Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Jumanji zase kraluje! Nestačili ani Neeson a Spielberg


ikona
Cival
box officedisneyhugh jackmaninsidiousjumanjijumanji: vítejte v džungliladímeliam neesonmeryl streepnejtemnější hodinanejvětší showmanpaddingtonstar warsstar wars: poslední z jediůsteven spielbergthe posttom hankstržby
Jumanji nikdo nezastaví... 

Uplynulý víkend byl za mořem sice prodloužený kvůli uctění památky a odkazu Martina Luthera Kinga, z hlediska kasovních výkonů ale celkem poklidný. Žádné velké dolarové výkyvy, protože nejvýraznější premiérou týdne se stalo Spielbergovo The Post aka Akta Pentagon: Skrytá válka s osmnácti miliony dolarů. Je to počin adekvátní a celkem solidní, avizovaný nikterak rekordními, ale slušnými tržbami z limitované distribuce, díky nimž je The Post už teď na 23 milionech z Ameriky.

Spielberga určitě těší velmi pozitivní recenze (88%), lehce jeho kumpány budou zneklidňovat blížící se oscarové nominace, ve kterých by chválená novinka nemusela být kdovíjak hojně zastoupena a mohlo by to částečně srazit ekonomický potenciál filmu v příštích týdnech. Ten je zatím naplňován obstojně, protože odpich má nový film větší než Most špiónů i Obr Dobr. Éra megahitového Spielberga (navíc teď podporovaného Tomem Hanksem a Meryl Streep), je samozřejmě fuč, ale to už dlouho.

TRŽBY FILMŮ STEVENA SPIELBERGA 

 

První příčku tak naprosto suverénně uhájilo Jumanji. To svůj potenciál naplnilo beze zbytku, protože vyrostlo ve velkou zimní trvalku, přesně naplňující sousloví vánoční rodinný hit. Víkend za 27 milionů o čtvrtém víkendu při poklesu o pouhou čtvrtinu je famózním vysvědčením a je zjevné, že tržby půjdou v Americe přes 350 mega a celosvětově k osmi kilům. Jde o fantastickou bilanci pro mrtvou značku v portfoliu studia Sony a jasný příslib brzké trojky.

Další spíše rozpačitý pokus o navázání na 96 hodin má za sebou Liam Neeson. Třináctimilionový otvírák The Commuter neboli Cizince ve vlaku je samozřejmě hluboce pod možnostmi už naštěstí uzavřené série od producenta Luca Bessona, je ale i zhruba poloviční proti následníkům jako Non-Stop nebo Neznámý. Žádná velká hitparáda, ale co byste čekali, když má film průměrné trailery, průměrné ohlasy, průměrné recenze a Neeson už věk průměrného irského penzisty (ale nic proti němu, je to bourák). Americké výnosy budou lehce nad čtyřiceti miliony.

TRŽBY FILMŮ LIAMA NEESONA 

 

Minulý triumfátor Insidious: Poslední klíč měl podle předpokladů největší propady z celého pelotonu - spolu se Star Wars jako jediný tratil víc než polovinu minulých zisků i navzdory prodlouženému víkendu, který je v neděli díky dovolenkovému pondělí poněkud štědřejší. Při poklesu o 59% si ale zvládl připsat dalších dvanáct milionů a frčí k celkové sedmdesátce. To znamená málokdy vídaný nárůst oproti třetímu dílu a zařazení na stříbrnou kasovní příčku v celé sérii za Insidious 2. Rozpočet přitom nadále zůstává na skromných deseti milionech, takže jde o krásně výnosný byznys.

TRŽBY FILMŮ ZE SÉRIE INSIDIOUS 

Naprosto neskutečný je pak ekonomický příběh muzikálu Největší showman. Asi se dalších deset let nestane, aby nějaký celkem obyčejně vyhlížející žánrový hollywoodský projekt, uvedený bez velkých kritických fanfár do kin v potenciálně silný distribuční termín, vykazoval o čtvrtém víkendu v kinech lepší tržby než o víkendu úvodním (start na 8,8 milionech vs. čerstvých 11,8 mega). Takový, ehm, avatarovský výkon…

Z velkého zklamání a div ne propadáku je tedy rázem veliký hit, který už má na kontě dvoustovku z celého světa (!), což se navíc rozhodně nezdá být poslední dostupný milník. Překvapení hlavouni teď tenhle úspěch určitě horečnatě analyzují, takže můžeme být zvědaví, jestli nás čekají další zpívané štace Hugh Jackmana, nebo spíš přímočařejší muzikálová romantika pro mladé, co chtějí láskyplné songy od Zaca Efrona a Zendayi.

 

Star Wars si na šestém místě připočetly jedenáct milionů a ze stávajících 591 mega se dohrabou maximálně na 615 z Ameriky. Je to za rok 2017 jasné první místo, ale přeci jen se čekalo výrazně víc, zvlášť po megalomanském otvíráku. V rámci globálních tržeb je odstup od megahitové Krásky a zvíře ještě těsnější – Disney překonal Disneyho až teď, když Star Wars skočily na kótu 1,264 miliardy, a tak už konečně může být všechno tak, jak bylo plánováno. Návrat suverénní nadvlády Star Wars v letech příštích bych ale nepředpokládal, už kvůli dvojitému nájezdu Avengerů. 

Dvě desetimilionové novinky jsou tak na hraně svých možností: Nezávislý distributor nezvládl výrazněji prodat akční thriller Proud Mary, který koketuje s blaxploitation poetikou a vede do kin další tvrdou černošskou ženštinu. Z dvou tisícovek kin toho ale asi o moc víc vymlátit nešlo.

 

Podobně se svého handicapu v podobě britského původu nezvládl úplně zbavit medvídek Paddington. Ten má na kontě ze světa (zejména z Británie) 125 milionů dolarů a v Americe k nim přidá takových čtyřicet padesát melounů, protože díky rodinnému žánru a svým kvalitám v kinech chvíli vydrží (na RottenTomatoes 100% pozitivních recenzí – aneb zas se čeká na jednoho dementa, co tomu dá natruc palec dolů a srazí skóre, stejně jako u Lady Bird a Get Out). Jednička ale v Americe uloupila melounů 76, takže aktuálně možná trochu zklamání.

Desítku uzavírá brzy stomilionové Ladíme 3 a nejspíš i brzy oscarové drama Nejtemnější hodina.

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden se spolu pozabíjí válečné drama 12 Strong (Hemsworth, Shannon), akční thriller Den of Thieves (Butler, 50 Cent), western Hostiles (Bale, Foster) a teenagerský doják Forever My Girl (nikdo).

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (10)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace