Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Mimoni zase dominují kinům, Baby Driver jede!


ikona
Cival
autababy driverdisneyedgar wrightjá, padouchmichael baymimonipirati z karibikupixarsofia coppolatransformerstržbyuniversalwill ferrellwonder woman
KarelR a MrHlad Mimoně nenávidí. Obávám se ale, že tihle žluťásci tu budou dýl než oni... 

Druhou sólovku si sice ti žlutí mimoňští otrapové střihnou až za pár měsíců, i tak jich ale jsou zase plné multiplexy. Pohůnci ne-tak-úplně-zlotřilého záporáka jménem Gru táhnou spolehlivě i svou původní, porodní sérii Já, padouch. Ta se i díky nízkým produkčním nákladům stala jednou z nejplodnějších dojných krav studia Universal a stála u nového vzmachu tohohle velkého hollywoodského hráče (a v podstatě jediného konkurenta Disneyho).

Animovaná sága Universalu dál spolehlivě těží dolary. Otvírák na prahu Dne nezávislosti za 75 milionů dolarů je jen lehce pod úrovní veleúspěšné dvojky. Náklady sice opatrně stoupají, Illumination Entertainment logicky nebude všechny tyhle megahity vyrábět pod cenou, vůbec to ale nikomu ze zainteresovaných nemusí vadit, protože trojka Já, padouch 3 půjde v pohodičce přes 220 milionů z Ameriky a na mnohem vyšší mety zaútočí celosvětově. Prognostici miliardy čekali větší odpich, animovaný rozjezd za 200 milionů celosvětově je ovšem, myslím, v pořádku. Rekordy a Oscar z toho nebudou, uspokojené rodinky ano. S mimoni tedy na věčné časy.

TRŽBY ANIMÁKŮ OD ILLUMINATION ENTERTAINMENT

 

Radost nám dělá pohled na druhé místo, kde se nad očekávání suverénně uvedl Baby Driver. Originální látka, akčně-komediální muzikál s britským rodným listem a Edgarem Wrightem na režijní stoličce, který rozhodně netočí filmy primárně kvůli komerčnímu úspěchu, to rozhodně není prototyp kasovního hitu. Zvlášť v našlapaném létě.

Jenže 100% pozitivních recenzí (dobře, teď už jich je jen 97) a celkově skvělé renomé občas píchnou i takovému „naleštěnému outsiderovi“ – a tak se mohlo stát, že Baby Driver skočil na dva dny na čelo kasovního žebříčku a po nástupu Padoucha si ze stříbrné pozice připsal hezkých 21 milionů za víkend a třicítku za pět dní promítání. Uvidíme, jak to bude s výdrží, pokud se renomé ještě rozkřikne, může z toho být náramná trvalka. Ale známe nevypočitatelnost těchhle fanboyovin. Potěší nicméně to, že film nezklamal tak jako svého času Scott Pilgrim… a že ho snad uvidím už za pár minut. Chci mučit na dálku natěšeného KarlaR superlativy.

 

Bronzová příčka patří Transformerům. Ti mají z Ameriky na kontě sto milionů, což by oko laika mohlo tolerovat bez velké paniky. Zrak odborníka ale cítí slzy, páč moc dobře ví, že tuhle sumu dřív zvládali roboti schrastit za jeden víkend. Šíleně bezuzdný Michael Bay je ale vehnal do pasti, takže můžou klidně klesnout z týdne na týden o skoro dvě třetiny, připsat si o druhém víkendu slabých sedmnáct mega a jen vyhlížet pomoc zbytku světa. Ta přichází, viz skoro půlmiliarda celosvětově na robotickém kontu, spásu pro nejdůležitější značku paběrkujícího Paramountu bych v ní ale úplně neviděl. Nejdůležitější franšíza tohohle slavného studia kulhá.

Na čtvrté pozici se tetelí Wonder Woman s patnácti miliony. Je to šikovná holčina, protože zvládla v Americe překonat už Batman v Superman. Pravda, kdyby srážka těchhle dvou ikon nebyla takovou sračkou, jakou nepochybně byla (že mám pravdu, Marto?!), asi by to hrdinná Amazonka nedokázala. Ale to se holt někdy tak stává. A Wonder Woman si může užívat parádních víc jak 700 mega z celého světa, 346 z toho pak jen ze své domoviny, kde bez debat vyrostla v obří popkulturní fenomén.

 

Na pátém místě podivně popojíždí Auta 3. Tlak mimoňů a spol. pixarovské káry neustály a výsledkem je další pokles výnosů o 60%, připsání slabých devíti milionů a aktuální driftování okolo 120 mega z Ameriky. Celosvětově je to snesitelnější čtvrtmiliarda – ale je trochu úsměvné, že Auta už jsou fakt spíš značkou hračkářů než kinařů.

Propadákem týdne a možná i celého léta se stala komedie Hráčské doupě. Tohle Warneři totálně projeli, k překvapení snad úplně všech. Tragické recenze ale umocnily nezájem o novou komedii Willa Ferrella a Amy Poehler (která je z mého pohledu na plátně úplně mimo a v kontextu větších projektů horká adeptka na titul „box-office poison“) a výsledkem bylo tragikomických devět milionů. Totální fiasko. Ferrell může být rád, že na Vánoce chystá tutový sequel komediálního hitu Táta je doma, jinak by se jeho agent při hledání dalších velkých štací pěkně zapotil.

 

Za solidně se snažícím žraločím thrillerem 47 metrů (průběžných 32 mega potěší) se uvedla novinka Sofie Coppolové Oklamaný. Oba tyhle filmy se mimochodem promítají ve Varech - nová verze klasiky Beguiled, tentokrát s Colinem Farrellem, Nicole Kidman a Kirsten Dunst, ale bude nejspíš tou méně komerčně úspěšnou z dvojice prázdninových novinek. O prvním víkendu totiž vytěžila ze šesti stovek tři miliony dolarů, kteroužto sumu ani při poměrně pozitivních ohlasech, hádám, nezdesetinásobí.

Desítku uzavírají dvě monumentální americká zklamání, která drží nad vodou ostatní kontinenty: Mumii tlačí na 400 mega, Piráty vytáhly už přes milionů 700, ale pachuť ze selhání v kinech rozprostřených mezi Los Angeles a New Yorkem zůstává.

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden zkusí pohoupat na pavučině a zaříznout blockbusterovou konkurenci zrestartovaný Spider-Man: HomecomingJá ho viděl, takže mu budu fandit.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (67)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace