Z Fincherovy Zmizelé i hororu Annabelle jsou hity
| 22:56 | 05.10.2014 |

David Fincher není kdovíjaký hitmaker, jeho filmy ale studiím vydělávají. A naprosto spolehlivě. I když se obecně má za to, že ty nejzářivější chvíle má režisér Sedm a Klubu rváčů za sebou, i ne-až-tak-maximálně-velebené adaptace Muži, kteří nenávidí ženy nebo Podivuhodný případ Benjamina Buttona zvládly vydělat velké peníze - stejně jako The Social Network šly hravě přes 220 milionů dolarů celosvětově. A stejnou metu bez větší námahy zdolá i vztahová detektivka Zmizelá.
Výborné recenze a věhlas knižní předlohy totiž zajistily filmu první místo v kasovním žebříčku, a to s 38 miliony dolarů. Tahle suma je určitě nad úrovní predikcí, spokojení diváci navíc zajistí, aby se o látce živě diskutovalo a kina se jen tak nevyprázdnila. Sto milionů pouze z Ameriky je ložených, minimálně stejná suma přiteče i z ostatních kontinentů, takže Fincherovo jméno zůstane i nadále uznávanou obchodní značkou.
Zmizelá je mimochodem další letošní trefou studia Fox. To bylo tři roky za sebou vysmíváno jako dlouhodobě nejslabší hráč z tzv. majors, letos se ale zázračně vyhouplo na úplné čelo studiového pelotonu. Tedy, zázračně... když si na jednu sezónu nachystáte povedené sequely X-Menů, Opic a Draka a proložíte je třeba Peabodym, romancí Hvězdy nám nepřály nebo dvojkou Ria, pak se můžete těšit na velký přísun peněz. Foxové si ho přitom ještě posichrují Scottovým Exodem, Tučňáky z Madagaskaru nebo třetí Nocí v muzeu, takže výroční účetní uzávěrka pro ně bude velmi příjemná. I když hlavně díky sequelům...
S opakovaným těžením úspěšných značek mají vydatné zkušenosti i Warneři. Aktuálně se jim daří budovat takové malé hororové impérium, zaštítěné jménem Jamese Wana. Ten loni rozbil bank hitovkou V zajetí démonů aka Conjuring, která celosvětově nastřádala 318 milionů. A Wan teď přízeň diváků dál těží z pozice producenta. Za rok přijde Conjuring 2, v zimě se do kin chystá jím "ověřený" horor Demonic, no a teď se skvěle vede spin-offu o panence Annabelle.
Ani nikterak zázračné upoutávky a velmi průměrné recenze neodradily od kina davy diváků. Ti chtěli další nášup s podpisem krále současného hororovu, a tak si Annabelle už v pátek stihla připsat 15,5 milionu. Za celý víkend pak padlo úctyhodných 37 mega. Tady stovka celkově nehrozí, protože nepůjde o trvalku - ale i nějakých osmdesát milionů jen z Ameriky je pro tuhle levnou bubáčinu za šest melounů skvělým výsledkem.
Ani ne o polovinu klesly zisky řízného akčního thrilleru Equalizer: Dalších 19 milionů vytáhlo film na průběžných 64 mega a je zjevné, že půjde o další povedený flák Denzela Washingtona, jenž jen v Americe urve přes sto milionů. Dobrá práce.
TRŽBY FILMŮ DENZELA WASHINGTONA
Po dvanácti milionech si připsali animovaní Škatuláci, kteří jsou průběžně na třicítce, a young-adult sci-fi trefa Labyrint: Útěk. Aktuálních 73 milionů napovídá, že i tady padne kilo z Ameriky a že vyrábět dvojku pro premiéru v září 2015 je naprosto logický tah.
Naopak už tradičním průšvihem skončilo uvedení dramatu Left Behind s Nicolasem Cagem. Krutě hejtované drama (průměrný rating 2,1 z 10!), jež z nějakého podivného důvodu nezamířilo rovnou do domácích přehrávačů, utržilo o víkendu skoro sedm milionů. Celkem bída, ale na poměry jednoho z nejhorších filmů roku, uvedeného do osmnácti stovek kin, je to furt báječná bilance.
Do desítky se vešlo ještě Co by kdyby, rodinná selanka Dolphin Tale 2, comicsoví Strážci Galaxie a thriller No Good Deed.
Kompletní žebříček tržeb zde.
Za týden se v kinech porvou Carellův Alexander a Downeyho Soudce s prý dost slabým Drákulou.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

A bezdůvodně se tehdá na BOM zrušilo fórum i tipovačka... Uvidíme, třeba se k tomu nějak vyjádří. Ale je to smutný... Deadline bez Nikki Finke stojí za prd, teď BOM, fanouškovské weby jako Latino Review nebo IESB buď nejsou nebo už nemají pořádné zdroje... Často je to jen čekání, kdy THR dostane materiál ke zveřejnění. :(