Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

I slabý Apatow před Potterem


ikona
Cival
tržby
 

Funny People not so funny… aneb potřetí to Juddu Apatowovi až tak moc dobře nevyšlo. Veleúspěšný producent (Superbad, Kopačky), scenárista (Zprávař, Finty Dicka a Jane) a hlavně režisér sympatických konverzačních komedií (Zbouchnutá a 40 let panic) vyrukoval se svým třetím autorským projektem. S Funny People. Jejich úspěch si zdánlivě pojistil hereckým týmem snů, v němž figurují nejen jména starých známých apotowovských hvězdiček (tedy Setha Rogena, Jonaha Hilla nebo roztomilé Leslie Mann), ale i Adama Sandlera nebo Jasona Schwartzmanna.

„Ano, takhle má vypadat film, který stoprocentně vydělá. Vždyť jen samotný Sandler je naprostou komerční tutovkou,“ říkali si víceméně všichni pozorovatelé dění v amerických pokladnách. Jenže to platí jen v kontextu připitomělých „klasických sandlerovek“, v nichž zvrací lachtani a sexuálně se uspokojují důchodkyně. U usedlého Apatowa Sandlerovo kouzlo zjevně nefunguje. Jinak by totiž Funny People nemohli vynést jen 23 milionů za první víkend.

 

Jistě že taková suma není malá, ostatně všechny apatowovské megahity začínaly na relativně nízkých číslech. Zbouchnutá na 30 melounech (celkem skoro sto padesát), 40 let panic na 21 (celkem 109) nebo Superbad na 33 (celkem 121). Jenomže všechny tyhle taškařice si hýčkaly pověst komediální události léta. Okolo Funny People je klid a jen mírná spokojenost. Trvalka se nám tu asi nevyklube – jen zázrak by tedy třetí apatowovku vytlačil nad původně očekávaných sto milionů.

Sandler a spol. se můžou utěšovat alespoň prvním místem. Navíc si na opasek připnuli skalpy dvou rodinných blockbusterů, které o víkendu dosáhly jen na sedmnáct milionů. Druhý Potter konečně odstartoval v IMAXech, ovšem rychlé vyklízení pozic tím nezastavil (nicméně celosvětových 659 milionů budí respekt). Malinko zklamala i morčata z G-Force – když už i rodinné veselohry padají o druhém víkendu o 46% dolů, pak je něco v nepořádku. Morčátka mají zatím z Ameriky 66 milionů a Chipmunkové už se jim začínají nahlas posmívat.

Na čtvrtou pozici příkře spadla romantika Chceš mě, chci tě (-52% a třináct milionů). I když si na sebe vydělá, velehit o rozměrech Návrhu se Sandrou Bullock a Ryanem Reynoldsem se nekoná. Tradiční poznámka „na okraj“ – Návrh se stále drží v TOP 10, tentokrát na devátém místě, kde už skoro zaokrouhlil tržby na sto padesát milionů!

Až na páté pozici se předvedla další novinka týdne: Digitální rodinná show o drzých mimozemšťanech Alliens in the Attic měla tu smůlu, že se na ní podílelo studio Fox, které jak známo v posledních měsících zvojtilo všechno, na co sáhlo (s čestnou výjimkou oscarového lobbingu za Milionáře z chatrče a uvedení Doby ledové 3). Nevábná taškařice stála skoro padesát milionů dolarů, přitom v kinech neutrží ani polovinu. Což je neodbytný důkaz toho, že extrémně dlouhý seznam propadáků od Foxů získal další položku.

Naštěstí pro ně je tu ona zpropadená Doba ledová, která vylepšuje účty. Foxové se starají o její celosvětovou distribuci, díky čemuž už si dělí zisky ze sedmisetmilionových tržeb! Doba ledová tentokrát figuruje v žebříčku na sedmém místě, o stupínek za hororem Orphan. Ten přisypal do kasy sedm mega a s průběžnými šestadvaceti miliony poměrně mile překvapuje.

Desítku uzavírají letní titáni Pařba ve Vegas a Transformers 2: Pomsta poražených, až za nimi se krčí béčková variace na SAW The Collector s pouhými třemi miliony za víkend. Hanba.

Kompletní tržby zde.

Příští víkend nás čekají návraty známých režisérských jmen. Vrátí se Nora Ephron s kulinářskou romantikou Julie a Julia, konečně se znovu předvede i sympatický „béčkař“ David Twohy s thrillerem A Perfect Getaway a sezónu blockbusterů víceméně uzavře Stephen Sommers se svým hračkářským akčňákem G. I. Joe. Rozjedou se praví američtí hrdinové s alespoň poloviční vehemencí Transformerů?

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace