Válka o planetu opic má nadšené recenze

andy serkismatt reevesvalka o planetu opic
Matt Reeves se brzy vrhne na novou sólovku Batman, ještě předtím ale stihl natočit... jeden z nejlepších filmů roku?

Foxové v posledních letech nasekali spoustu průšvihů (Fantastická čtyřka, Assassin's Creed, Vetřelec: Covenant...), s opicemi se jim ale nesmírně dařilo. Když je v roce 2011 restartovali, jen málokdo čekal tak chytrou a trikově vypiplanou podívanou. A přestože dvojka zůstala maličko pod radarem, její tržby brutálně překonaly jedničku (ze 481 milionů se stoupalo na 710) a dovedly Matta Reevese k velkolepé trojce.

O té jsme, jak určitě dobře víte, psali necelé dva týdny zpátky, když ji studio pustilo novinářům. Už tehdy se jásalo a Foxové dokonce po projekci všechny nabádali k tomu, aby o filmu mluvili na sociálních sítích. No a teď konečně padlo embargo na recenze, které jen potvrzují, že se rozhodně máme na co těšit.

I delší texty jasně mluví o tom, že nás čeká nesmírně vyhrocené a emoci naprané drama, jež šlape v epických i v komorních momentech. Reeves prý zvládá blockbusterové parametry na jedničku, zároveň ale nezapomíná, že může být jednoduchý záběr na tvář mnohem dramatičtější než ta nejúchvatnější pixelová kanonáda. Film si díky tomu na Rottenech drží průměrný rating 8,2/10 a 42 z dosavadních 44 recenzí zvedá palec nahoru. A sem tam si dokonce přečtete, že je Zrození, Úsvit a Válka o planetu opic nejlepší sci-fi trilogií od původních Star Wars.

Tak zásadní tvrzení samozřejmě prověří až čas. Nezapomínejme ale na to, že Foxové dávají film na odiv takhle dopředu, což je velký políček do tváře pátým Transformerům, pátým Pirátům nebo nové Mumii. Zatímco konkurence tají recenze až do poslední vteřiny a většinou pak přichází studená sprcha (a nižší tržby), za Válku o planetu opic se nikdo nestydí. Kéž by se tím v Hollywoodu inspirovali a točili podobně zvládnuté projekty, než aby se pár dní po premiéře brečelo, že zlí kritici potápějí filmy určené pro fanoušky a připravují tak ubohá studia o nákladné investice...