Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Pojďte na Watchmeny. Znovu.


ikona
imf
watchmen
 

Asi takhle láká fanoušky do kin jeden ze scenáristů Snyderovy comicsové pecky, David Hayter. Jeho otevřený dopis (měl ho rovnou namluvit, v reálu je zodpovědný za hřmotný hlas Solid Snakea z herní série Metal Gear Solid, a toho jak známo každý poslouchá na slovo) je velmi dojemný, ale spoustě fandů, kterým se z nejrůznějších merchandisingových akcí, od figurek přes rozpohybovaný a ozvučený comics prodávany na DVD a blu-ray až po několik chystaných verzí na video (standardní a režisérská plus možná samostatný Tales of Black Freighter) už notně zvedá kufr, bude pravděpodobně připadat absurdní. Faktem ale je, že Hayter ručičky spínat musí. Finanční krize možná v globálu zvedá měsíční návštěvnost amerických kin, nicméně propady po prvních víkendech jsou děsivé. Pátek Třináctého, Jonas Brothers a další výtečníci padají až o neuvěřitelných osmdesát procent během druhého víkendu, a i během prvního týdne po premiéře vydělávají mizerně.

Warneři očekávali šedesátimilionový víkend, dvanáctimilionovou neděli a čtyřmilionové pondělí. Dá se říct, že odhady jim relativně vyšly. Finální sumy jsou jen o nějaké to procento nižší. Na takřka tříhodinový film s eRkovým ratingem je to velmi slušné. Problém vězí v evropských tržbách, které jsou katastrofální. Na comics bez hvězd, který má mimo USA víceméně roztroušené fanoušky, přišlo minimum lidí. Pokud se počítá s prudkými propady z posledních týdnů, vydělají Watchmeni v Americe něco kolem 130 milionů dolarů. V Evropě pravděpodobně ani to ne. Kde začíná průšvih? Snímek stál cca 150 milionů dolarů, což znamená, že se pohybujeme v červených číslech. Fanboyové kupující každou lesklou placku samozřejmě snímek spasí, ale odečtěte si kromě půlky pro kinaře ještě známých 8,5% pro 20th Century Fox. A přidejte 50 milionů utracených za marketing, který znovu útočil spíš na fanoušky původního comicsu a nesnažil se přilákat širší veřejnost. Kdo nepochopil kryptické plakáty a hlášky na nich, tomu nebyl snímek souzen. Není divu, že Watchmeni mají pondělní propad o necelých sedmdesát procent. Producenti bijí na poplach a Hayter jde do boje. "Přijďte druhý víkend, protože se bude lámat chleba. Pokud na sebe Watchmeni nevydělají, žádné studio pravděpodobně už nikdy projekt podobného rozsahu a významu neodklepne." Otázkou je, zda si ten film druhé zhlédnutí zaslouží. A zda by mu vůbec pomohlo. I s případným zázrakem v podobě padesátiprocentního propadu totiž bude kýžená hranice výdělečnosti pořád proklatě daleko.

Jen pro srovnání: Třístovka měla v pondělí po premiérovém víkendu propad 58% a o druhém víkendu propad cca 54%. S otvírákem 70 milionů nakonec v Americe vydělala 210 milionů. Stála necelých 70. V českých kinech na ni o prvním víkendu zašlo 42 tisíc diváků. Na Watchmeny pouhých 15 tisíc.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace