Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Seriálové novinky pod lupou II.


ikona
st39.6
seriál
Druhé zastavení u seriálových novinek nové sezóny... 

Minule jsme si představili šestici seriálových novinek, Američané si ale na podzim a přes zimu válejí šunky u televize opravdu moc rádi, zajímavých projektů se proto objevilo o dost víc. Dneska se pokusíme podívat na většinu zbývajících novinek s tím, že pokud nějaké vynecháme (třeba Glee, na které jsem prostě neměl sílu, děsně nezajímavý seriál), určitě je rozeberete v komentářích pod článkem.

Modern Family

Podivný hybrid klasického sitcomu a doku-stylem točeného dramatu s Alem Bundou v čele. Tak bych Modern Family nazval, kdyby mě někdo požádal o shrnutí jedinou větou. Seriál si ale zaslouží podstatně větší množství slov, ať už kvůli zatraceně zajímavému obsazení, nebo díky opatrně dávkovanému humoru, který se tu objevuje právě v takovém množství, aby Modern Family vypadalo jako ze života. Vypráví, ačkoliv to pilot prozradí až na samotném konci, o jedné veliké rodině několika generací. Je tu dědeček (Ed O'Neill ze Ženatý se závazky), který si čerstvě vzal mladou španělskou ďáblicí a vyženil s ní obtloustlého kluka. Do rodiny patří i jeho syn-gay, který se svým přítelem právě adoptoval z Asie mimino, a jeho dcera. Jejího manžela hraje Tye Burrell (Úsvit mrtvých), a to jako snaživého rádoby-cool otce a hlavně nejkomičtější postavu seriálu. Jejich dvě dcery a syn bojují s klasickými problémy dospívání - on je divný, ona si právě našla přítele a prochází pubertou, ta nejmladší - a nejinteligentnější - pak hledá svoji identitu. A jakkoliv námět evokuje další rodinné drama, tvůrci přináší spíš decentní a velmi osobitou komedii. Její humor je trochu zvláštní. Ostatně jako jakákoliv jiná moderní rodina.
Verdikt: Rozhodně doporučuji

The Middle

Ještě jeden seriál na téma "moderní rodina". Tentokrát ale z úplně jiného soudku, tahle famílie je totiž naprosto průměrná, možná až podprůměrná. A jelikož je americká ekonomika v pytli, ocitají se takoví průměrní Američané na samém finančním dně. Přidejte k tomu nemilou skutečnost, že veškeré domácí spotřebiče jsou pořízeny na splátky, tři dospívající děti, z nichž jsou všechny naprosto nenormální, a práci, která nevynáší - a máte hned famílii, která musí všední problémy života řešit s výrazně větší razancí, než jak je zvykem u vás doma nebo u vašich sousedů. Tahle to navíc dělá s humorem, tak aby The Middle obstál jako hodně legrační sitcom. Velmi známé herecké obsazení (hlavně dětí!), Neil Flynn neboli The Janitor jako hlava rodiny, zábavný scénář ... samo o sobě slibná kombinace. Sympatické je na seriálu to, jak rodinné trable nepřikrášluje, Frankie, Mike a jejich děti žijí v ošklivém baráku, mají odporný obývák, plný starých a jetých věcí, technika se jim sype před očima ... prostě je na nich cosi normálního. Jenom ty děti se běžným sociologickým vzorkům vymykají, jsou totiž hotová katastrofa: Axel (Charlie McDermott) je lempl, Brick (Atticus Shaffer) naprostý asociál a knihomol, který každou větu opakuje (šeptem!), Sue (Eden Sher) je pak strašné nemehlo. Okouzlující nemehlo. Příhody téhle famílie jsou samozřejmě přepálené - jak jinak okolo nich rozvíjet sitcomové zápletky, že ano -, jinak se ale s hlavními hrdiny velmi snadno sblížíte a budete jim fandit. Oni vám za to dopřejí velkou zábavu.
Verdikt: Jděte do toho

FlashForward

Co se stane, když veškeré obyvatelstvo naší planety ve stejnou chvíli na dvě minuty omdlí? Spousta bouraček, leteckých havárií, panika a tak vůbec. Zajímavý námět na katastrofický film. Ve FlashForwardu vás ale budou katastrofy, ačkoliv jsou tu vyobrazené ve velkém měřítku (ABC do seriálu nasypalo ohromné prachy a je to vidět), zajímat ze všeho nejmíň. Během těch dvou minut totiž celá planeta snila o půl roku vzdálené budoucnosti. A co byste dělali, kdybyste věděli, co vás za toho půl roku čeká? Člověk najednou nežije, aby si zajistil budoucnost, žije, aby budoucnost naplnil. Zdá se to jako prkotina. Vyšetřovací tým FBI, který se snaží rozluštit, proč celá populace Země ve stejný okamžik omdlela a viděla svou budoucnost, kdo za to může a jestli se to může stát znovu, vás ale vyvede z omylu. David S. Goyer opět vytvořil geniální námět (on na ně má čich, ne že ne, akorát ho pak nesmíte pustit ke scénáři nebo režii, to pak vznikají hrůzy jako třetí Blade nebo Nenarození) a pravděpodobně tak vznikl seriálový favorit této sezóny. FlashForward má nádech Lostů, akorát se do něj (zatím) nemíchá žádná mytologie a složité nadzápletky v abramsovsky natahovaném slova smyslu, příjemné je i to, že nadpřirozeno zůstává jen tušené, pracuje se s ním v rovině čistě mysteriózní. Seriál má tempo, zajímavé hlavní hrdiny a hlavně do něj divák jde s tím, že ví, co ho čeká. Hrdinovu budoucnost už přece známe. Jde o to, co se stane během toho půl roku. Po třech dílech to vypadá zatraceně dobře. FlashForward zatím netrpí žádnými hloupými kličkami ve scénáři (vzhledem k vypečenosti námětu se ale dá předpokládat, že se časem nějaké objeví), je akční, velkolepý, přitom zaujme jako výborná a originální detektivka. Tak řekněte, co víc si může člověk přát?
Verdikt: Nutno vidět

The Forgotten

Co budete dělat, až zemřete a policie nikdy nenajde vašeho vraha, ba co hůř, dokonce ani vaše jméno? Vy samozřejmě nic, ale v takové Americe, tam mrtvola dostane vlastní díl v seriálu "Zapomenutí", v přestylizovaných vsuvkách bude vzpomínat na svůj život, zatímco Christian Slater a jeho tým bude hledat její jméno. To je náplní práce těchhle šťouralů - začít tam, kde policie skončila a nevěděla si rady. Dělají to buď dobrovolně, ale i za trest. A jsou v tom úspěšní. Forgotten je klasická detektivka, něco mezi Columbem bez Columba a Zapomenutými případy bez té pěkné blondýny. Nic extra zajímavého. Nebýt Slatera, který se zjevně snaží do televize protlačit za každou cenu (o co, že Forgotten také padne po jedné sezóně;), tak není moc na co koukat.
Verdikt: Jen pro fanoušky žánru

Hank

Kelsey Grammer (alias Frasier) mi nikdy vyloženě nesednul a jako komik mi přijde opravdu mizerný. Hanka by ale zřejmě nezachránila ani nějaká větši hvězda. Příběh o miliardáři, který ze dne na den přijde o své miliardy a je nucen přestěhovat sebe a rodinu někam na okraj města do obyčejného baráku (a dát výpověď služce) má své světlé momenty. Občas se tu objeví dobrý vtípek, celkově ale Hank postrádá náboj a upadá spíš do nezajímavého šedého průměru, který má jen vyplnit volné vysílací časy. Dvěma slovy "o ničem". Jedině že by ze mě mluvila averze ke Grammerovi... však ono vám neublíží, když si jednu dvacetiminutovku zkusíte sami a posoudíte, jestli vám sedne. Po mém soudu je ale Hank ze současných sitcomů jedním z nejslabších.
Verdikt: Nepotřebné.

The Cleveland Show

Spin-off Family Guye (neboli Griffinových). Cleveland a Cleveland Jr. se stěhují z města. Jen tak pro začátek, mezi jejich novými sousedy najdete i medvěda, který chodí potají kouřit, když vynáší odpadky. To aby ho nenachytala manželka. Cleveland, kterého fanoušci Family Guye jistě znají (smysl ale má začít i v případě, jestli tomu tak není), je celkem legrační cápek. Působí komicky a neškodně, ale zároveň si umí vyjednat respekt jako nikdo druhý. Jeho syn je také správný řízek a ačkoliv jejich eskapády působí ve světle Family Guye nebo Simpsonů docela průměrně, pořád je to seriál, který si určitě najde spoustu příznivců. Zaslouží si je. Je to velmi specifický humor, na Clevelanda jsem si ale rychle zvyknul (což se mi u Family Guye ještě pořád nepodařilo) a i přes svůj otravný hlas mi přijde opravdu prima.
Verdikt: Pokud se nudíte, víte, čím příjemně zabít čas...

Melrose Place

Gossip Girl (neboli Superdrbně) se povedlo odstartovat mánii seriálů o zbohatlých dětech. Z těch nejúspěšnějších se chytlo pokračování Beverly Hills a tak bylo zřejmě jen otázkou času, než se objeví jeho bývalý konkurent: Melrose Place. Je vlastně úplně jedno, o čem vypráví, prostě o rozmarech bohatých a úspěšných mládežníků, kteří jsou krásní, mají drahá auta, velký barák... normálka. Do Melrose se vrátilo pár hvězd původního seriálu - to je ale informace jen pro nostalgiky, nová vlna je brzy určitě vytlačí. Nové Melrose není tak úplně debilní jako Beverly, přece jen jsou tu postavy o něco dospělejší (a hlavně nejsou tak vyzáblé), vesměs ale můžete čekat ty samé otřepané příběhy, jež mají na pár hodin zabavit teenagery a znuděné slečny. Pokud vám sedlo Beverly Hills, s Melrose byste neměli mít problém. Chytlavou slaďárnu jako je Gossip Girl ale nečekejte. Já osobně se na Melrose dívám jen kvůli Katie Cassidy ;)
Verdikt: Potenciální guilty-pleasure?

The Good Wife

Pořádné právnické drama tu hodně dlouho nebylo a "Dobrá manželka" by mohla tuhle mezeru vyplnit. Vypráví o ženě senátora, který kvůli korupčnímu skandálu skončí ve vězení. Aby uživila domácnost, musí se vrátit ke své staré praxi. Zároveň ale musí odolávat mediální masáži, za manžela se totiž postavila nejen během korupční, ale i sexuální aféry. Teď se jí to během obhajoby klientů občas vyplatí, občas ne - záleží na tom, jestli soudce měl manžela rád nebo naopak a jestli se dostane k nějakému ze starých manželových zdrojů. V Good Wife hledejte zajímavý právnický seriál (na americkém soudním systému bylo vždycky něco imponujícího) a zároveň velmi intenzivní drama. Sledovat osamocenou matku, jak se snaží vypořádat s nevěrou, postarat se o díte a zároveň o živobytí, to je hodně silný námět. A Julianna Margulies je tu naprosto skvělá.
Verdikt: Jeden ze zajímavějších titulů

Trauma

Ano, zase doktoři. Tentokrát ale mobilní, konkrétně ti ze záchranné služby. Všude jsou první a jejich úkolem je dostat vás z té nejhorší šlamastiky. Třeba když nabouráte a nad hlavou vám skončí hořící cisterna. Trauma bude o něco akčnější, než jiné současné seriály z lékařského prostředí, protože tu jde o čas a helikoptéry nebo sanitky potřebují dorazit na místo nehody co nejrychleji. Zároveň je to ale logicky méně "chytrý" seriál, nebude na diváka tlačit s tolika odbornými výrazy. Postavy samozřejmě nezůstávají stranou a v pilotním dílu, který vysoce doporučuji (je tu hned na začátku docela brutální zvrat), se s nimi velmi dobře seznámíte. Minimálně praštěnému Reubenovi Cliffa Curtise budete fandit (i když je to dost ohraná praštěnost). A Anastasii Griffith to navíc sekne. Jen se obávám, že po prvním dílu půjde série už jenom dolů.
Verdikt: Pilot ano, zbytek ukáže čas

Příští seriálová setkání už očekávejte ve standarních profilech...

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace