Rockovi ještě nevychladlo BFG a už se mluví o tom, že rovnýma nohama skočí do další herní adaptace, o které se mluvilo dlouho před Doomem. Práva na takřka zapomenutou arkádu Spy Hunter tehdy nějak sehnal John Woo a všichni nadšeně mluvili o tom, že velký John bude i režírovat, přičemž se kromě zpráv o obsazení Rocka do hlavní role objevila i řada zajímavých obrázků "z filmu", o kterých se později fanoušci dozvěděli, že jsou to návrhy trikařů, jak by asi mohla celá záležitost vypadat.

Když pořádně zapátráte v hlubinách internetu, zjistíte, že ona arkáda z 80. let byla nedávno poměrně neúspěšně resuscitována na konzolích v podobě nevzhledného závodění (dokonce vznikla i jakási pekelná verze pro PC/Mac). Hlavním hrdinou originálu je totiž Alec Sects, bývalý vojenský pilot, který přesedlal k tajné službě, kde honí zlouny z tajemné organizace Nostra. Je to tak trochu americký Bond, až na to, že Alec je vybaven jedním dlouhodobým superautem, nad kterým by žasl i samotný Q. G-6155 je totiž něco jako Knight Rider, i když toho moc nenamluví (neděste se... nemluví vůbec ;), hodně toho zvládne - proměna v motorku nebo motorový člun je záležitostí pikovteřin, o veškerém arzenálu české armády ukrytém v přihrádce na rukavice ani nemluvím. A hlavní hrdina má tohle všechno k dispozici, aby mohl chytat záporáky, kteří postupem času (ve vyšších levelech) útočí z asfaltu, vody i vzduchu. První herní Spy Hunter fungoval na jednoduchém principu, kdy jste na auto koukali ze shora (jako v prvních GTA, nebo na automatovkách, tam se ostatně Spy Hunter narodil). Dvojka přišla v roce 1987 s 3D grafikou, ale tehdy byl trh v krizi a nad sérií se zavřela voda.

Dnešní fanoušci tak nemají ani šajnu, jak původní Spy Hunter vypadá, nebo o čem ty hry byly (nebyly o ničem, ale tehdy to nikomu nevadilo). Na IMDb je pořád v kolonce režie zapsán John Woo a všechno je zdánlivě v limbu, ale Rock se snaží projekt dokopat do produkce. Krom rozplývání nad oněmi 3D storyboardy, které se tu kolem válí, se snaží i na jiných frontách. Pokud totiž dnešní hráči Spy Huntera neznají, je třeba jim osvěžit paměť. Proto vzniká zbrusunová Spy Hunter hra (Spy Hunter: Nowhere to Run), jejíž trailer Rock osobně představí na Video Games Awards (10. prosince). To je panečku reverzní inženýrství! Musíme hráčům tu hru nejdřív vyrobit, aby si pak zašli na její adaptaci. Je to pak ale ještě adaptace? Nebo něco nepojmenovatelného mezi filmovou hrou a herním filmem? Jsem z toho zmatený, ale když se na chvilku zastavíme a zapojíme mozkové buňky, dojde nám, že je to vlastně jedno... Spy Hunter bude v každém případě podobnou "bondovkou" jako série xXx, nemá cenu si stavět vyšší laťky, protože nad ně v žádném případě tvůrci nemíří.

Nemá cenu meditovat, jestli to je nebo není škoda. Rock si holt odtočí svoje akční prostocviky a doufejme, že budou alespoň tak ok jako v Doomovi nebo jeho starších projektech (vyjma Vítejte v džungli, které je přeci jenom trochu lepší než ten zbytek). Přes Spy Huntera ostatně do áčkové ligy neprojde, vzhledem ke kasovním úspěchům Dooma (po celém světě zatím vydělal cca polovinu rozpočtu, tvůrci jistě spoléhají na DVD, ale odhady zůstaly trestuhodně nenaplněné), lze očekávat takřka podobný scénář, který by mohla rozbít snad jen účast Johna Wooa. Ani ten už ale neplatí za filmovou jistotu. Svět se řítí do zkázy, tak se alespoň pokochejte hezkými obrázky. :)