Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Téma: DC filmům se blýská na výrazně lepší časy


ikona
KarelR
aquamanbatmancyborgdcflashgeoff johnsjustice leagueliga spravedlnostisupermantémawonder woman
Šéfování DC vesmíru se od Wonder Woman pomaličku přesouvá do jiných rukou. Kdy ho pocítíme naplno? 

O tom, že comicsový vesmír od DC "trochu" zaostává za tím marveláckým, jsme psali asi milionkrát. Určitě tedy víte, že ho sužuje hlavně přijetí dosavadních filmů, jež mělo k jednohlasné spokojenosti velmi daleko. Už rozjezdový Muž z oceli osciloval mezi nadšenými a zklamanými diváky, a u Batman vs. Superman a Sebevražedného oddílu byla situace ještě vyhrocenější. Spásu letos zařídila až Wonder Woman, která byla zdaleka nejoptimističtější a chválila se zdaleka nejvíc. Jen těžko vás tak překvapí nový DCčkový směr, jenž ubere na temnotě a pocítíme ho zhruba od roku 2019.

Ano, na "DC filmy nové generace" si počkáme zhruba dva roky. Do té doby nás čeká Liga spravedlnosti, v níž měl ještě prsty Zack Snyder, a Aquaman Jamese Wana, u něhož se i bez faceliftu tuší dobrodružná pecka, která může díky výchozím parametrům (je to film s Aquamanem!) náramně překvapit. Co se bude dít dál a kdo za to ponese zodpovědnost? Tady KONEČNĚ přicházejí dobré zprávy, které je ale nutné vsadit do širšího kontextu.

V první řadě potřebujete vědět, že Marvel a DC sází na dost odlišnou firemní strukturu. Domov Avengers má v podstatě tři separátní větve - comicsovou, televizní a filmovou, jíž znáte pod názvem Marvel Studios. Tu comicsovou řídí velký šéf Isaac Perlmutter, jemuž se do jisté míry zodpovídají zbývající dvě. Televizní má na triku Jeph Loeb, který víceméně dodrbal seriály na Netflixu, nezvládá moc nakopnout Agenty SHIELDu na ABC a schválil ohavné Inhumans. A co se týče filmové větve, na tu samozřejmě dohlíží Kevin Feige, jenž si s Loebem dvakrát nerozumí a je to strašně vidět na tom, že se filmy a seriály velmi opatrně ignorují.

Pointou každopádně je, že filmový Marvel pracuje velmi autonomně (Feige má v hlavě jasný plán na x let dopředu) a že pouze využívá mocnou disneyovskou distribuci, která do produkce a budoucích plánů příliš nekecá. O něčem takovém si přitom u DC můžou nechat zdát, protože nohu na plynu drží Warneři, kteří chtějí hlavně ždímat slavné postavy a moc neřeší, že neumí chirurgicky vytěžit jejich potenciál.

Až donedávna všechno fungovalo tak, že šéf Warnerů odklepnul Snyderovi Muže z oceli a vzápětí si vycucal z prstu 10 filmů, jimž rozdal data premiér a nakázal, ať je sakra někdo natočí. Výsledkem byl pochopitelně slušný zmatek, po němž se řada projektů zrušila nebo odložila a DC bylo do velké míry pro smích. Když se comicsová firma snažila napravovat kurz, dočkala se jen odseknutí s tím, že kdysi pohřbila Green Lanterna, k němuž dostala (velmi omezený) přístup. Měla by tedy mlčet, šoupat nohama a být ráda, že nové filmy vydělávají tak velké peníze.

Kdo se tehdy podílel na Lanternovi? Jak možná tušíte, konečně se dostáváme k Geoffu Johnsovi, kreativnímu šéfovi DC a jen tak mimochodem velkému kamarádovi Kevina Feigeho. Tihle se znají už mnoho let a oba začínali pod Richardem Donnerem, jehož obdivují za nakopnutí celého žánru legendárním Supermanem. Řada fanoušků tak věří, že by Johns mohl být spásou DC filmů, na něž měl od Muže z oceli jen minimální vliv.

Co v té době dělal? Johns je na rozdíl od obchodníka a producenta Feigeho hlavně psavec, takže pracoval na nejdůležitějších comicsových sériích od DC, křísil ty méně známé a byl po ruce, kdykoliv Warneři náhodou chtěli (nebo nechtěli...) nějaký feedback. Právě Johns jim od začátku tvrdil, že Batman vs. Superman pohoří a že DC filmy potřebují víc hrdinství a optimismu. A i když byl comicsovým autorem, kterého stíhal jeden úspěch za druhým, Warnery přesvědčila až jeho televizní kariéra.

Abych se totiž vrátil zpět k rozdílům mezi Marvelem a DC - zatímco marvelácké větve operují separátně, DCčko se z DC Comics překřtilo na DC Entertainment a snaží se pod jedním (= Johnsovým) vedením zvládat všechny tři disciplíny. V comicsové rovině to znamená kupu úspěšných sérií, jejichž příkladné restartování nebo upravování (New 52, Rebirth) je inspirací pro veškerou konkurenci. V televizní stojí Johns za celým seriálovým vesmírem s Arrowem, Flashem, Supergirl a Legendami zítřka, jenž šlape jako hodinky. Zbývá mu tedy jen královská celovečerní hra, do níž ho dostal jednak úspěch seriálů a jednak warnerácké trable s vystihnutím comicsových filmů a hrdinů.

U čeho se ignorovaný Johns konečně dostal ke slovu? Správně tušíte, že u Wonder Woman, k níž ladil poslední verzi scénáře a momentálně píše dvojku. Jeho vliv na Aquamana byl zřejmě minimální a Justice League byla předána Whedonovi, takže ani tam příliš nepomáhal. Po úspěchu amazonské sólovky je ale Warnerům jasné, že Johns celé ty roky nekecal a že si po televizní krasojízdě zaslouží důležitější úkoly.

K nadšení všech comicsových fandů, kteří brouzdají po internetech, se tedy z Johnse pomaličku stává DCčková protiváha Feigeho. V čem bude hlavní rozdíl? Především v tom, že Johns obstará kreativní stránku věci a zapojí se do psaní scénářů, jež Feige nechává povolanějším. Vzhledem k vytíženosti s comicsy a televizí se navíc omezí jeho vliv na obchodní záležitosti, jimž bude (samozřejmě za úzké spolupráce) šéfovat důležitá spojka od Warnerů.

O koho půjde? Tady by mohlo být našlápnuto k průšvihu, protože studioví kravaťáci jen málokdy sekají dobrotu. Johns ale dostal k ruce Diane Nelson, což je velice schopná paní, která interně dohlížela na Harryho Pottera a teď je napůl prezidentkou DC Entertainment a napůl contentovou šéfkou Warner Bros. Interactive Entertainment (= videohry). Přesně tak, Warneři posílají k DC filmům nejlepší lidi, jež mají k dispozici (třetím pomocníkem bude viceprezident produkce Jon Berg). A aby toho nebylo málo, začínají brát vážně profíky od DC, kteří mají pro Supermana a spol. podobný cit jako Marvel Studios pro partu kolem Iron Mana.

Kdekdo vám samozřejmě řekne, že už je pozdě - stěžejní DCčkové role jsou obsazeny, škody napáchány a dělat v roce 2019 jakýsi jemný polorestart (navíc doprovázený comicsovkami, které nebudou spadat do hlavní kontinuity) už nic a nikoho nezachrání. Johns a jeho kolegové už ale stihli jasně nastínit, že se všechno nebude podřizovat crossoverům jako u Marvelu a že lépe vystihnou ducha a atmosféru comicsů, takže to nejdůležitější (jasný plán!) očividně mají.

Stačí, aby jim Warneři posílali peníze, Justice League nepohřbila celou značku nadobro (snad to Joss Whedon ukormidlí) a můžeme vyhlížet sice vzdálené, ale jednoznačně světlé zítřky. S Johnsem by prostě mohlo být stejně dobře jako se zkušeným a odhodlaným Feigem. A jestli tohle není sen všech comicsových fanoušků, tak už vážně nevím...

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (25)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace