MZ Live Reportáž: Komando v Aeru

arnold schwarzeneggerkomandomz speciál
Kdo se včera nedostal do vyprodaného Aera, může nasát atmosféru v reportážní desetiminutovce.

Někoho by mohlo překvapit, že začínáme sérii popkulturních milníků filmem, který byl v roce 1985 až 25. nejúspěšnější premiérou, daleko za Návratem do budoucnosti nebo Stallonevými hitovkami Rambo II a Rocky IV. Jenže Komando, stejně jako jeho hrdina John Matrix, mělo tuhý kořínek. Navzdory vlažným tržbám a posměváčkovým recenzím si tenhle brakový akčňák získal srdce akčních fandů po celém světě. Ať už šlo o přímočarou akci, přiblblý, ale rychle odsýpající děj, nebo velké charisma, obří zbraně a ještě větší svaly Arnolda Schwarzeneggera.

Film vzniknul víceméně šťastnou náhodou, protože nový šéf 20th Century Fox chtěl za každou cenu mít film s Arniem a řekl Joelu Silverovi, že když urychleně vymyslí projekt s rozpočtem do 12 milionů, okamžitě ho pošle do výroby. Silver a scenárista Steven E. de Souza, mj. autor Běžícího muže nebo prvních dvou Smrtonosných pastí, předělal Arniemu scénář doslova na tělo. Původní příběh byl o příslušníkovi izraelských speciálních jednotek, kterému se zprotivilo násilí. V Arnoldově verzi tenhle podtext vzal za své a nahradila ho jediná mise - zachránit dceru, kterou unesli záporáci. Arnie po roli okamžitě skočil, konečně hrál místo robota nebo barbara nějakou opravdovou postavu s emocemi - milujícího tatínka, co nosí klády na rameni, krmí srnky zmrzlinou a místo telefonů zvedá rovnou celé telefonní budky.

Dnešní MZ Live Speciál je trochu jiné. Nejde o plnohodnotnou epizodu, ve které rozebíráme Komando, ale o desetiminutovou reportáž z našeho prvního promítání. A nejde ani o náš odborný úvod, prostor jsme dali hlavně fanouškům, kteří za námi přišli. Ptali jsme se jich na jejich první setkání s Komandem a nejoblíbenější scény. Na místě jsme měli dokonce i Američana z Washingtonu D.C., který film viděl v roce 1985 během jeho oficiální premiéry. A seběhlo se toho samozřejmě ještě mnohem víc. Těm, co se zúčastnili, bychom chtěli hrozně moc poděkovat. Plné kino vytvořilo geniální atmosféru a hlavně nám dalo vědět, že máte o podobné akce zájem. Kdo se najde v dnešním videu, tomu patří další poděkování za ochotu i výmluvnost. Ostatním radíme, aby si lístky na červnové promítání Žhavých výstřelů 2 raději koupili už teď, protože nebudou, nebudou. A bůhví, jestli na nich budeme dělat podobně zevrubnou reportáž jako tentokrát. Radši přijďte osobně, aby vám něco neuteklo!