Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Já, padouch 2 rozdrtil Osamělého jezdce


ikona
Cival
jerry bruckheimerjohnny depptržby
Kolik milionů teklo na konta studií v nejprestižnějším období letní sezóny? 

Znovuzrození je potvrzeno. Několik let po sobě bylo studio Universal pro smích, jako nejslabší z tzv. majors se tísnilo na chvostu ročních tabulek. Zoufalé hledání a sequelování, z něhož vzešly fláky typu Mumie 3, Kovbojové a vetřelci, Nanny McPhee 2 a hromada dalších podivností, je ale zapomenuto, protože se studiu povedlo konečně najít hned několik silných značek a namíchat je s nenápadnými hitovkami. Ty teď táhnou účetní bilanci studia mocně nahoru.

Po Rychle a zběsile 6, Nevědomí, komediální zlaté slípce Z cizího krev neteče a hororových trefách Očista a Mama vpustil Universal do kin svou největší tutovku: Pokračování s výstižným názvem Já, padouch 2. Tenhle animák byl po oblíbené jedničce k triumfu předurčen. Universalu se navíc povedlo udržet náklady hluboko pod hollywoodským průměrem (rozpočet jen 75 milionů dolarů) a pohlídal si, že stylem a naturelem bude dvojka úplně stejná jako první díl.

AMERICKÉ OTVÍRÁKY ANIMÁKŮ

Klaplo to a rodinky se teď perou o místa v kinech. Za prvních pět dní promítání z toho vzešlo 142 milionů dolarů, což ve zkratce znamená útok na 400 milionů dolarů jen z Ameriky a osmistovku celosvětově. Úspěšnější animák letos nepotkáme, to je jasné. I pixarovské Příšerky musí stáhnout svoje chlupy, protože takovéhle kanonádě mimoňovského smíchu se nedá vzdorovat. Takhle vypadá hit Dne nezávislosti!

NEJVĚTŠÍ TRŽBY Z VÍKENDŮ OKOLO DNE NEZÁVISLOSTI

Uši naopak sklopili Osamělý jezdec a jeho věrný indiánský druh Tonto. „Piráti z Karibiku z Divokého západu“ neměli šanci – jednoduše nejsou tak cool jako první a druzí Piráti z Karibiku a značka není tak zajetá, aby na ní lidi lezli automaticky. Ani mohutná marketingová kampaň a ani Johnny Depp nejsou všemocní, zvlášť když dáte Deppovi na hlavu mrtvou vránu a na ksicht bílý make-up.

TRŽBY Z PRVNÍCH VÍKENDŮ FILMŮ JOHNNYHO DEPPA

Osamělý jezdec prý stál skoro čtvrt miliardu dolarů a dalších sto mega Disney najisto pumpnul do reklamy i distribuce. Jenže prachy se mu nevrátí. Osamělý jezdec má po pěti dnech v distribuci na kontě slabých 48 mega, potupně se bude plazit k americké stovce a zbytek světa asi taky nebude nějak extra štědrý. Producent Jerry Bruckheimer tak opakuje svoje selhání s Princem z Persie – z toho chtěl také nové Piráty a taky to neklaplo, výdělky byly podobné, jen při nižších nákladech.

OTVÍRÁKY FILMŮ PRODUCENTA JERRYHO BRUCKHEIMERA

Výrazně úspěšnější než Osamělý jezdec tak bude i třeba bláznivá komedie Drsňačky (aka Heat), v níž dělá Sandra Bullock brajgl spolu s těžkotonážníci Melissou McCarthy. Relativně levná komedie má na kontě po dvou víkendech už 86 milionů a půjde nejen přes stovku, ale i do čistého zisku. Po Z cizího krev neteče jde o další Melissin velký hit letošní sezóny – tahle hrošice půjde ještě na dračku.

Na čtvrtém místě výrazně klesala Univerzita pro příšerky. Padouch byl prostě silnější. Oddychový prequel každopádně hlásí 216 milionů z Ameriky a čtyřstovku celosvětově. Tady se prodělávat nebude.

AMERICKÉ TRŽBY PIXAROVSKÝCH SEQUELŮ A PREQUELŮ

A o moc hůř na tom není ani Světová válka Z, která nadále překvapuje 158 miliony ze zámoří a další dvoustovkou z ostatních kontinentů. Výdrž je s ohledem na rozpačitou pověst filnu solidní a daří se na všech trzích světa, takže Paramount k tomuhle problematickému projektu nemusí dávat záporné znaménko.

Velkým rozčarováním a podtržením mizerného roku studia Sony je naopak Emmerichův Útok na Bílý dům. Megalomanský akční thriller má na kontě po deseti dnech v distribuci jen 50 milionů, přitom stál třikrát víc. A protože nejde námětem o zrovna kosmopolitní látku, skončí tenhle pokus najisto průšvihem.

Do desítky se vešel ještě světově půlmiliardový Muž z oceli, komediální pecka Apokalypsa v Hollywoodu a veleúspěšní Podfukáři. Na osmém místě ale stojí za pozornost i uvedení dokumentu o stand-up komikovi Kevinu Hartovi s podtitulem Let Me Explain. Deset milionů za víkend a sedmnáct mega průběžně je pro Lionsgate Films další trefou do vkusu převážně černošského publika. Snadný prachy.

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden se porvou o diváky Machři 2 a Pacific Rim. Bude to velký, nebo se dočkáme bolestivého propadáku?

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (26)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace