Hotel Transylvánie 3: Příšerózní dovolená: Recenze

adam sandlerandy sambergdrákulahotel transylvaniaselena gomez
Animovaný upír Adam Sandler a jeho parta míří potřetí do kin. Je to pořád fajn zábava, nebo jim dochází dech?

Už je to chvilka, co Adam Sandler zmizel z kin. Podepsal lukrativní smlouvu s Netflixem a jeho projekty tak míří rovnou tam. A až na výjimky za moc nestojí. Vypadá to, že kariéra tohohle dříve velmi oblíbeného srandisty končí. Sandler má ale naštěstí dvě výhody. Je celkem slušný herec, takže může přeřadit na dramata, a jeho animovaná podoba diváky v kinech pořád ještě baví. Hotel Transylvánie, kde hraje upíra, jenž vlastní místo, kam si můžou odjet odpočinout monstra a strašidla z celého světa, u diváků slavil úspěch a dvojka dopadla ještě lépe. Nikoho tedy asi nepřekvapí, že došlo i na třetí díl. A rovnou alibisticky napíšu, že pokud vám sedly ty předchozí, u trojky zklamaní taky nebudete.

Jak jste asi pochopili s podtitulu, opouštíme hotel a jedeme na prázdniny. Drákula a jeho rodina a kámoši vyráží na výletní plavbu a vystresovaný a přepracovaný upír se tu zamiluje do šarmantní kapitánky. Netuší ale, že pochází z rodu Van Helsingů a jako taková upíry nenávidí. A že na palubě se skrývá i Drákulův starý nepřítel… i když ono je to vlastně úplně jedno. Hotel Transylvánie nikdy nebyl moc o příběhu a i tentokrát je to spíš hromada více či méně vtipných scének. Sandlerův animák je groteska. Taková, ve které se pořád něco děje, klidně můžete na chvilku vypnout, odskočit si na záchod nebo vysvětlit potomkovi, proč ten neviditelný pán není vidět a proč ten druhý vypadá jako vlk.

Ani třetí Hotel Transylvánie nemá přehnané ambice, jako film pro celou rodinu ovšem obstojí úplně v klidu. A možná právě proto, že ty ambice nemá. Celé to vypadá o poznání hůř než pixarovky, ale stylizace zůstává pořád dost roztomilá a zábavná. Fóru je tu hromada, vedlejších postav spousta a všechny dostávají tolik prostoru, že nakonec vůbec nevadí, že základní zápletka o zamilovaném upírovi je naprosto banální a kdyby film stál jen na ní, po půl hodině budou malí diváci znuděně reptat.

Sandler a režisér Genndy Tartakovsky jsou v téhle sérii už pevně usazení a přesně vědí, co se od ní očekává. Je to svižné, vcelku vtipné, adekvátně roztomilé, docela hezky to vypadá a díky krátké stopáži a rychlému tempu se člověk nestačí začít nudit. Ani ten malý, ani velký. Hotel Transylvánie už sází na jistotu. Ví, že nemůže obstát vedle animáků s třikrát větším rozpočtem a oscarovými ambicemi, ale to, co dělá, dělá pořád velmi dobře. Pokud vás animované sandlerovské blbiny bavily v minulosti, není důvod myslet si, že to tentokrát bude jinak. Jen toho zamilovaného žvatlání by mohlo být trochu méně...

Strašidelná parta vyráží na dovolenou a Drákula se tu zamiluje. Bohužel do kapitánky, která pochází z rodu jeho největších nepřátel... Třetí Hotel Transylvánie nepřichází s ničím novým, ale pokud patříte mezi fandy předchozích dvou dílů, nudit se u něj nebudete. Je totiž stejně sympatický, roztomile stylizovaný a plný zábavných postaviček a s takovou kadencí fórů, že vůbec nevadí, když půlka z nich moc nefunguje. Fajn animovaná groteska.

Rouder

Milda99

Dataminer