Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Téma: Megapropadák Gotti utočí na filmové kritiky a falšuje ohlasy


ikona
KarelR
gottimoviepass
Populární MoviePass má na krku černou marketingovou kaňku. 

Určitě jste si všimli, že se psaní o filmech razantně mění. Ke kvalitě nových bijáků se vyjadřuje čím tím víc lidí v čím dál tím kratší formě (když to vtipně zvládnete v pár vteřinovém videu, třeba budete "trendovat"!), zároveň tu však máme nekonečný hollywoodský boj s kritiky. Jakmile něco pochválí, studia se můžou umlátit, aby jejich názory využila a dostala je k divákům. Jakmile však něco sestřelí, jejich verdikty se často vytrhávají z kontextu, stejně se z nich udělají pochvalné TV spoty, a nakonec se dodá, že se film přeci točil pro fanoušky a že na názorech elitářských recenzentů vlastně nezáleží.

Tahle dynamika by se dala rozebírat do aleluja a možná se k tomu někdy dostaneme. Článek, do něhož jste právě zabloudili, ale není o tomhle dlouhodobém (a samozřejmě neřešitelném) problému, nýbrž o nové kauze kolem Gottiho, která zase prohloubila marketingové dno.

Co je to ten... Gotti? V kostce jde o mafiánskou biografii s Johnem Travoltou, která se od rutinního traileru probila k osmadvaceti negativním recenzím na Rotten Tomatoes. Film tak má při bídném ratingu 2,4/10 zabijácké skóre 0%, jež někdo v marketingovém týmu brutálně nerozdýchal. Reakce? Nový TV spot doslova tvrdí, že diváci film milují, což je samozřejmě to nejdůležitější, a že by nikdo neměl věřit "trollům za klávesnicí".

Zmíněnými trolly jsou samozřejmě recenzenti Variety, Hollywood Reporteru, Roling Stoneu, New York Times a mnoha další velkých periodik, kteří mají do zlomyslných trollů hodně daleko. To ale pořád není pointa - urážky od sestřeleného propadáku směrem ke kritikům tu nemáme zdaleka poprvé. Kdepak, to zajímavé teprve přichází, Gotti totiž za první víkend utržil 1,7 milionu dolarů, přičemž 40% údajně přišlo od uživatelů MoviePassu.

Ani to by ještě nebyla taková pecka, kdyby... a teď už to začne být šťavnaté... Gotti nebyl produkcí MoviePass Ventures. Společnost, která nechává uživatele MoviePassu chodit za 10 dolarů měsíčně na skoro libovolný počet filmů, tak vlastně jen (dost zoufale) přesouvá vlastní peníze dokola. A protože by to ráda alespoň dělala ve velkém, začala křičet, že mají kritici na Gottiho úplně jiný názor než diváci.

I tady bychom mohli skončit a byla by to dost ostuda. Tak jednoduchá však kauza Gotti není, velké finále totiž přichází až ve chvíli, kdy se podíváte na zoubek oněm nadšeným divákům. Odkud je MoviePass bere? Spot logicky mluví o uživatelském hodnocení na Rottenech, které je 65% při průměrném ratingu 3,4/5. Na webu ale už teď najdete přes sedm tisíc hodnocení a rychle zjistíte, že spousta z nich pochází z čerstvě založených účtů, jež hodnotily jen Gottiho (anebo Gottiho a American Animals, další film od MoviePass Ventures).

Takže... kupa "falešných" marketingový uživatelů? Přesně tak. Stačí se podívat vedle k Úžasňákovým 2, kteří za stejný první víkend utržili 182 milionů dolarů - tedy 107x víc peněz. Nová Pixarovka má v tuhle chvíli na Rottenech přes osm tisíc hodnocení, takže je nad slunce jasné, že Gottiho chválí hlavně internisti MoviePassu, kteří tráví svoje dny zakládáním dalších a dalších účtů.

Rotteny samozřejmě tvrdí, že žádnou nekalost neobjevily, a MoviePass se nechal slyšet, že divácké hodnocení rozhodně neovlivňuje. V době rychlého "word of mouth" jsou ale databázová hodnocení čím dál tím propíranější a důkazů je tentokrát až příliš na to, aby se masivní boostování ratingu ututlalo.

Měly by nás tyhle machinace trápit? V jádru určitě, na druhou stranu... už mnohokrát jsme viděli, že je dopad Rottenů ve srovnání s marketingovou kampaní naprosto mizivý. Studia se prvními ohlasy zdají být posedlá a pečlivě plánují, kdy a jak povolí novinářům jásaní (nebo hejtování) nových filmů na Twitteru a posléze v recenzích. Investovat takové úsilí do (sekundárního!) skóre na Rottenech je ale dost směšné a budí to hlavně klasickou reakci "proč radši nedřít na tom, aby se točily co nejlepší filmy?"

To se ale znovu pleteme do širšího problému, který nikdo nevyřeší. Teď se spíš pobavte tím, jak se Gotti zoufale snaží tvářit jako pecka, připomeňte si, že je mnohem větším problémem IMDb (tam dělají kraviny pro změnu fanoušci), a pojďme si v diskuzi pokecat o tom, jestli může kopání do kritiků a falšování diváckých ohlasů vážně přihodit miliony k tržbám.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (9)
© copyright 2000 - 2018.
Všechna práva vyhrazena.
Hosting zajišťuje: Stable.cz
Kontakty: Technická podpora | Redakce

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se na MovieZone zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace