Diskuze k článku X-Men: První třída: Recenze

On je vlastně celý film jen o Magnetovy a Xavierovy. Postupně mě dochází, že je to pro mě prostě málo na celý film o mutantech. Zbytek osazenstva ani nevadil, ale také nezaujal(spíš mě šli jedním uchem tam a druhým ven). Film by byl pecka tak po prvních x-menech, ale ted ne. Vlastně jsem čím dál sklamanější. Chybělo mi tam něco navíc.
207792
0 0
Už dlouho jsem neviděl, že by si někdo takhle nechutně ukradnul takhle nabušený film pro sebe, jako to zde předvedl Fassbender :+ Celkově inteligentní pecka, ve které Vaughn dokázal ukočírovat všechny její části a zabalil je do dokonalého hávu.
207714
Už dlouho jsem neviděl, že by si někdo takhle nechutně ukradnul takhle nabušený film pro sebe, jako to zde předvedl Fassbender *:+* Celkově inteligentní pecka, ve které Vaughn dokázal ukočírovat všechny její části a zabalil je do dokonalého hávu.
1 0
V kině jsem absolvoval dvakrát, v mezeře nechal odležet a musím říct, že 10/10. Matthew Vaughn tím pro mě bere první místo mezi režiséry. Jenom škoda, že návaznost s původní trilogií není tak neprůstřelná jak Singer tvrdil nebo ve dvojce musí dojít k přeměně Beasta zpátky na Hanka McCoye (v X2 má lidskou podobu) a zase na Beasta někdy před X3, Xavier musí začít chodit (X Origins) a dát se znovu dohromady! s Magnetem (X3) aby spolu zrekrutovali Jean Gray, následně dojde k dalšímu už definitivnímu rozkmotření, po kterém skončí Xavier opět na vozíku ...atd. , takže jestli jedete X-Maraton tak se to v návaznosti trochu preclíkuje.
207711
V kině jsem absolvoval dvakrát, v mezeře nechal odležet a musím říct, že 10/10. Matthew Vaughn tím pro mě bere první místo mezi režiséry. Jenom škoda, že návaznost s původní trilogií není tak neprůstřelná jak Singer tvrdil nebo ve dvojce musí dojít k [spoiler]přeměně Beasta zpátky na Hanka McCoye (v X2 má lidskou podobu) a zase na Beasta někdy před X3, Xavier musí začít chodit (X Origins) a dát se znovu dohromady! s Magnetem (X3) aby spolu zrekrutovali Jean Gray, následně dojde k dalšímu už definitivnímu rozkmotření, po kterém skončí Xavier opět na vozíku ...atd. [/spoiler], takže jestli jedete X-Maraton tak se to v návaznosti trochu preclíkuje.
0 0
Od dokonalosti to má predsa len trocha ďalej, ale dobré je to nepochybne.
207239
0 0
Na druhé pozretie je to dokonalosť. :+
207231
Na druhé pozretie je to dokonalosť. *:+*
0 0
tak i podruhé stejně boží jako napoprvé:),pro mě zatím nejlepší film tohohle léta.....hodně tomu ale pomáhají McAvoy a Fassenberger
207230
tak i podruhé stejně boží jako napoprvé*:)*,pro mě zatím nejlepší film tohohle léta.....hodně tomu ale pomáhají McAvoy a Fassenberger
0 0
Tak konečně viděno. Je to dobré, ale stačilo mě to vidět jednou. Zase taková bomba to není. Možná je to trochu moc vážné a celkem depresivní bych řekl.
207171
0 0
JInak ještě malá připomínka co mě zaraží v X-men wolwerine-Origins na konci filmu když mutanti utíkají ze základny Strykera čeká na ně venku profesor X (podle plešky na hlavně soudím že už byl starší než v x-men first cllas) a po vozičku ani památky chodí si po svých jakoby se nechumelilo přitom ve filmu Matthewa Vaughna připravil Magneto Charlese o nohy docela v mladém věku.
PS: je mi jasny že Matthew Vaughn netoči svuj film (díky bohu:))l aby nějak souvisel s filmem Gavina Hooda je to jen taková zajimavost
205926
JInak ještě malá připomínka co mě zaraží v X-men wolwerine-Origins na konci filmu když mutanti utíkají ze základny Strykera čeká na ně venku profesor X (podle plešky na hlavně soudím že už byl starší než v x-men first cllas) a po vozičku ani památky chodí si po svých jakoby se nechumelilo přitom ve filmu Matthewa Vaughna připravil Magneto Charlese o nohy docela v mladém věku. PS: je mi jasny že Matthew Vaughn netoči svuj film (díky bohu:))l aby nějak souvisel s filmem Gavina Hooda je to jen taková zajimavost
0 0
PS:Gavin Hood asi musí asi chytat za hlavu když viděl jak se točí film o mutantech a ne jako jeho romantická verze Wolwerina :))
205925
0 0
No myslim že asi nema už nemá cenu něco psát jelikož všechna chvála byla použita ale když to srovnam s wolwerinem-origins na film na který sem se těšil jak malé děcko a odešel sem hodně zklamaný protože režiser Gavin Hood měl trošku jinou představu o tom co od wolwerina očekavaj ostatní fanoušci tak na X-meny-první třída sem šel raději s trochu menším nadšením no a je to prostě pecka režisér kick ass prostě věděl čim se liší komiksárny od ostatních filmu a proto z toho udělal COOL efektní mutantskou podívanou s fantastickým příběhem a užásnými hereckými talenty na které je prostě radost se dívat a sou už jen třešnickou na dortu u bombastic filmu ktery se prostě řadí mezi špicu současných komiksáren a abych pravdu řek trochu mě zklamalo že lidi na ten film nešli protože jim tam chyběl wolwerin no snad si to x-meni vynahradí na Blu-ray protože si to zaslouží a doufam že jestli Matthew Vaughn natočí dvojku tak se stejnym nadšením jako první třídu
205923
0 0
musel som sa do kina trochu prehovarat stale mi to nepripadalo dost epic, ale omyl ... naozaj velmi pekny zazitok.
Herci uplne uzasni, momentalne mi tato particka pripada este lepsia ako stari znami. Bolo tam par momentov kedy mi to pripadalo ako nejaka televizna produkciato znehybnenie Bacona na konci bez pouzitia efektov to bolo urobene akoze naschval? vsimli ste si to?, ale dojem to nepokazilo.
na mna cameo vobec nefungovalo, prislo mi strasne trapne, naopak humor v ostatnych scenach fungoval skvele, rovnako aj emocie.
Suhlasim ze najvacsou slabinou filmu je jeho skratkovitost, keby bol o hodku dlhsi mohol by sa vyrovnat X2.
Inak ale absolutna spokojnost 9/10
205175
musel som sa do kina trochu prehovarat stale mi to nepripadalo dost epic, ale omyl ... naozaj velmi pekny zazitok. Herci uplne uzasni, momentalne mi tato particka pripada este lepsia ako stari znami. Bolo tam par momentov kedy mi to pripadalo ako nejaka televizna produkcia[spoiler]to znehybnenie Bacona na konci bez pouzitia efektov to bolo urobene akoze naschval? vsimli ste si to?[/spoiler], ale dojem to nepokazilo. na mna cameo vobec nefungovalo, prislo mi strasne trapne, naopak humor v ostatnych scenach fungoval skvele, rovnako aj emocie. Suhlasim ze najvacsou slabinou filmu je jeho skratkovitost, keby bol o hodku dlhsi mohol by sa vyrovnat X2. Inak ale absolutna spokojnost 9/10
0 0

.... UF....

No ... to se fakt nebudu rozepisovat... jakmile film přidělili Vaughovi, byl sem v sedmým nebi(kick-ass film roku 2010). Přišli první fotky, spoustu smíchu a schazování ale já tomu věřil a neřekl jsem ani popel. Plakáty byli děs ale stále jsem tomu věřil. První trailer mě pak usvědčil, že se něco chystá a něco hodně velkého... a další a další mi otevíral oči a já se těšil ještě víc a víc ...
Teď... musím říct, že jsem prozatím byl na filmu, který označím za FILM ROKU! tedy prozatím ale tohle se bude trumfovat těžko. Opravdu vynikající snímek, který je akčnější než jsem doufal, herecky daleko líp zahranej než jsem očekával a celkově pospojován tak božíma scénama, že jsem z toho měl blaženej výraz.... Paráda! 10/10! a říkejte si kdo chce co chce :D u mě je to nej X film ...
PS- Cameo rozesmálo celé kino :D
204628
No ... to se fakt nebudu rozepisovat... jakmile film přidělili Vaughovi, byl sem v sedmým nebi(kick-ass film roku 2010). Přišli první fotky, spoustu smíchu a schazování ale já tomu věřil a neřekl jsem ani popel. Plakáty byli děs ale stále jsem tomu věřil. První trailer mě pak usvědčil, že se něco chystá a něco hodně velkého... a další a další mi otevíral oči a já se těšil ještě víc a víc ... Teď... musím říct, že jsem prozatím byl na filmu, který označím za FILM ROKU! tedy prozatím ale tohle se bude trumfovat těžko. Opravdu vynikající snímek, který je akčnější než jsem doufal, herecky daleko líp zahranej než jsem očekával a celkově pospojován tak božíma scénama, že jsem z toho měl blaženej výraz.... Paráda! 10/10! a říkejte si kdo chce co chce :D u mě je to nej X film ... PS- Cameo rozesmálo celé kino :D
.... UF....
0 0

tak jsem asi viděl jiný film, než ostatní..

tak pár mých názorů na X-Men, jestli o to někdo stojí.. (spoilers ahead!)

Film se mi líbil tak na 70%, bavil jsem se, nenudil jsem se, necítil jsem se za tvůrce trapně.

- velmi se mi líbil McAvoy a Kevin Bacon. Fassbender je mi sympatický, Magneta si dal dobře, ale nepůsobil na mně tak přirozeně, jak dva jmenovaní. Shaw byl krásně zlej, Xavier byl zase správnej světák, Erik byl trochu emo.. Ve filmu ubližoval jen zlým náckům nebo rusákům. Podle mně byl v nevýhodě, protože každý ví, jaký "king of cool" z něho v budoucnu bude. V tomto díle prostě nebyl správně arogantně zlej a tím byl pro mně méně zajímavý. Samozřejmě samotný Magneto je dvestěprocentně lepší než celý obsah Thora.. Nenadávám, jen mám na X-Men, Vaughna a i Fassbendera větší požadavky.
- dost mně zklamal Beast. Těch pár okamžiků v traileru mně nalákaly, vypadal tam prostě strašně fajn. Nakonec jsem byl zklamaný, ta maska mi připadala divná, hlavně ty rty. Těšil jsem se, jak to natřou Beastovi z Posledního Vzdoru, který byl teda extrémně plyšovej, no a moc se nepředvedli. To samé jsem chtěl napsat i o Mystique, která mi připadala taky hodně gumová a divná, ale jednak je nefér srovnávat kohokoliv s Rebeccou Romijn a pak taky se dá říct, že je dobře, že její přirozenou modrou variantu udělali tak, že je fakt celkem ošklivá a prostě cizí.
- cameo pana Jackmana bylo, sorry, trapné. Tohle byl prostě špatný vtip. Mohlo to být kulervoucí, ale odflákli to.
- hudba.. bože. Co se Vaughnovi stalo? Kick Ass byl skvělou hudbou prošpikovaný. Ne že bych chtěl k X-Men poslouchat Prodigy, ale jaktože mu dřív tak dobře šlo napasovat hudbu k obrazu tak, aby to bylo cool a v X-Men žádná taková scéna nebyla. Mohl tam napasovat nějakou rock'n'rollovou pecku z šedesátek. Neskutečně mně iritoval doprovod ve finální bitvě. Vždycky, jak tam přilítl Banshee, tak se orchestr přepnul do happy mood s fanfárama a já už se jen obával, kdy odněkud vyskočí hobiti (narážka na dobrý, ale nechutně podbízivý soundtrack LotRa - ano, nesnáším tu hobití theme).

- no a zbytek .. se mi líbil. Ale negativní věci se prostě pamatujou líp.

Rád bych napsal, že až na pár výtek to byl super film - ok, to napsat můžu - a že bych si ho klidně dal někdy v klidu znova - jenže tohle právě nehrozí. Nemám chuť to znova vidět, a hlavně nemám chuť vidět znova ani jednu scénu. Všechny předchozí Vaughnovy filmy jsem viděl několikrát a ještě v životě několikrát plánuju vidět. Některé sekvence Kick Ass sleduju skoro pravidelně. Ale v X-Men jsem si něnašel nic, co by stálo za opakované vidění. Těšil jsem se na Azazela, ale až na cool záběr s měsícem nic moc nepředvedl. Srovnávat to s osm let starým Nightcrawlerovým baletem v Bílém Domě by bylo smutný.
Stačilo. Fajn film, ale nevadí mi, že nevydělal a nebude dvojka. Jsem zbytečně negativní, já vím, pořád lepší tohle než Thor, IronMan2 a vše další od Marvelu, co nás čeká.
Já prostě čekal víc.
204627
tak pár mých názorů na X-Men, jestli o to někdo stojí.. (spoilers ahead!) Film se mi líbil tak na 70%, bavil jsem se, nenudil jsem se, necítil jsem se za tvůrce trapně. - velmi se mi líbil McAvoy a Kevin Bacon. Fassbender je mi sympatický, Magneta si dal dobře, ale nepůsobil na mně tak přirozeně, jak dva jmenovaní. Shaw byl krásně zlej, Xavier byl zase správnej světák, Erik byl trochu emo.. Ve filmu ubližoval jen zlým náckům nebo rusákům. Podle mně byl v nevýhodě, protože každý ví, jaký "king of cool" z něho v budoucnu bude. V tomto díle prostě nebyl správně arogantně zlej a tím byl pro mně méně zajímavý. Samozřejmě samotný Magneto je dvestěprocentně lepší než celý obsah Thora.. Nenadávám, jen mám na X-Men, Vaughna a i Fassbendera větší požadavky. - dost mně zklamal Beast. Těch pár okamžiků v traileru mně nalákaly, vypadal tam prostě strašně fajn. Nakonec jsem byl zklamaný, ta maska mi připadala divná, hlavně ty rty. Těšil jsem se, jak to natřou Beastovi z Posledního Vzdoru, který byl teda extrémně plyšovej, no a moc se nepředvedli. To samé jsem chtěl napsat i o Mystique, která mi připadala taky hodně gumová a divná, ale jednak je nefér srovnávat kohokoliv s Rebeccou Romijn a pak taky se dá říct, že je dobře, že její přirozenou modrou variantu udělali tak, že je fakt celkem ošklivá a prostě cizí. - cameo pana Jackmana bylo, sorry, trapné. Tohle byl prostě špatný vtip. Mohlo to být kulervoucí, ale odflákli to. - hudba.. bože. Co se Vaughnovi stalo? Kick Ass byl skvělou hudbou prošpikovaný. Ne že bych chtěl k X-Men poslouchat Prodigy, ale jaktože mu dřív tak dobře šlo napasovat hudbu k obrazu tak, aby to bylo cool a v X-Men žádná taková scéna nebyla. Mohl tam napasovat nějakou rock'n'rollovou pecku z šedesátek. Neskutečně mně iritoval doprovod ve finální bitvě. Vždycky, jak tam přilítl Banshee, tak se orchestr přepnul do happy mood s fanfárama a já už se jen obával, kdy odněkud vyskočí hobiti (narážka na dobrý, ale nechutně podbízivý soundtrack LotRa - ano, nesnáším tu hobití theme). - no a zbytek .. se mi líbil. Ale negativní věci se prostě pamatujou líp. Rád bych napsal, že až na pár výtek to byl super film - ok, to napsat můžu - a že bych si ho klidně dal někdy v klidu znova - jenže tohle právě nehrozí. Nemám chuť to znova vidět, a hlavně nemám chuť vidět znova ani jednu scénu. Všechny předchozí Vaughnovy filmy jsem viděl několikrát a ještě v životě několikrát plánuju vidět. Některé sekvence Kick Ass sleduju skoro pravidelně. Ale v X-Men jsem si něnašel nic, co by stálo za opakované vidění. Těšil jsem se na Azazela, ale až na cool záběr s měsícem nic moc nepředvedl. Srovnávat to s osm let starým Nightcrawlerovým baletem v Bílém Domě by bylo smutný. Stačilo. Fajn film, ale nevadí mi, že nevydělal a nebude dvojka. Jsem zbytečně negativní, já vím, pořád lepší tohle než Thor, IronMan2 a vše další od Marvelu, co nás čeká. Já prostě čekal víc.
0 0
A ešte k Jackmanovi, tak to bola scéna roka. :D
204601
A ešte k Jackmanovi, tak to bola scéna roka. *:D*
0 0
Režisérska lahôdka. Takto sa točia originy akčných týmoviek. Dajte Vaughnovi JLA a 200 mil. a bude to väčšia pecka než to cgi video. ;) 9*
204600
Režisérska lahôdka. Takto sa točia originy akčných týmoviek. Dajte Vaughnovi JLA a 200 mil. a bude to väčšia pecka než to cgi video. *;)* 9*
0 0

Memphis

Jasně, tak to mockrát děkuju za vysvětlení !! :D
Jinak, aby se do dalších X-Menů vrátil Jackman ... nevim, osobně jsem si už oblíbila duo Profeso - Magneto !! (zvláště s Michaelem a Jamesem)

Jo a mimochodem, tady jsem ještě našla celkem zajímavý rozhovor s Vaugem o možné dvojce ...
Sice je anglicky, ale když to dáte do překladače, tak si to i celkem kostrbatě přečtete :D

link

Magteno a atentát na Kennedyho ?? ... to by mohlo být fajn !! :D
204586
Jasně, tak to mockrát děkuju za vysvětlení !! :D Jinak, aby se do dalších X-Menů vrátil Jackman ... nevim, osobně jsem si už oblíbila duo Profeso - Magneto !! (zvláště s Michaelem a Jamesem) Jo a mimochodem, tady jsem ještě našla celkem zajímavý rozhovor s Vaugem o možné dvojce ... Sice je anglicky, ale když to dáte do překladače, tak si to i celkem kostrbatě přečtete :D http://www.obsessedwithfilm.com/movie-news/bryan-singer-says-x-men-first-class-sequel-could-involve-civil-rights-movement.php Magteno a atentát na Kennedyho ?? ... to by mohlo být fajn !! :D
Memphis
0 0

Jackie

Rozpočet X-Men: First Class byl údajně 160 milionů dolarů, tzn. aby na sebe vydělali, musí utržit v kinech po celým světě přes tři sta milionů. O prvním víkendu film vydělal "jen" 55 mega, míň než Thor, daleko míň než Wolverine nebo starší díly série. Čekalo se víc. Teď záleží na propadech tržeb o dalších víkendech, jestli se z filmu stane držák nebo ne. Moc růžově to ale nevypadá, navíc obecně podobný filmy dvakrát netáhnou mimo USA, takže není velká šance, že se Foxové zahojí jinde ve světě...

Teď bude záležet na rozhodnutí studia. Na X-Men určitě neprodělá, ale ani velkej profit z nich mít nebude. Je otázka, jestli budou chtít pokračovat ve First Class nebo nabídnou tučný šeky Jackmanovi a spol. a vrhnou se na rozvíjení původní trilogie.

Každopádně X-Men jsou až příliš velká značka na to, aby jejich práva ležely někde v šuplíku... A Vaughn svoji šanci taky určitě ještě dostane, toho bych se nebál.
204573
Rozpočet X-Men: First Class byl údajně 160 milionů dolarů, tzn. aby na sebe vydělali, musí utržit v kinech po celým světě přes tři sta milionů. O prvním víkendu film vydělal "jen" 55 mega, míň než Thor, daleko míň než Wolverine nebo starší díly série. Čekalo se víc. Teď záleží na propadech tržeb o dalších víkendech, jestli se z filmu stane držák nebo ne. Moc růžově to ale nevypadá, navíc obecně podobný filmy dvakrát netáhnou mimo USA, takže není velká šance, že se Foxové zahojí jinde ve světě... Teď bude záležet na rozhodnutí studia. Na X-Men určitě neprodělá, ale ani velkej profit z nich mít nebude. Je otázka, jestli budou chtít pokračovat ve First Class nebo nabídnou tučný šeky Jackmanovi a spol. a vrhnou se na rozvíjení původní trilogie. Každopádně X-Men jsou až příliš velká značka na to, aby jejich práva ležely někde v šuplíku... A Vaughn svoji šanci taky určitě ještě dostane, toho bych se nebál.
Jackie
0 0

Prosím poraďte ...

Ahoj, hele já mám ještě takovou otázku ...
Když tu všichni mluvíte o tom, že to moc nevydělalo (a to mě teda upřímě mrzí, protože to je úžasnej film), tak je asi teda jasný, že s dvojkou bude problém....
Ale potom tady říkáte, že by to možná šlo, ale jen pokud se to udrží v žebříčku oblíbenosti ...

Tak tohle prosím moc nechápu, protože ikdyby ten film byl přece sebeoblíbenější, stejně studio nenatočí dvojku, protože by na tom logicky prodělalo !! Nebo ne ???
Tak jak to je ...
204563
Ahoj, hele já mám ještě takovou otázku ... Když tu všichni mluvíte o tom, že to moc nevydělalo (a to mě teda upřímě mrzí, protože to je úžasnej film), tak je asi teda jasný, že s dvojkou bude problém.... Ale potom tady říkáte, že by to možná šlo, ale jen pokud se to udrží v žebříčku oblíbenosti ... Tak tohle prosím moc nechápu, protože ikdyby ten film byl přece sebeoblíbenější, stejně studio nenatočí dvojku, protože by na tom logicky prodělalo !! Nebo ne ??? Tak jak to je ...
Prosím poraďte ...
0 0

9*

nečekaně ale předčilo to moje očekávání
ten film prostě nemá chybu :-) je to tak skvěle natočený scenař naprosto skvělej a naprosto fenomenalni soundtrack kterej patří k nejlepším co jsem u filmu slyšel .Díky soundtracku spousta scen byla ještě daleko výraznější a několikrat mě zamrazilo v zádech což se u filmů moc často nestává
a cameo vy víte koho bylo naprosto bezkonkurenční(a celý to hledání novych mutantu se povedlo)

ted aby to vidělalo a Vaughn mohl po druhým Kick ass natočit další Xmeny!
tenhle pan režisér patří již k těm nejlepším na světě

btw akční sceny v Xmenech sice nepřekonají Bayovi roboty ale nic dalšího už se přes ně dostat nemůže !!!! Thor je o proti Xmenům jen pohádka pro děti(což podle mě je) :))

takto dokonalej film jsem už dlouho neviděl
204560
nečekaně ale předčilo to moje očekávání ten film prostě nemá chybu :-) je to tak skvěle natočený scenař naprosto skvělej a naprosto fenomenalni soundtrack kterej patří k nejlepším co jsem u filmu slyšel .Díky soundtracku spousta scen byla ještě daleko výraznější a několikrat mě zamrazilo v zádech což se u filmů moc často nestává a cameo vy víte koho bylo naprosto bezkonkurenční(a celý to hledání novych mutantu se povedlo) ted aby to vidělalo a Vaughn mohl po druhým Kick ass natočit další Xmeny! tenhle pan režisér patří již k těm nejlepším na světě btw akční sceny v Xmenech sice nepřekonají Bayovi roboty ale nic dalšího už se přes ně dostat nemůže !!!! Thor je o proti Xmenům jen pohádka pro děti(což podle mě je) :)) takto dokonalej film jsem už dlouho neviděl
9*
0 0
Parádní blockbuster. Obzvlášť díky Vaugově hravé režii a dokonale obsazeným postavám (čím to že X-Men sérii tohle vždycky tak dobře vyjde? U první trilogie jsem říkal že Jackman se pro roli Wolverina narodil a rodiče ho pro ni vychovali... a teď McAvoye, Fassbendera mám chuť říct to samé). Humor funguje dokonale, u vypečenějších narážek na univerzum jsem měl chuť přímo zatleskat, i drama je celkem fajn... ale akce trochu trpí na ne úplně realisticky vypadající triky.

I když to je způsobené i záměrnou stylizací, protože... a což mě tu dost fascinovalo... X-Men: First Class ve své podstatě jdou přesně opačným směrem než jakým šli první X-Meni před jedenácti lety. Ti totiž začali revoluci v komiksových filmech (jejíž následky jsou vidět pořád) právě tím že maximálně zapřeli svou komiksovost. Žádné divné barvičkové kostýmy, žádná bizarní mytologie, ty tam byly superbéčkové zápletky z dřívějších komiksových filmů, i ty roztodivně ujeté schematické postavičky. X-Meni přesně zapadli do postMatrixovského světa, byli temní a byli cool, takže se díky tomu komiksové filmy mohly stát zajímavými pro široké publikum, a ne jen pro pár divných geeků.

Což se právě teď obrací, i díky ostatním Marveláckým filmům samozřejmě, ale v X-Men: First Class je to zase nejvýraznější - tohle je totiž přiznaně komiksové jak nejvíc to jen jde.
A nejde jen o komiksům výrazně věrnější a nadsazenější vizuální styl, nebo metaodkazy na jiné díly, ale hlavně o celkového ducha v jakém se film odehrává - myšlenková hloubka příběhu s pitváním xenofobie je tu rozebírána mnohem mělčeji a bez takového důrazu než ve starých filmech, prim místo toho hraje béčková zápletka s totálně schematickými vedlejšími postavami (místy působí fakt až jako parodie, obzvlášť členové armád obou velmocí jakoby vyhřezly odněkud z Red Alertu) a hlavně je všechno mnohem uvolněnější - žádná postmoderní temnota a deprese, tady je půlka filmu vyloženě jen o tom si odpočinkově vyblbnout se superschopnostmi a sem tam se s nimi servat v pomalu stříhaných akčních scénách s hromadou eye candy záběrů. A o osudové střety se zachraňováním světa v jeho nejtemnější hodině zas až tolik nejde.

Takže mě vůbec nepřekvapuje že kasovně o žádný trhák nejde... ale zároveň je mi to dost líto, protože jsem se kupodivu i přes tu přiznanou komiksovost opravdu skvěle bavil - Marvel filmy tomu nesahají ani po kotníky a i na ty nejlepší kusy žánru, tedy právě první dva díly X-Men, se jejich nejnovější bráška skoro dotahuje.
204384
Parádní blockbuster. Obzvlášť díky Vaugově hravé režii a dokonale obsazeným postavám (čím to že X-Men sérii tohle vždycky tak dobře vyjde? U první trilogie jsem říkal že Jackman se pro roli Wolverina narodil a rodiče ho pro ni vychovali... a teď McAvoye, Fassbendera mám chuť říct to samé). Humor funguje dokonale, u vypečenějších narážek na univerzum jsem měl chuť přímo zatleskat, i drama je celkem fajn... ale akce trochu trpí na ne úplně realisticky vypadající triky. I když to je způsobené i záměrnou stylizací, protože... a což mě tu dost fascinovalo... X-Men: First Class ve své podstatě jdou [b]přesně opačným [/b]směrem než jakým šli první X-Meni před jedenácti lety. Ti totiž začali revoluci v komiksových filmech (jejíž následky jsou vidět pořád) právě tím že maximálně zapřeli svou komiksovost. Žádné divné barvičkové kostýmy, žádná bizarní mytologie, ty tam byly superbéčkové zápletky z dřívějších komiksových filmů, i ty roztodivně ujeté schematické postavičky. X-Meni přesně zapadli do postMatrixovského světa, byli temní a byli cool, takže se díky tomu komiksové filmy mohly stát zajímavými pro široké publikum, a ne jen pro pár divných geeků. Což se právě teď obrací, i díky ostatním Marveláckým filmům samozřejmě, ale v X-Men: First Class je to zase nejvýraznější - tohle je totiž přiznaně komiksové jak nejvíc to jen jde. A nejde jen o komiksům výrazně věrnější a nadsazenější vizuální styl, nebo metaodkazy na jiné díly, ale hlavně o celkového ducha v jakém se film odehrává - myšlenková hloubka příběhu s pitváním xenofobie je tu rozebírána mnohem mělčeji a bez takového důrazu než ve starých filmech, prim místo toho hraje béčková zápletka s totálně schematickými vedlejšími postavami (místy působí fakt až jako parodie, obzvlášť členové armád obou velmocí jakoby vyhřezly odněkud z Red Alertu) a hlavně je všechno mnohem uvolněnější - žádná postmoderní temnota a deprese, tady je půlka filmu vyloženě jen o tom si odpočinkově vyblbnout se superschopnostmi a sem tam se s nimi servat v pomalu stříhaných akčních scénách s hromadou eye candy záběrů. A o osudové střety se zachraňováním světa v jeho nejtemnější hodině zas až tolik nejde. Takže mě vůbec nepřekvapuje že kasovně o žádný trhák nejde... ale zároveň je mi to dost líto, protože jsem se kupodivu i přes tu přiznanou komiksovost opravdu skvěle bavil - Marvel filmy tomu nesahají ani po kotníky a i na ty nejlepší kusy žánru, tedy právě první dva díly X-Men, se jejich nejnovější bráška skoro dotahuje.
0 0