"No počkat, pokud se dvě IMAX 2D kamery "u sebe" nerovnaj IMAX 3D kamera, jak teda vypadá IMAX 3D kamera?"
Exactly. Jsou to DVĚ kamery u sebe, separátní. V podstatě každý 3D rig, od toho Cameronova, přes 3Reality požívané Jacksonem a Scottem až po tenhle IMAX "hybrid" (on to hybrid není, každá kamera je kamera :D) je spostava trubek, zrcadla a motorů, které mají za úkol ty dvě kamery ustavit do požadované polohy, zajistit ostření a jeho souběh, popřípadě měnit onu konvergenci. Od toho ono slůvko Rig, fakt jde jen o "držadla kamer". Velmi důležité je to (polopropustné) zrcadlo a motorky, ale o tom možná jindy.

Nic jako "3D kamera" neexistuje, z principu. Existuje stereografický rig, nebo stereografická kamera. A právě stereografická kamera je ona "3D kamera", neb v jednom těle slučuje obě záznamové jednotky (ať už film, nebo čip) a především využíhá stereografických objektivů (což je ona podstata) - ne mají pevně danou stereo konvergenci, ale ovládací prvky jsou sloučené, jejich manimulace je podstatně jednodušší atd.
Pojmu "3D kamera" se užívá proto, že laik by se jen těžko zorientoval v pojmech jako stereo rig atd, ale fakt to není korektní název.

"A IMAX 3D kamera teda točí nativně, ale dvě IMAX 2D kamery "tvořící" IMAX 3D kameru netočej nativně, i když Bay v tom videu tvrdí, že točej nativně?! "
Nope, obě točí nativně. Jen ty dvě 2D kamery můžou točit "lepší" 3D - jde s nimi kreativně pracovat. Zato "3D kamera" točí všechno "3D uniformně".

Jako nechci nic říkat, kle kdysi jsem o tom napsal poměrně dlouhý článek.



takže jsem teda zvědavej, kdy se přejde na 16k. Nám to asi může být jedno, když je Pražský Imax značně limitován a širokoůhlý u nás asi jen tak nepostaví. Pamatuju si na Imfovo článek (tušim San Andreas), že byl na tom v L.A a díky nové laserové technologii se to nedá s tim na Flóře vůbec srovnávat. Třeba se tam jednou taky podívám.