Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Téma: Proč má zvuk dvě oscarové kategorie?

příspěvky 1 - 20 Napsat příspěvek
01.03.2018 12:09:49
reaguje na: londynskaspojka
Díky za postřehy z branže :):+...
Pokud vím, české/evropské zázemí a styl natáčení se od hollywoodu liší velmi. Imo blockbustery záznam zvuku na place upozaďují, jede se víc mechanicky (nejen zvuk) a obrovský rozdíl je i ve finančních nárocích (takže u nás se musí jet pokud možno na "přirozený" záznam)...
Ale předpokládám, že domácí produkce má svá specifika.
Samozřejmně, že všude (už) píšu "imo", rozdodně všechno nevím. A článek je primárně psán jako vysvětlení oskarových kategorií - není to "FilmTech" ;):).
0 0
reagovat
01.03.2018 00:03:45
reaguje na: KARLOS
a pak ještě k té zvukové knihovně, nebo teda spíš bance. Dobří zvukaři si z banky nevezmou fakt téměř nic - tady teda mluvíme o profesionálech :) všechno si nahrají sami, a to buď na place, nebo jim to vytvoří ruchař. třeba u nás na FAMU si pak každý zvukař od začátku studií musí vytvářet svou zvukovou banku, a jelikož každý rozkládá studium kvůli různým natáčení , tak třeba za takovových 7 let pak mají zvukovou banku docela obsáhlou :) a pak se ještě zmíním k těm komediím, že to nebude takové terno - v létě jsem točila komedii Filipa Renče, a i tam se zvuk hodně řešil. tak jako osvětlovači sledují na appkách, za jak dlouho vyjde sluníčko, tak placoví mistři zvuku zase sledují appku s letadly. normání člověk by jejich přelet třeba ani neslyšel, ale ta zvuková technologie, co se dnes používá, je tak citlivá, že se raději zastaví celé natáčení na pár minut, než letadlo zmizí, než aby se to točilo s tím a pak se to v postpro složitě vymazávalo - to ani pořádně nejde. a postsynchronům se všichni snaží vyhnout jako čert - není to prostě dobré:) ale to jsou jen zkušenosti s českého filmu, na zahraničních produkcích to je možná trochu odlišné :)

jinak supr článek!
2 0
reagují: KARLOS
reagovat
28.02.2018 23:48:51
reaguje na: KARLOS
nene, to není úplně pravda. Na place se snaží nahrát opravdu maximum zvuků. je to totiž reálnější. Kromě dialogů, které se ve většině připadů snímají přes mikroporty, se pak přes tágo nahrávají například wild tracky, což je nějaká akce, většinou třeba chůze, kterou herci zahrají ještě jednou, ale tentokrát bez dialogů. To samé platí pro atmosféry, ty se taky nahrávají přes tágo na place, a to třeba zvuk lesa nebo města. to samozřejmě ve finále netvoří jedinou atmosférickou vrstvu, ale je to základní složka. Během posprodukce se potom nahrávají víceméně zmíněné ruchy a postynchrony, obojí je strašně důležité a u nás je dobrých ruchových studií poskromnu (ruchařům/ foley artists se u nás navíc říká Brunclíci, a to podle jednoho zásadního zvukového pracovníka ze studií Barrandov -  Bohumíra Brunclíka :)), ale za to tu máme jedno studio na světové úrovni, a to studio Soundsquare.
1 0
reagovat
28.02.2018 08:11:36

Díky.

Díky za článek :) takovýhle věci si vždycky řád přečtu

jen taková maličkost - píše se samozřejmě, ne samozřejmně :)
0 0
reagovat
26.02.2018 09:54:43
reaguje na: Davhav
Hongkongski kaskaderi: "Bitch, please..." 8)
0 0
reagovat
26.02.2018 09:09:21
reaguje na: malern
Nene, nic profesionálního. Ale Ted taky není burzovní makléř, nebo účetní u Warnerů.
Je ale pravda, že mi technické věci příjdou jak zajímavé, tak blízké. Něco amatérského u mě proběhlo, ale nic, s čím bych měl potřebu se  A v technickém oboru opravdu pracuju...
0 0
reagovat
26.02.2018 08:55:39
Článek je pěkný.
Co se Oscarů týče, kdy už konečně začnou dávat sošky kaskadérům?
Pořád nechápu, jak mohli natočit tu bitku na schodech v Atomic Blonde :).
1 0
reagují: Gorecki
reagovat
26.02.2018 08:41:27
reaguje na: gaboo
Imo si myslím, že opravdu jen dialogy. Ber to z podstaty věci - když točíš jakékoli video na mobil, zachytíš zvuk jako celek a selekce něčeho, co tam nechceš, je maximálně složitá. Takže zachytáváš opravdu jen to, o co ti jde prioritně - dialog.
Další věc je ta, že slutečných rekvizit se používá minimálně a i zvuk reálných věcí na place může znít jinak.
Samozřejmně, že celkovou práci usnadňují ty knihovny zvuků. U běžných komedií se unikátní zvuky budou točit imo minimálně, neb nejsou potřeba. I Foley bude mnohem jednodušší.
Takže jo, toho, co se skutečně nahraje, bude opravdu asi minimum.
0 0
reagovat
26.02.2018 08:08:43

Znova skvelý článok

Smiem sa ťa opýtať, KARLOS, v akom odvetví pracuješ? Venuješ sa veciam okolo točenia filmov aj profesionálne alebo je to čisto voľnočasová posadnutosť? :D
0 0
reagují: KARLOS
reagovat
26.02.2018 07:28:51
Inak minule ako som pozeral Planet Earth 2 tak som si uvedomil, ze tie zvuky malych zivocichov su vlastne dorobene a ja som zostal mierne prekvapeny ako je mozne, ze som si to neuvedomil skor. Ale asi to je preto, ze niekto si urobil dobre svoju robotu :D No to je velky projekt s velkym rozpoctom, o to prekvapivejsie je , ze to rovnako funguje na jednom youtube kanale kde vytvaraju spomalene zabery roznych veci ako sa rozbijaju a pod. Tiez su tam tie zvuky pridane a to teda dost uveritelne.
0 0
reagovat
26.02.2018 00:47:13
reaguje na: Hartigan911111
Tak chod na web Materidousky? Nebo nevim teda, k cemu tenhle zbytecnej koment. Bud te clanek zajima, nebo ne. A chlubit se tim, ze nemas kapacity na to ho ani docist, tak nevim, jestli jses na spravnym miste.
1 0
reagovat
26.02.2018 00:07:07

KARLOS

super článok :+ a vedel by si mi povedať ako je to približne pomerovo koľko zvukov sa nahraje priamo pri natáčaní a koľko dodatočne?
0 0
reagují: KARLOS
reagovat
25.02.2018 23:50:55
Jo jo, jsou to borci:+ P. S. Článek samozřejmě super.
0 0
reagovat
24.02.2018 23:53:53
super clanok:)
ja velmi rad taketo technickejsie veci;)
1 0
reagovat
24.02.2018 22:47:57
Ale samozrejme rozumiem aj tvojmu prirovnaniu a paci sa mi, len som chcel upresnit to moje:))

(damn you Gonzi, kedy tu uz bude ten edit?!)
0 0
reagovat
24.02.2018 22:45:09
A je mi jasne, ze kameraman priamo na placi “tvori”, ze nie je iba pasivnym zaznamnikom sceny, ale to pre toto prirovnanie ci vysvetlenie rozdielu teraz imo nehra rolu.
0 0
reagovat
24.02.2018 22:42:36
reaguje na: KARLOS
Myslel som to tak, ze kameraman uz “iba” snima/maluje to, co niekto predtym vytvoril - cisto obrazova zlozka.

Tak ako zvukar mixuje a vytvara finalnu atmosferu, “obraz” zvuku z dielov, ktore predtym niekto vymyslel, vyrobil, nahral.

Len prirodzene pri obraze lepsie vnimame vsetky tie oddelene zlozky, kym zvuk ma tu nevyhodu, ze ho berieme tak nejak automaticky a nezaoberame sa jeho vznikom. Nikto si po filme nepovie “pani, tam boli ale popici foley zvuky pri tej nahanacke”. Proste cim “neviditelnejsi”, tym lepsie, lebo splyva s obrazom.

Super priklad je tento gif.

Ty tam tie zvuky dopadu pocujes, aj ked tam nie su. Lebo mozog ich chce pocut. Je to pre zvukara rovnaky kompliment, ako pre tvorcu vizualnych efektov, ktore si v podstate nevsimnes:)
0 0
reagovat
24.02.2018 21:43:51
reaguje na: BranoZ
Ehm, co není pěkně prezentováno v bonusech LOTRa? 8);)
2 0
reagovat
24.02.2018 21:36:40
Ďakujem za článok, ale musím si to ešte pár krát znova prečítať, lebo aj tak celkom nerozumiem. Možno je to tým, že marodím s chrípkou.:(
Pamätám si, ako je tvorba zvuku a jeho jednotlivé zložky pekne prezentované na bonusoch predĺženého Pána prsteňov.
0 0
reagují: KARLOS
reagovat
24.02.2018 21:30:06
reaguje na: Gorecki
To taky není úplně pravda. Kamera a její oskarová kategorie je především o světle (a zvoleném technickém zázemí všeobecně). Že to ve velkém souzní s dalšími kategoriemi je pravda, ale oproti zvuku má výhodu v tom, že kameraman hodně věcí ovlivňuje na place.
Ten Marlaxův dotaz není úplně marný - článek měl drobné mušky, za což se omlouvám a - ve výsledku Zvuk, alias Mix zvuku a přirovnat by se dal ke Střihu (obrazovému). Střih zvuku (mnohdy taky zvukové efekty atd) pak má srovnání s onou kategorií Kamery.
0 0
reagují: Gorecki
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2018.
Všechna práva vyhrazena.
Hosting zajišťuje: Stable.cz
Kontakty: Technická podpora | Redakce

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se na MovieZone zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se