Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Auta 3 předjela Wonder Woman, Tupac uspěl


ikona
Cival
autadisneygal gadotmumiepirati z karibikupixarscarlett johanssontom cruisetržbywonder woman
Auta s kukadly už nejsou co dřív, ale pořád jim benzín nedošel. 

Obchodně jsou Auta nejúspěšnější značkou od Pixaru. Proto se s nimi potkáváme už jedenáct let. A jen tak to neskončí. Merchandisingová kolesa je potřeba dál a dál točit, k čemuž nové celovečeráky pomáhají ze všeho nejlíp. Pořád je to událost, když se Blesk McQueen vrátí do kina. Disney s Pixarem to ví moc dobře a Auta chytře tlačí všude, kde to jen jde, na penály, na kapesníky, na jogurty (včera na mě v hračkářství mrkal super auťák za skromných deset tisíc korun), ale totální vývar z filmové značky ještě neudělali.

Konkurenti od DreamWorks, kteří během tří filmů a x seriálů vykastrovali Kung Fu Pandu a kteří natolik zničili Shreka, že se chudák musí restartovat, můžou Pixaru furt závidět - to když se i nový kousek umístil suverénně na první pozici kasovního žebříčku. V Americe si o víkendu připsal bezproblémových 53 milionů dolarů, což je možná nejnižší výkon v rámci série, celosvětově by ale neměl být problém dorovnat 462 mega jedničky a 562 dvojky.

 

Z obchodního hlediska to funguje, z filmového už trochu míň, když má film sice lepší recenze a reakce než dvojka, ale je to prostě tuctový sequel, který většinu (poněkud odumírající) pixarovské fanbase nenadchne a hledače strhujících anímáků do kina nedostane. Je z toho ryzí komerční mašina pro uklizení rodinek s dětmi do přítmí kinosálů, něco, proti čemu Pixar před dvaceti lety bojoval, a teď je za to moc rád, když penízky tečou k němu. Nic proti, myslím, že i film bude fajn, ale dvě hodiny života jsem do něj dobrovolně investovat nechtěl ani zadarmo. Což zní možná trochu šíleně od člověka, který se v týdnu chystá na páté Transformers...

Auta nicméně zvládla sesadit z první pozice Wonder Woman. Nadpozemské hrdince to ale nemusí vůbec vadit, protože zájem o ni je stále obrovský. V Americe si připočetla dalších 40 milionů, díky čemuž tu ladně přeskočila čtvrtmiliardu dolarů. Globálně na kontě svítí už 571 mega, a když se podíváte na šílenství na sociálních sítích v nejrůznějších virálech (které vydatně přiživujeme i my na Facebooku, neb to jsou cool věci a... díky Gal Gadot i hezké na pohled :), lze prohlásit Wonder Woman jasnou vítězkou první poloviny blockbusterového léta. Je zajímavé že loni něco podobného zvládla Harley Quinn. Alespoň na něco holt v DC znají recept: Když už ne na coolervoucí filmy, tak aspoň na kulervoucí hrdinky...

 

Bronzovou příčku si k překvapení amerických analytiků uzmul Tupac Shakur. Jak jsem se třeba za nové Piráty káral, že jsem je přecenil, tak tady se musím pochválit, protože biografie All Eyez on Me, načasovaná na 46. nedožíté narozeniny rapové legendy, mi smrděla pohodovou hitovostí od první sekundy. Problematická a někdy až prokletá produkce, která zvládla čtyřikrát změnit režiséra (!) a několikrát i distributora, aby to až po letech nakonec dotáhla na plátna, zdolala předpovědi i nepřízeň zámořských kritiků (hanebných 24% pozitivních recenzí) a s přehledem ulovila 27 milionů dolarů o prvním víkendu.

Pecka jako Straight Outta Compton se nekoná, ale vzhledem k okolnostem se jedná o solidní úspěch, cílící na osmdesát mega z Ameriky. No problem.

Ostatní novinky už musí trochu závidět. Ještě jakž takž z toho vyšel žraločí thriller 47 Meters Down, který začal své skromné produkční náklady vyrovnávat otvírákem za 11,5 milionu. Trvalka a kasovní veleúspěch jako u Mělčin nehrozí, třicetimilionový cíl z Ameriky ale nedostižný není. V rámci podmínek, tj. nasazení v nezávislé distribuci do dvou tisícovek kin, ale výsledek není marný.

Scarlett Johansson pak na sedmé pozici schytala v krátkém sledu druhou ránu pro svoji star-power a jako nejúspěšnější ženská hvězda posledních let zvládla během jednoho měsíce neuváženým výběrem projektů v podstatě zahodit své renomé. Po propadáku Ghost in the Shell vyhořela (tentokrát už totálně) ansámblová ženská komedie Rough Night alias Holky na tahu. Podle trailerů od pohledu sračka, podle kritiků průměrný výplach, podle osmimilionového otvíráku těžký letní provar, který může závidět tržby Ženy sobě i Vykolejené. Za vykradení zápletky ze Šest pohřbů a jedna svatba a českého názvu od Bachelorette si ale fiasko tahle blbina zaslouží. A Scarlett se už snad dá dokupy a nebude spoléhat jen na Avengers.

V pořadí jsme přeskočili dva problematické blockbustery: Mumii drží zbytek světa - i když má Cruiseův blockbuster v Americe utrum a 13 miliony se vyhoupl na slabých 56 mega, celosvětově už je na třístovce. Takže v Universalu se věšet nemusí.

Pátí Piráti z Karibiku píší podobnou story, jen v trochu jiných dolarových řádech: Amerických 150  mega je jednoznačně nejnižší výsledek v rámci série, prozatím víc jak půlmiliarda ze zbytku světa ale fandům ještě dává ždibec naděje na pokračování.

 

Desítku uzavírají animák Captain UnderpantsStrážci Galaxie 2 s 844 miliony celosvětově a rychle mizící horor It Comes at Night.

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden převálcují žebříček pátí Transformeři, uvidíme jak mocní budou. 

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (18)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace