Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Green Lantern: Když výhra znamená prohru...


ikona
Cival
tržby
Jak vypadá kasovní žebříček za uplynulý víkend a co vypovídá o současných comicsech? 

Jak kdyby divák v posledních letech projížděl přes jednotlivé módní vlny v komerční kinematografii rychloposuvem. Hollywood se v mžiku pro něco nadchne, podnikne mohutnou ofenzivu na peněženky a za chvíli nevěřícně kouká, že publikum už je masáží spíš unaveno, nebo rovnou otráveno. A nějak se mu nechce dávat další prachy z ruky…

Už nějaký ten měsíc se kupříkladu snažíme otřepat z 3D kocoviny. Jako by to ale nestačilo, smráká se malinko i nad dosud neohroženou vozbou comicsových adaptací. Jasně, Batmana, Iron Mana nebo Spider-Mana těžko něco ohrozí. Ale odpichy leckdy ambiciózních comicsáren s ne-až-tak-provařenými hrdiny už jsou o poznání problematičtější. A nevydělávají tak snadno, jak se to dařilo okostýmovaným hrdinům v letech minulých.

Letošek přináší trable. Thorových celosvětových 435 milionů není úplně nejvýznamnějším kasovním počinem, v kinech se víc čekalo i od prequelu X-Men: První třída. A teď si rozpačitý křest odbyl Green Lantern. Úvodní víkendové tržby za 53 milionů dolarů nejsou vyloženým fiaskem. Ale je tu hned několik faktorů, které naznačují, že Green Lantern svou pouť filmovou historií ukončí hned po prvním dobrodružství.

Tak zaprvé: V kontextu nákladných comicsových adaptací nejde o kdovíjakou cifru. Padesátimilionový otvírák je s ohledem na inflaci a dražší 3D vstupenky spíše průměrným výsledkem, a to i na poměry úvodních „seznamovacích“ snímků z případné nové comicsové série.

OTVÍRÁKY COMICSOVÝCH ADAPTACÍ

Zadruhé spočívá Lanternův problém v sakramentsky tučném rozpočtu. Oficiálně se uvádí suma 200 milionů dolarů, ale občas se ze zákulisí ozývá i šepot o tři sta milionech, proinvestovaných na výrobě a monumentální kampani pro „nového zeleného Avatara“. Warneři rozhodně netroškařili. Jenže další Avatar evidentně nevyrobili …

…protože, zatřetí, ohlasy jsou slabé. Řízné trailery sice zajistily, že Green Lantern v kinech úplně finančně nepropadl, z klipů ale bylo znát, že se rozhodně nebude zamlouvat všem a že kdovíjaký komerční vytrvalec z pána v zelené škrabošce nevyroste. Spíš bude film často pro smích. Kritici taky Lanternovi naložili hodně výčitek, pohlavků i sarkastických poznámek: Mluví o předražené a přebujelé devastaci zajímavého projektu, o zničení postavy s výživnou mytologií a o promarnění ohromného (nejen finančního) potenciálu. Diváci s nakvašenými kritiky nijak zuřivě nepolemizují a vystavují filmu průměrné hodnocení. Proto Lantern za mořem utrží tak 130 milionů dolarů a skončí mezi poraženými letošního léta. Ryan Reynolds se už může od Warnerů pokorně vracet k Foxům a začít se rychle zajímat o sólovku Deadpoola. Pokud jí studio nepředraží, tak jako Lanterna, mohlo by jeho další comicsové angažmá dopadnout aspoň trochu veseleji...

Lantern na druhé místo víkendového kasovního žebříčku odsunul Super 8 s 21 melouny. Chválená novinka J.J. Abramse a Stevena Spielberga těží ze svého nízkého rozpočtu a relativně úsporné kampaně. Průběžné sedmdesátimilionové tržby tak tvůrce zvládnou v klidu potěšit.

Hůř je na tom Pan Popper a jeho tučňáci. Adaptace klasické dětské knížky se zjevně minula s poptávkou na trhu – na rozdíl od různých pištících hlodavců totiž nemluvní tučňáci nezvládli během kampaně výrazněji zaujmout, a to i nejméně náročné diváky. Málo barviček, málo prdících veverek a příliš mnoho vrásek na tváři Jima Carreyho dohromady znamená, že se veliký rodinný hit tentokrát ukuchtit nepodařilo. Osmnáct milionů za první víkend je výsledek dost rozpačitý a jediné štěstí, že snímek přišel studio Fox jen na nějakých 55 milionů, jinak by opeřenci způsobili pořádnou šlamastyku. Hvězdné jméno Jima Carreyho nicméně dál spíš bledne – jeho éra prostě skončila.

Za vrávorajícími X-Meny dál boduje Pařba v Bangkoku. Momentálních 230 milionů dolarů z Ameriky a půlmiliardu celosvětově musí studio Warner Bros. hodnotit jako triumf.

K celosvětové půlmiliardě se hrabe i Kung Fu Panda 2, ovšem hlavně díky mimoamerickým tržbám. V USA byla o víkendu na šesté pozici s osmi miliony, těsně před komediálním hitem Ženy sobě.

Do desítky se pak ještě vešli čtvrtí Piráti z Karibiku, kteří mají díky mohutným ziskům v Evropě a Asii na dohled už miliardu dolarů! Solidně se dále daří novince Woodyho Allena Půlnoc v Paříži, naopak rodinná oddychovka Judy Moody and the NOT Bummer Summer díru do filmového světa neudělala.

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden se v kinech předvede rozpustilá Zkažená úča a Pixar znovu nakopne sequelovou žílu s Auty 2.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (24)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace