Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Star Wars a Zpívej rozemlely Assassina i Pasažéry


ikona
Cival
rogue onestar warstržby
Jak dopadly vánoční dolarové žně? 

Star Wars nikdo nezastaví. Všechna studia už to definitivně ví a trochu trnou, jak moc se příběhy z předaleké galaxie podílí na tom, že konkurenční velkoprodukce shořely jako papír. To se na sto procent samozřejmě nikdy nedozvíme… bylo by ale zvláštní, kdyby si Hvězdné války najednou obšancovaly trh jen pro sebe. V minulých letech se totiž zvládlo velkých hitů urodit vždy povícero, klidně tři čtyři pět. A zvlášť když Rogue One nemá zdaleka takovou výkonnost jako Epizoda 8, neměl by být důvod, aby se jiné tituly neprosadily. Holt asi nebyly tak dobré nebo tak atraktivní…

Díky tomu si Rogue One mohlo v klidu užívat dalšího přísunu dolarů. O uplynulém víkendu jich bylo krásných 64 milionů což nakopává americké výnosy už k luxusním 286 mega. I nový příběh Síly se tak stane nejúspěšnějším snímkem kalendářního roku, tak jak to loni zvládla Síla se probouzí. Místo jejích 936 melounů se ale bude bojovat o sumu o řád nižší, i let přes půlmiliardu jen z Ameriky je ovšem imponující. Zvlášť když si přičtete všechny ty další výnosy, za domácí kino, televizní práva a samozřejmě merchandising, a připočtete si k tomu další půlmiliardu ždímanou ze zbytku světa.

NEJÚSPĚNĚJŠÍ FILMY ROKU 2016

 

Jedinou vyloženě úspěšnou novinkou letošních Vánoc se stal animák Zpívej aka Sing. O uplynulém víkendu si připsal 35 milionů, což je parádní vklad. Už před svátky si totiž vydobyl dvacet milionů, a když uvážíme, že přes prázdniny zvládne přisypávat den co den po deseti melounech a za týden svůj víkendový výkon zopakuje, budou jeho výnosy už záhy nad stovkou z Ameriky.

Studio Universal, které letos nechalo Mimoně odpočívat a miliardovou štaci jim naplánovalo až na příští léto v rámci Já, padouch 3, si tak může užívat pořádný animovaný úspěch. Tahle rodinná kravina ale byla k triumfu předurčena, nejen svým vánočním načasováním, ale i přidrzlým převedením konceptu talentových pěveckých soutěží do světa kreslených zvířátek a rozjetí masivní marketingové kampaně, která bude dvojnásob úspěšná i díky písničkám od slavných popových hvězd a díky merchi. Takže vítězství po všech stránkách.

 

Teď k bronzu: Čtrnáct milionů za víkend si vymodlili Pasažéři. Nasadit sci-fi proti Star Wars pochopitelně není z nejchytřejších nápadů. Hlavně se zde ale ukazuje, že ani star-power Jennifer Lawrence není samospásná a komerční síla Chrise Pratta je vyloženě problematická (i když se nám TedGeorge snažil svého času nakukat opak). Když se tahle americká zlatíčka sejdou v tuctové sci-fi bez výrazných trailerů, obtěžkaní slabými recenzemi, může se zrodit solidní propadák. Víc jak stomilionový rozpočet se jen tak nevrátí a u Sony tak mají další důvod k truchlení.

TRŽBY FILMŮ CHRISE PRATTA

Ještě hůř na tom jsou ale Foxové, jimž rovnou dva filmy o vánočním víkendu paběrkovaly okolo deseti mega. U bláznivé komedie Proč právě on?, v níž hraje James Franco nezvedeného uchazeče o ruku dcery Bryana Cranstona, z toho není kdovíjaký průšvih. Jde totiž o relativně levnou průměrnou komedii, která by se mohla protlačit k padesátce z Ameriky.

Srovnatelné výnosy ale totálně zlomí vaz spektáklu Assassin´s Creed. Kýžená spása videoherních adaptací se bohužel nekoná a místo toho se urodil další mdlý blockbuster, který prošustroval až příliš mnoho filmařského talentu. U Foxů ale musí lamentovat hlavně nad katastrofálními domácími tržbami, které dobrodružnou popcornovku pohřbí zaživa.

Utracených 120 milionů dolarů z rozpočtu se nemá šanci vrátit, protože tady se ani nebude konat nějaká mohutná záchranná akce na dalších kontinentech, tak jako třeba u Prince z Persie. Assassin´s Creed totiž víc než fantasy jízdou smrdí videoherní geekařinou – už kvůli tomu názvu, třeba u nás nepřeloženému. Přetáhnutí celého tvůrčího týmu od svérázné artovky Macbeth do blockbusterových končin asi nebyl ten nejlepší nápad. A Fassbender už by se měl zamyslet nad výběrem svých příštích projektů, navzdory svému charismatu už začíná působit jako tzv. box-office poison.

TRŽBY FILMŮ MICHAELA FASSBENDERA

 

Šestá se drží Moana čili Vaiana, která už překlenula hranici 300 milionů dolarů celosvětově. V Americe přidala o víkendu dalších sedm mega, tady ale problém úplně není – to spíš zájem v Evropě a Asii výrazně zaostává za očekáváním.

Do desítky se vešla ještě středně úspěšná alko-ztřeštěnost Pařba o Vánocích a nepovedený adventní doják Collateral Beauty, jenž se divákům kupodivu líbí, ale nikdo na něj nepřišel, takže smolíček.

Podle odhadů sem mělo spadat i Místo u moře, které se trpělivým střádáním penízků z pozice jednoho z nejlepších snímků roku vytáhlo už na dvacet mega, a potterovská Fantastická zvířata, která se chlubí už třictvrtěmiliardovými zisky z celého světa. Nová fantasy sága odstartovala velmi suverénně. Nakonec je ale nahradila adaptace divadelního a románového hitu od režírujícího Denzela Washingtona Fences a skoro šest milionů dolarů ze skromných sedmi stovek kin vytěžil i skvostný muzikál La La Land.

 

Kompletní žebříček tržeb zde.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (28)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace