Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Jurský svět sprintuje za miliardou. Napodobí ho Úžasňákovi?


ikona
TedGeorge
avengersavengers: infinity wardeadpooldebbie a její parťačkydisneyhereditaryincrediblesjeremy rennerjurský parkjurský svět 2marvelmáš jiocean´s 8pixarsolostar warstagtržbyúžasňákovi 2
Máme hned dva miliardové důvody k optimismu. 

Když v roce 2015 Jurský svět fascinujícím způsobem uzmul rekord pro největší americký tržební otvírák všech dob, měl jsem chuť roztrhat Civalem čerstvě vystavený diplom vrchního tržebního MovieZone kecala. Nečekal jsem to a ten šok, že dinosauři startující v kinech 22 let po Spielbergovi vydělali za první tři dny víc než 208 milionů babek, mě vlastně ve snech pronásleduje dodnes.

Bylo tedy jasné, že studio Universal začne co nejrychleji pracovat na dvojce (respektive pětce) a my se jí dočkáme v kinech co nevidět. Právě končí předposlední červnový víkend léta páně 2018 a je na čase čtenářům vyjevit, jak to vlastně se sequelem dopadlo.

Dopadlo to dobře. Těch 150 milionů za první americký víkend je nádherných a byť se ani zdaleka neblížíme poprvé překonané hranici 200 mega, rozhodně tu vidím plno důvodů k optimismu. Tak předně - pro Universal je pokračování Jurského světa druhý největší zámořský otvírák vůbec a ani jejich druhá prémiová značka Rychle a zběsile se na něj nechytá. Slovíčko „kudos“ si studio zároveň zaslouží kvůli faktu, že mu v kinech konkuruje jistý animovaný blockbuster (o něm až později), který rozhodně odlákal nějakého toho solventního diváka a tím pádem ztížil výchozí pozici.

Tržby filmů z Jurského světa

Přesto je z toho 150 mega, což je dobře o dvacku víc, než se v tržebně uvědomělých kruzích posedlých tzv. trackingem čekalo. Jak jsme se dostali k takové obřímu číslu? Studio podle webu Deadline rozjelo jednu z největších a nejdražších marketingových kampaní všech dob. Čert vem to rozbalování T-Rexe v Hollywoodu, tady jde spíš o spolupráci se značkami jako Dr. Pepper, M&M’s, Skittles, Dairy Queen a dalšími. Ti prý přispěli velkým dílem ke 185 milionům dolarů, které Universalové utratili v posledních týdnech za bezprecedentní reklamní kampaň, které jste jistě neunikli ani vy. Kde jsou ty doby, kdy byly rozpočty (tentokrát prý „pouhých“ 170 mega) standardně 5x větší, než náklady na reklamu?

Ten největší důvod k optimismu přinášejí samozřejmě čísla ze světa, které očekávané celkové tržby posílají někam k hranici 1,1 miliardy. Hlavně díky Číně, kde se na Chrise Pratta rozmlouvajícího s raptory pořád chodí v zástupech (202 mega a zdaleka nekončíme!), můžeme ke 150 melounům z Ameriky v tuto chvíli přičíst dalších 561 milionů babek. Tím pádem jsme na 711 milionech dolarů celkem a cesta za miliardou je vydlážděná nejenom dobrými úmysly, ale i zoufalým nedostatkem velkých a kvalitních premiér (Ant-Man promine) v následujících týdnech. Rozumíte tomu správně. Za tři roky tu máme závěr nové dinosauří trilogie a já bych se vůbec nedivil, kdyby Universal značku začal ždímat i nějakým tím spin-offem. Mě vždycky bavili Triceratopsové.

Se stříbrnou pozicí se logicky museli spokojit druzí Úžasňákovi a ten pokles o necelých 56 % je přeci jenom krapet větší, než se čekalo. Jenomže ono držkování, které se na tomto místě vyloženě nabízí, mi přijde tak trochu nefér. Po dechberoucím otvíráku o velikosti 183 mega se prostě muselo klesat o trochu víc, než je u pixarovek běžné. Nic se nebojte, pan Úžasňák, Elastička a teta Edna si pro tu půlmiliardu z Ameriky stejně naprosto suverénně dojdou. Bude jim k tomu stačit právě zaúčtovaných 80 mega z Ameriky za druhý víkend a tím pádem průběžných 350 melounů. Ta otázka, kterou jistě máte na jazyku, zní však jinak: Bude z toho globální miliarda? To víte, že bude.

Nejvýdělečnější pixarovky

 

Průběžných 485 kulatých ze světa (350 + 135) sice na první pohled ono toužebné tržební rozhřešení nedává, ale je třeba si uvědomit, že animák (jako už tradičně u Pixarů) startuje v některých zemích až dlouhé měsíce po americké premiéře a v tuto chvíli si neodbyl premiéru ani v polovině všech zemí. V Číně už to však mají sympatičtí superhrdinové za sebou a bylo z toho 21 mega, což je pro skákající lampičku rekordní otvírák v zemi s velkou zdí. Můžeme sice rovnou zapomenout na famózní jízdu Mexikem provoněného Coco, které si tam přišlo na bezkonkurenčních 189 milionů, ale vzhledem k parádnímu hodnocení na čínské obdobě CSFD to kilo čuchám z pořádné dálky.

Rychle k bronzu, na němž trůní Debbie a její parťačky. Warneři mohou díky poklesu o pěkných 39 % a čerstvým 11,7 milionům z Ameriky syslit kilo ze zámoří. K tomu si připočtěte dalších 70 milionů ze světa, potenciál na podobné číslo ze zbytku zemí, které budou premiérovat v následujících týdnech, a při pohledu na střídmý rozpočet začínající sedmičkou bych si skoro myslel, že se Sandra Bullock a spol. ještě (minimálně jednou) na stříbrná plátna vrátí. Kdo by to byl řekl.

Bramboru bere další warnerovská komedie. Máš ji! klesá o relativně slušných 45 % a po nic moc otvíráku 15 mega se přece jenom trochu stabilizuje. Průběžných 30 mega však pořád neposílá taškařici s dementní premisou do ziskových vod. K rozpočtu 28 mega totiž musíte připočíst podobnou (ne-li vyšší) částku na americkou reklamní kampaň a ve světě to podle všeho také nebude zrovna velká hitparáda. Mně osobně to vůbec nepřekvapuje, protože trailery mi připomínaly jisté skeče na webové stránce Funny or Die a vůbec si nedovedu představit, jak to může celé fungovat jako celovečerák.

Páté místo odbudeme jenom v rychlosti, protože o dvojce Deadpoola bylo napsáno snad už úplně vše. Vás bude asi zajímat jenom to, že jsme díky dalším 5 melounům z Ameriky překonali hranici 300 milionů z USA. Dalších 400 mega ze světa jasně ukazuje, že je značka pořád v nejlepší kondici a s Wadem Wilsonem se na plátnech kin budeme potkávat i v dalších letech.

Na šestém místě se stydí sólovka Hana Sola, která nadělala vrásky na čele jinak veskrze pozitivnímu studiu Disney. Sice jsme se právě překulili přes hranici 200 mega z Ameriky, ale svět přidává zoufale špatných 150 melounů a tím pádem se v LucasFilmu řeší, jestli se ještě někdy dočkáme nějaké spin-offu ze světa Star Wars. Pokud tomu tak bude, tak u toho nebude Kathleen Kennedy.

Sedmičkou a necelými 4 miliony babek mi dělá radost horor Hereditary alias Děsivé dědictví. Čím dál úspěšnější studio A24 vsadilo na tuhle odvážnou paranormální haluz hodně a jejich odvaha jím sklízí zasloužené milióny. Byť jsou reakce amerických diváků rozpolcené, tak nás podle zkušených českých hororožroutů čeká za 3 týdny premiéra parádního filmu, který by byla chyba minout. Proto mi těch průběžných 35 melounů z Ameriky zní jako balzám na duši a těším se na pecku.

Zbytek startovního pole si projedeme v rychlosti. Osmé místo okupuje akční Superfly, která v kinech moc velkou paseku nenadělala. Rozpočet 16 mega, průběžných 15 mega z amerických multiplexů a nikdo si na ní za dva týdny ani nevzpomene.

Devítku mají Avengers. Ti se museli sklonit před Jurským světem, přepustili mu 700 kin a tím pádem je pokles o 54 % pochopitelný. Ne, víc jako 680 mega z Ameriky z toho vážně nebude. Světových 2 030 melounů je ale samozřejmě jiná báseň.

No a konečně desítku si uzurpuje dokument Won´t You Be My Neighbour s necelými dvěma miliony. Ten se pyšní nadšenými ohlasy, kam se podíváš, a já ho stejně nikdy neuvidím.

 

 

Příští víkend se do českých a amerických kin podívá pokračování Sicaria s podtitulem Soldado a jistě nebudu jediný, kdo by mu přál otvírák alespoň těch 30 mega. Atakovat peněženky do kin chodících občanů však bude také komedie Uncle Drew a já bych Shaquillea O´Neilla rozhodně nepodceňoval. Více vám příští neděli napíše Cival.

© copyright 2000 - 2019.
Všechna práva vyhrazena.
Hosting zajišťuje: Stable.cz
Kontakty: Technická podpora | Redakce

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se na MovieZone zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace