Znovu ve hře: Recenze

jennifer lopezpeter segal
Třídní boj s mělkými moudry a popíkovým soundtrackem

Jennifer Lopez se vrací. Po nemasné neslané televizní kariéře se znovu snaží přitancovat na plátna kin, ale tentokrát už nikoliv jako hvězda romantických komedií - na to už je opravdu hodně pozdě hlavně proto, že žánr byl pochován šest stop pod zem a delegován na Netflix - ale jako hrdá bojovnice za práva žen v nouzi. J-Lo, která už pomalu vyhlíží padesátku, hraje o deset let mladší šéfku oddělení v jednom z lokálních supermarketů v Queens. Tak jako má na dohled přes řeku blyštivý Manhattan, může jen pozorovat, jak dobře placené místo manažera bere brýlatý trouba s titulem z Harvardu. Maya (Lopez) má jenom střední školu, takže ji nezbude než si postěžovat kámoškám mezi regály - takovým těm maminám, co taky místo školy makaly, aby měly děti co jíst, a mají víc selského rozumu než študovaní kravaťáci “z města”.

Už asi tušíte, kterým směrem se tahle komedie neohroženě vydává. Jedna z milionových kamarádek v podání neskutečně otravné Leah Remini totiž pošle Mayin životopis do jedné z předních kosmetických firem na planetě. A její synovec ho trochu vyšperkuje, takže Maya rychle frčí na pohovor, kde zazáří díky znalosti 4512 různých kosmetických mastiček na různé záhyby ženského obličeje. Naštěstí nejde o product placement, mastičky by totiž s tím množstvím botoxu, co se před kamerou promenáduje, neudělaly lautr nic. Další děj v téhle “Podnikavé dívce pro třetí tisíciletí” už vlastně není důležitý, protože ho všichni dovedeme odhadnout předem nejen proto, že v televizi už několikátou sezónou běží ideově spřízněný seriál Younger od tvůrců Sexu ve městě. Zatímco v malé bedýnce hlavní hrdinka v boji s ageismem předstírá, že je o dvacet let mladší, Jennifer se snaží zatajit, že si netyká s Obamovými a nemá tituly z Ivy League.

V obou případech vnímavý divák kroutí hlavou nad tím, jak vytrvale “hrdinka” ignoruje příhodné okamžiky, kdy by mohla všem okolo říct pravdu. Naštve se na ní její přítel - zejména proto, že Milo Ventimiglia měl asi lepší věci (role) na práci. Ostatně ani si neoholil svůj seriálový knír, což naznačuje, že svoje repliky stihnul za pár hodin. Ale kdo ho potřebuje, když nejde o romantickou komedii, ale o girl power a snahu připomenout, že Jennifer je pořád ta stará dobrá Jenny from the block, co rozumí trablům obyčejných lidí a ví, že fištrón vítězí nad nabiflovanými moudry z byznysových škol. Snaha stavět do kontrastu upjaté mladé profesionály a bandu hokynářek z lokálního supermarketu je únavná, protože tyhle černobílé duely mají vždy stejného vítěze.

Jediné překvapení, které děj nabídne, tedy kromě toho, že půlka rozpočtu padla na make-up (omlazovací CGI od Marvelu by Jennifer jistě udělalo lepší službu a možná i levněji), jako by vypadlo z reality show Jerryho Springera. Jistě, nejste stejný ročník jako J-Lo, takže nevíte o čem mluvím. A možná je to dobře. Tenhle zvrat vám dá totiž takovou herdu do zad, že už se z ní do závěrečných titulků nevzpamatujete. Pak už jen zbývá se vybelhat z kina a definitivně pochopit, že žánr těch oddechových komedií pro holky je definitivně mrtvý. V tomhle případě by ho nevzkřísila ani absence agitky za absolventy vysoké školy života. Neurážející řemeslo, nad kterým přimhouříte obě oči totiž nedělají barvotiskové záběry Manhattanu, ale především snaživí herci nebo solidní dialogy. Tomuhle filmu chybí obojí. Celé to působí jako výprodej zboží s prošlou záruční lhůtou. Kdo by tušil, že dvě šaškovské vedlejší postavy spolu skončí v posteli? Nebo že jediní dva zástupci minorit v celém filmu musí být nějak spřízněni? Už před dvaceti lety bychom za to peskovali i Esmeraldu.

Aha, vy nevíte, kdo je Esmeralda. Ale v tom případě neznáte ani Jennifer Lopez. Tak proč to proboha ještě čtete? Pusťte si Celu, tam můžete koukat na její zadek v nejlepší formě. Nebo se bavit scénou, ve které někdo Vinci Vaughnovi namotává střeva na kolovrátek. Romantiku běžte lovit na internet (pořád mluvím o Netflixu, nikoliv o Pornhubu). V kinech leda spláčete nad výdělkem. A občas dokonce i nad Vejdělkem. Těžko říct, co je zdraví škodlivější. A protože Crazy Rich Asians u nás do těch kin opravdu nešli a na Netflixu ještě nejsou, tak si pusťte třeba To All The Boys I’ve Loved Before. A jestli jste na to harašení na pracovišti, tak třeba Set It Up.

avatar4/10

Znovu ve hře, ale už v úplně jiné lize. Pokud jste někdy brali Jennifer Lopez jako herečku vážně, měli byste z úcty k její památce tenhle film raději vynechat. Mezi jednoduchým a úplně blbým filmem je totiž dost nepřehlédnutelná propast.

Podobné filmy

Ravenhorn

Dataminer