Diskuze k článku Baader Meinhof Komplex: Recenze

příspěvky 1 - 18 Napsat příspěvek
Vskutku zajímavý film, který nenechá nikoho chladným. Absolutní filmový zážitek. Málokterý film má tak společenský přesah. 9/10

Marigold: Proč na konci filmu zazněla Dylanova Blowin' in the Wind? Důvod jsem bohužel nenašel., ač jsem se snažil.
128399
Vskutku zajímavý film, který nenechá nikoho chladným. Absolutní filmový zážitek. Málokterý film má tak společenský přesah. 9/10 Marigold: Proč na konci filmu zazněla Dylanova Blowin' in the Wind? Důvod jsem bohužel nenašel., ač jsem se snažil.
0 0
Souhlas,ten začátek je fakt dechberocí,ale pak je to jak na horský dráze,pořád nahoru anebo dolů(prostě se tam nevyrovnaně sřídají silné momenty se slabšími). Chvílema se to tvářilo jako Bony a Clyde po německu,pak sem se docela ztrácel v tom,za co občas chtějí teroristé bojovat. Jinak velmi dobrá řemeslná práce,po vizualu je to fakt pěkné. 7/10
128119
0 0
MarvinP: Podle toho, kolik kontroverzních filmů dneska vzniká, je znatelné, že značná část společnosti už má oplné zuby politické korektnosti a ideologie "která se tváří jako naprostá neideologie". Občas to jde přes míru, občas se to trefí výborně – jako v případě BMK. Už mě nebaví číst / vidět ty odsuzující slátaniny "hlavně nepřemýšlej, co ty lidi k tomu vedlo, beztak je to všechno bolševický hipísácký bla bla spiknutí a neměl by se v tom nikdo hrabat". Oceňuju kontroverzi, je-li kvalitní a dává ti prostor na vlastní názor. A to BMK je, můžu se ošívat u některých částí, ale celek mi dává příležitost udělat si vlastní názor.
128042
0 0
Príma diskuse!
Ten vztah politiky, historie a filmů je hodně zajímavé téma. Vůbec si nejsem jistý, zda politicky pravověrné a přímočaré filmy jsou nějaké zvlášťní dobro. Existují i skvělé filmy se "špatným" politickým názorem a opak je ještě mnohem frekventovanější - nicméně ten zvyšující se nárok na "korektnost" jde trošku ruku v ruce s tím jak film přestává být vnímán jako svobodné umělecké vyjádření. Ale ještě zajímavější je to zkreslování historie - schematizace a mytologizace, které se - jak jsem pochopil - tenhle film nedopouští, protože přímočarý není. Třeba u amerických filmů je to dle mého jedna z nejzávažnějších chorob...
128037
Príma diskuse! Ten vztah politiky, historie a filmů je hodně zajímavé téma. Vůbec si nejsem jistý, zda politicky pravověrné a přímočaré filmy jsou nějaké zvlášťní dobro. Existují i skvělé filmy se "špatným" politickým názorem a opak je ještě mnohem frekventovanější - nicméně ten zvyšující se nárok na "korektnost" jde trošku ruku v ruce s tím jak film přestává být vnímán jako svobodné umělecké vyjádření. Ale ještě zajímavější je to zkreslování historie - schematizace a mytologizace, které se - jak jsem pochopil - tenhle film nedopouští, protože přímočarý není. Třeba u amerických filmů je to dle mého jedna z nejzávažnějších chorob...
0 0
A ještě k tématu reflexe holokaustu: nejšílenější knížka, kterou jsem o Auschwitzu četl, jsou Lithellovy Laskavé bohyně. Překvapivě je to celé z pohledu přesvědčeného nacisty, ale teprve pak ta zrůdnost a samozřejmost zla doslova obrací žaludek naruby... Čili film z pohledu Eichmanna by byl, myslím, dost zajímavou možností jak otevřít tohle téma z úplně jiné stránky... podobně jako DBMK pro Německý podzim.
127965
0 0
Levná relativizace je zrovna ten Che, taky jsem mu to v recenzi, myslím, docela řádně vytmavil. Rozhodně se považuju za diváka, který na všechny podobné pokusy lakovat problematické osobnosti na bílo reaguje dost ostře – totality všeho druhu mě zajímají už léta. Jak jsem psal i v recenzi, DBMK se občas nevyhne určité idealizaci (třeba monolog umírajícího revolucionáře Raspeho, tuším), tam mě to poněkud lezlo na nervy. Jinak DBMK ukazuje, přesně jak to tu někdo psal, vznik organizace v kontextu celosvětových bouří, její zjevnou kriminalizaci a nakonec i její proměnu do sdružení mladých bláznů, kteří žijí oblbnuti mýtem Baadera a spol. v kriminále. Podle mého šance, že si tenhle film někdo vysvětlí jako glorifikaci RAF, je nulová.
127962
0 0
Jo, je pravda, ze jsem to proste jeste nevidel a tak jsem se hodne obaval, ze je to ta "levna" relativizace, takova ta popularne populisticka. Koukam, ze to bude komplexnejsi a celkove dobre smerujici k tomu cili jak popisujes v zaveru prispevku.
127952
0 0
Jasný no, přímočarosti s jednoznačností jako Taken jsou rozhodně fajn, ale pokud někdo chce natočit film o něčem složitějším, tak vždycky musí vzít potaz i ty záměry druhé strany. Jinak by pak totiž nemohlo vyplynout, jak promyšleně se musí proti druhé straně jít a jak ona je nebezpečná.
Není relativismus jako relativismus.
127951
Jasný no, přímočarosti s jednoznačností jako Taken jsou rozhodně fajn, ale pokud někdo chce natočit film o něčem složitějším, tak vždycky musí vzít potaz i ty záměry druhé strany. Jinak by pak totiž nemohlo vyplynout, jak promyšleně se musí proti druhé straně jít a jak ona je nebezpečná. Není relativismus jako relativismus.
0 0
Jasný... Já se jen lekl té recenze. Reagoval jsem, protože znám podrobně historii tohoto levicového teroristického proudu a tak jsem se z té recenze bál. Už na to tedy běžím.
A s TAKEN jsem to nesrovnával - jen, že bych uvítal více přímočarých filmů toho typu.
127950
Jasný... Já se jen lekl té recenze. Reagoval jsem, protože znám podrobně historii tohoto levicového teroristického proudu a tak jsem se z té recenze bál. Už na to tedy běžím. A s TAKEN jsem to nesrovnával - jen, že bych uvítal více přímočarých filmů toho typu.
0 0
Tak tak, ten začátek je neuveřitelně vtahující.
Srovnávat Taken a Baader Meinhof Komplex přece nejde. V Taken je banda imigrantských zločinců, kteří se prostě jen přiživují a k tomu si vydělávají obchodem s bílým masem, ale kromě tohodle to svoje konání nemají ničím podloženo. Asi se dá těžko počítat, že jen tak nějak oblbnou masy na jejich stranu a změní řád ve svůj prospěch. Což vlastně ani nechtějí, by se nemohli dál přiživovat. Takže ty se vyřídí a je klid.
Zato ohledně konání RAF se jejich pozadí a názory musí ve filmu o nich zveřejňovat, aby bylo poznat, že se jednalo o víc než o odpalování bomb. A že je nestačilo jen zneškodnit. A to je samozřejmě ve filmu odraženo - zatímco ze začátku jsou aktivity první generace RAF opravdu částečně ospravedlňovány (rozuměj - vysvětlovány), jsou dávany do světového kontextu. Tak další generacím už vůbec o nějakou změnu systému nejde, ty jen žijou z toho že jsou RAF a že musí bojovat, aby zachránily svoje idoly z vězení. A úplně vymizí i to obracení se na světové události, a že by se jich ve 70. letech našlo. Jenže ne, ty pomatence už to nezajímalo.
A přece je nesmysl říkat, že glorifikací je i samostatná existence těhle filmů. Já teda nechci žit ve vakuu, kde se bude vzpomínat jen na všechno krásné.
Určitě by se měl nejdřív vidět a pak diskutovat, ale to snad každý film. Úplně mi kouří z uší, když mi někdo něco vypráví o filmu, o kterém si někde přečetl, a tak ví že je takový a makový.
127948
Tak tak, ten začátek je neuveřitelně vtahující. Srovnávat Taken a Baader Meinhof Komplex přece nejde. V Taken je banda imigrantských zločinců, kteří se prostě jen přiživují a k tomu si vydělávají obchodem s bílým masem, ale kromě tohodle to svoje konání nemají ničím podloženo. Asi se dá těžko počítat, že jen tak nějak oblbnou masy na jejich stranu a změní řád ve svůj prospěch. Což vlastně ani nechtějí, by se nemohli dál přiživovat. Takže ty se vyřídí a je klid. Zato ohledně konání RAF se jejich pozadí a názory musí ve filmu o nich zveřejňovat, aby bylo poznat, že se jednalo o víc než o odpalování bomb. A že je nestačilo jen zneškodnit. A to je samozřejmě ve filmu odraženo - zatímco ze začátku jsou aktivity první generace RAF opravdu částečně ospravedlňovány (rozuměj - vysvětlovány), jsou dávany do světového kontextu. Tak další generacím už vůbec o nějakou změnu systému nejde, ty jen žijou z toho že jsou RAF a že musí bojovat, aby zachránily svoje idoly z vězení. A úplně vymizí i to obracení se na světové události, a že by se jich ve 70. letech našlo. Jenže ne, ty pomatence už to nezajímalo. A přece je nesmysl říkat, že glorifikací je i samostatná existence těhle filmů. Já teda nechci žit ve vakuu, kde se bude vzpomínat jen na všechno krásné. Určitě by se měl nejdřív vidět a pak diskutovat, ale to snad každý film. Úplně mi kouří z uší, když mi někdo něco vypráví o filmu, o kterém si někde přečetl, a tak ví že je takový a makový.
0 0
Tak OK :+ Díky za povzbuzující info - každopádně je to film, co by se vidět měl a pak o něm debatovat. Takže vidět - začíná 9.4.2009 tak půjdu s kámošem - mimochodem taky celkem jestřáb tak uvidíme co bude říkat on :D
127947
Tak OK *:+* Díky za povzbuzující info - každopádně je to film, co by se vidět měl a pak o něm debatovat. Takže vidět - začíná 9.4.2009 tak půjdu s kámošem - mimochodem taky celkem jestřáb tak uvidíme co bude říkat on *:D*
0 0
Nehledě na to, že DBMK je někde jinde než byl Labyrint lží nebo Zrádce.;)
127945
Nehledě na to, že DBMK je někde jinde než byl Labyrint lží nebo Zrádce.*;)*
0 0

ghostrider

Já si myslím, že bys trpět určitě neměl. Všechno v DBMK má svůj řád a dokonale to do sebe zapadá nehledě na evropsko-americký kontext dotvářející historické reálie. Každopádně u úvodního potlačování demonstrantů jsem skoro nedýchal.
127944
ghostrider
0 0
Budu na to tedy muset zajít, ale budu pravděpodobně dost trpět. Jako u zrádce, Labyrintu lzi a podobne (i kdyz pro vetsinove publikum to bylo jiste za "vyvazene" filmy). A zdravy rozum je prilis vagni a neurcity pojem, obcas vede k negativnim vysledkum... A konzervativita vs konzervativnost - Ja se netvarim, ze zijeme v idealnim svete a idealni demokracii - ja jen nehonim utopie. A jako politicky konzervativec volím:
* upřednostňování pořádku nad chaosem a anarchií
* zdůrazňování osobní odpovědnosti a rodiny
* obecná opozice vůči “velkým vládním” politikám
* redukce sociálních programů na opravdu potřebné a v nouzi
* odpor k politice pozitivní diskriminace
* rozumnnou národní hrdost.

:)
127943
Budu na to tedy muset zajít, ale budu pravděpodobně dost trpět. Jako u zrádce, Labyrintu lzi a podobne (i kdyz pro vetsinove publikum to bylo jiste za "vyvazene" filmy). A zdravy rozum je prilis vagni a neurcity pojem, obcas vede k negativnim vysledkum... A konzervativita vs konzervativnost - Ja se netvarim, ze zijeme v idealnim svete a idealni demokracii - ja jen nehonim utopie. A jako politicky konzervativec volím: * upřednostňování pořádku nad chaosem a anarchií * zdůrazňování osobní odpovědnosti a rodiny * obecná opozice vůči “velkým vládním” politikám * redukce sociálních programů na opravdu potřebné a v nouzi * odpor k politice pozitivní diskriminace * rozumnnou národní hrdost. *:)*
0 0
Mas pravdu, ja jsem jeste film nevidel, cetl jsem o nem hodne v NJ i AJ na webech ruzneho razeni... Ja tu reagoval na tuto konkretni recenzi, co mi prisla prilis měká směrem k těm teroristům. Trochu jsi mne ted uklidnil dobrým prispevkem :+ Jinak ja bych někdy film co shazuje i ty jejich ideje nejen styl prosazování ;) Stejně si myslim, ze jim to mirnou glorifikaci i ospravedlneni dava, to jake a ze se o nich toci filmy.
127940
Mas pravdu, ja jsem jeste film nevidel, cetl jsem o nem hodne v NJ i AJ na webech ruzneho razeni... Ja tu reagoval na tuto konkretni recenzi, co mi prisla prilis měká směrem k těm teroristům. Trochu jsi mne ted uklidnil dobrým prispevkem *:+* Jinak ja bych někdy film co shazuje i ty jejich ideje nejen styl prosazování *;)* Stejně si myslim, ze jim to mirnou glorifikaci i ospravedlneni dava, to jake a ze se o nich toci filmy.
0 0

Dotaz

Viděl jsi ten film? Podle mého navzdory chvilkovým ztrátám objektivity vyznívá naprosto jasně proti činnosti RAF a všechny teroristy zobrazuje jako zbabělce, fanatiky a pomýlené mysli. A svým závěrem dává jednoznačnou odpověď, zda mýtus, nebo skutečnost. Pokud by se o těchto lidech nemluvilo, problém by to nevyřešilo – naopak. Filmy jako Baader Meinhof Komplex považuju za nezbytně nutné. Přečti si reakce diváků na čsfd, u většiny z nich si přečteš jasné odsudky RAF – protože i když tenhle film neshazuje určité ideje, určitě shazuje způsob jejich prosazování. Tvářit, že žijeme v ideálním světě s ideální demokracií opravdu není cesta, sorry, to není otázka konzervativity, ale zdravého rozumu.
127937
Dotaz
0 0
Na ty politické filmy by to chtělo někdy 2 recenze, na muj vkus se hodnoti moc film, bez zhodnoceni udalosti, ktere zobrazuje a DLE MEHO JSOU TO NEODDELITELNE VECI. Co se da ale delat... Nejspíše jen provolat ať žije TAKEN - jediný konzervativní film minulé sezóny ;)
127938
Na ty politické filmy by to chtělo někdy 2 recenze, na muj vkus se hodnoti moc film, bez zhodnoceni udalosti, ktere zobrazuje a DLE MEHO JSOU TO NEODDELITELNE VECI. Co se da ale delat... Nejspíše jen provolat ať žije TAKEN - jediný konzervativní film minulé sezóny *;)*
0 0

sorry ale to je moc...

Nesouhlasim s glorifikaci svini jako tito teroriste - ONI OBETI ANI KUSEM NEBYLI. Pekne nam to tu zase zvlcuje. ONI TO OPRAVDU BYLI HAJZLOVE - DNES OVSEM MAME KRASNY FILM...
PS: Vynikajici film pro dnesni relativisticky a levicove nadseny svet...
... Uryvek z recenze:
Formálně není důvod nic vytýkat, naopak lze jenom znovu pochvalně zdůraznit, jak film drží na dlouhé ploše pohromadě a jak dokáže upoutat výtečnými hereckými výkony, promyšlenou kamerou, dynamickým střihem i nadupaným hudebním doprovodem.... Ted si predstavte film o holokaustu z pohledu Adolfa Eichmanna, jak to pekne odsejpa, film je technicky a remeslne super a jak byl trosku taky obeti doby - ano nepredstavitelne, ale v levicovem smyslu zcela v pohode... Na tohle jsem moc konzervativni. Proc se jmena techto teroristu dale omijeji a krasne vime o jejich osudech a stavaji se ikonami - ja chci vedet o jinych vecech a ne o nich nebo o vrahovi Johna Lennona - ja chci filmy o Lennonovi ne o jeho vrahovi. Stejne tak nechci jen filmy o CHE, BAADER MEINHOF nebo Usamovi z pohledu Usami. PROTESTNĚ ZAHAJUJI ČASOVĚ NEOMEZENOU HLADOVKU HLADOVKU, KTEROU UKONČÍM V CCA 16.30 :-
127936
Nesouhlasim s glorifikaci svini jako tito teroriste - ONI OBETI ANI KUSEM NEBYLI. Pekne nam to tu zase zvlcuje. ONI TO OPRAVDU BYLI HAJZLOVE - DNES OVSEM MAME KRASNY FILM... PS: Vynikajici film pro dnesni relativisticky a levicove nadseny svet... ... Uryvek z recenze: Formálně není důvod nic vytýkat, naopak lze jenom znovu pochvalně zdůraznit, jak film drží na dlouhé ploše pohromadě a jak dokáže upoutat výtečnými hereckými výkony, promyšlenou kamerou, dynamickým střihem i nadupaným hudebním doprovodem.... Ted si predstavte film o holokaustu z pohledu Adolfa Eichmanna, jak to pekne odsejpa, film je technicky a remeslne super a jak byl trosku taky obeti doby - ano nepredstavitelne, ale v levicovem smyslu zcela v pohode... Na tohle jsem moc konzervativni. Proc se jmena techto teroristu dale omijeji a krasne vime o jejich osudech a stavaji se ikonami - ja chci vedet o jinych vecech a ne o nich nebo o vrahovi Johna Lennona - ja chci filmy o Lennonovi ne o jeho vrahovi. Stejne tak nechci jen filmy o CHE, BAADER MEINHOF nebo Usamovi z pohledu Usami. PROTESTNĚ ZAHAJUJI ČASOVĚ NEOMEZENOU HLADOVKU HLADOVKU, KTEROU UKONČÍM V CCA 16.30 *:-*
sorry ale to je moc...
0 0