něj také docela chodí. Tady se půjde do plusu - před premiérou jsem očekával trochu slabší numera.

Pomalu finišujeme a na devátém místě nacházíme Doru. Tady to jsou jednoduché počty – rozpočet 49 mega, 43 milionů v zámořských kinech po třech víkendech, relativní nezájem ve světě… Paramounti budou ještě rádi, pokud se dobelhají na kilo a jednou se jim dobrodružný biják pro nejmenší zaplatí na Netflixu. Na pokračování to však rozhodně stačit nebude. 

No a konečně desátý plac, který okupuje Quentin Tarantino se svou povedenou filmovou bajkou Tenkrát v Hollywoodu. V Americe se i tento víkend klesalo o moc pěkných 33 % a dalších 5 milionů biják posunulo na 123 zámořských míčů celkem. Bez problémů se půjde za očekávaných 130 mega a vás už jistě zajímá, jak si devátý film kultovní režiséra vede ve světě. 

Vede si dobře, protože na Quentina se nechodí v davech jenom u nás (minulý víkend na něj zamířilo 119 000 krajanů!), ale i po celé Evropě. Tím pádem je pohled na průběžných 240 milionů dolarů celosvětově uspokojivý nejenom pro fanoušky filmu, ale i pro studio investující včetně reklamy 200 mega. Ještě není úplně vyhráno, ale vše je na nejlepší cestě do ziskových vod, tedy někam za 350 melounů.

Celkový žebříček víkendových tržeb zde 

Příští víkend bude v amerických multiplexech extrémně tichý, protože z novinek se premiéry ve více než 2 000 multiplexech dočká pouze horor Don´t Let Go produkovaný Jasonem Blumem. Dost možná nás tedy čeká jeden z nejslabších víkendů v roce a celý Hollywood bude akorát vyhlížet očekávané pokračování blockbusterového To, které se do kin chystá již 6. září.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (15)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace