Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Aquaman hravě spláchnul Mary Poppins i Transformery


ikona
imf
Úspěch komiksového Hastrmana dokazuje, že rozšířený vesmír není mrtvý. 

Bez Star Wars, které by okupovaly tradiční vánoční slot, je Aquaman nejblíž sci-fi spektáklu pro malé i velké, takže vlastně není divu, že z amerických kin během víkendu vyždímal víceméně očekávatelných 67,4 milionu dolarů. Někteří čekali tváří v tvář mamutím předprodejům víc, ale Warneři se rozhodně mohou radovat, protože na zámořských trzích kdysi vysmívaný superhrdina, co si povídá s rybami, startoval už o týden dřív a slavil úspěch. A to prosím nejen v Číně, které je svými bitevními panoramaty ušitý na míru, ale i v suchozemském Česku, kde byl za krále uplynulého a pravděpodobně i tohoto víkendu.

Globálně už má Aquaman 482 milionů dolarů a během čtyřiadvaceti hodin pokoří půl miliardy. Ostatně právě proto, že jsou Vánoce, je tentokrát víkendový report jen půlkou celého příběhu - důležité budou cifry za celou dvanáctidenní pouť napříč kiny o Vánocích a přes Silvestr, kdy se bude i přes většinu všedních dní přisypávat jak o víkendech. A 300 amerických mega bude na mušce. Aquaman možná startovní číslovkou na první pohled neoslní, ale jeho cesta za 500 miliony je rychlejší než u ostatních DC komiksovek, což slibuje značný potenciál do dalších dílů i experimentů s celým rozšířeným vesmírem.

O tom, zda si Aquaman nakonec vymodlí miliardu je pořád ještě předčasné mluvit. Výsledky z Číny jsou hodně přesvědčivé a pár klíčových trhů teprve na premiéru čeká. Zcela jistě ale můžeme potvrdit, že na bájnou metu může zapomenout Mary Poppins se vrací. Muzikálová pohádka od Disneyho se dočkala po více než půl století nového zpracování s Emily Blunt v hlavní roli, ale hubených 22 milionů za třídenní víkend nepůsobí příliš přesvědčivě.

Snímek má slušné recenze, ale chodí na něj spíš pamětníci než děti. Pohádky jsou většinou za trvalky, jenže tohle vážně není nová Popelka (ta otvírala za 68 milionů) nebo Kráska a zvíře (ta dokonce za 174). Ne, Mary Poppins nespasí ani její kouzelný deštník. Určitě se zařadí do zlatého fondu disneyovských rebootů, ale nepůjde o zázračný stroj na peníze.

Totéž lze asi říct i o bronzovém Bumblebeem, který tak trochu doplatil na inflaci zajímavých titulů. I přes masivní peníze nalité do reklamy to stačilo jen na plus mínus dvacet milionů, což rozhodně nejsou čísla, na která je transformerovský vesmír zvyklý. A nikterak nepomůže fakt, že jde o soft reboot a snahu o komornější zpracování. Můžeme jen doufat, že solidní recenze snímku pomohou v následujících týdnech, kdy se mu bude dýchat trochu volněji, protože rozpočet 135 milionů v opačném případě musí jistit hlavně Asie a Evropa.

Pokud Bumblebee neskončí v černých číslech, můžete zapomenout na girl power a spielbergovskou nostalgii - do zbraně bude opět povolán bayovský maximalismus.

Až na čtvrté místo spadnul vítěz minulého víkendu, skvělý animovaný Spider-Man: Paralelní světy. Velká konkurence způsobila propad o na animák vysokých 54 %, ale 16,5 milionu není k zahození a pokud Pavoučímu muži trochu pomůže Evropa, tak si snad u Sony to pokračování nerozmyslí. A vy byste na něj měli mezi svátky taky vyrazit, protože je to pecka a navíc tak trochu umění. A to se musí podporovat.

Půlku žebříčku jistí Eastwoodův Pašerák, který se po nepříliš přesvědčivém otvíráku (ne každý rok se povede Americký sniper) zdekoval i z českého výhledu premiér, ale doufejme, že je to jen renonc a Clint se na stříbrná plátna vrátí. Deset milionů v druhém týdnu a 35 celkově - bez podpory ze světa na sebe tohle komorní drama vydělá těžko.

To šestý Grinch už si nahrabal dost, celkově to ze světa dělá 422 milionů. Nejsou to mimoňské cifry, ale s tradičně skromným rozpočtem jde o malou domů a navíc budoucí vánoční klasiku, kterou budou televizní stanice opakovat do zemdlení.

Na sedmičce debutuje nová Jennifer Lopez a starosvětská romantická komedie Znovu ve hře. Tržby 6,5 milionu dolarů ovšem dokazují, že ten název je spíš zbožné přání. Doba veleúspěšných romantických komedií a jejich královen s tučnými honoráři je zjevně definitivně pryč. Jejich divačky už místo kin sjíždí novinky na Netflixu. Je jenom otázka, než tam Jennifer taky s nějakým projektem skončí.

Osmý Ralf rozbíjející internet už ve velkém ztrácí kina i páru, ale k nám se chystá až v lednu a mezitím už stihnul nasbírat 307 milionů. Jednička stála stejných 165 milionů, otvírala trochu níž než dvojka a celkově utržila skoro půl miliardy. Dvojka by mohla tuhle hranici pokořit, ale nijak výrazně. Vlastně až člověka překvapí, že ji studio odkleplo, ale tváří v tvář pozitivním recenzím jsme za to rozhodně rádi.

Zemeckisovo Vítejte v Marwenu je překvapivým loserem týdne, protože v necelých dvou tisícovkách kin otevřelo za ostudných 2,4 milionu dolarů a odneslo si i hodně negativní recenze. I při rozpočtu 39 milionů dolarů je to kasovní průšvih a ani kritika nedoufá, že by někoho ze štábu viděla na červených kobercích. Vlastně chybělo málo a Zemeckis by dostal náklep buď od desáté Mary, Queen of Scots nebo jedenácté Favoritky. Oba filmy od královského dvora se přitom hrají jen v osmi stovkách kin.

No a pak tu máme ještě na třináctém místě Smrtelné stroje s šíleným propadem o 77 %. Z USA pouhých 12 milionů dolarů celkově. Při stamilionovém rozpočtu by byl průšvihem i desetinásobek, ale s tou desetinnou čárku už nikdo nic neudělá. Tohle je katastrofa. Pochodující města předběhl i Freddie Mercury, ten už má celosvětově 666 milionů dolarů a neohroženě vyprodává další kinosály hlavně v Evropě. Show Must Go On.

Příští víkend bude poklidný, protože ve stopovém množství jdou do kin na poslední chvíli oscarové hitovky jako Vice, Destroyer nebo On the Basis of Sex. Vlastně až do půlky ledna, kdy startuje nový Shyamalan (Skleněný) mají Aquaman a spol. cestičku umetenou. Tak se nechme překvapit, jak dlouhé budou mít nohy.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace