Znovu se potvrdilo, že pár témat se popcornovému divákovi nikdy nezprotiví. Když zabalíte báchorku o tanečnících do elektrizujících vizuálů, v nichž vynikne proplétání mladých, krásných i pohybem vzrušených těl, docela často z toho vyleze komerční posvícení. Antonio Banderas v Take the Lead i Jennifer Lopez ve Smím prosit to na romantické duše zkoušeli pohříchu staromilsky. Zato producenti amerického tanečního fláku Step Up, jenž je opatřen skrz na skrz českým názvem Let’s Dance, se odvážili vykašlat na hvězdy a do hlavních rolí prostě nastrčili krasavce Channinga Tatuma a sexbombu z hororu Tamara Jennu Dewan. Výsledkem je sice jeden z nejhorších filmů roku (soudě dle zahraničních webů a reakcí našich kolegů; Kocourovu recenzi ostatně chystáme na pátek), ale stejně tak i regulérní hitovka za 21 milionů dolarů za první víkend. Klišovité náměty jen tak nezmizí a tvůrci Step Up na tom jistě budou mít svůj podíl – s následníkem Hříšného tance téhle značky se určitě ještě mnohokrát potkáme. Ať už v kině nebo na videu.

Častá setkání platí i pro Willa Ferrella. Mluvili jsme o tom už před týdnem a mezitím se mnoho nezměnilo. NASCARovou komedii Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby sice postihl tradiční úbytek diváků, pokles o 51% i obhajoba první pozice s 21 miliony nicméně naznačují, že Ferrell z prvního desatera do budoucna jen tak nezmizí a že úhrnných sto padesát milionů se stále jeví reálných. Až třetí skončil Stoneův World Trade Center, jeho 26 milionů od středeční premiéry však nelze považovat za vyložené zklamání. S ohledem na výrazně nižší zájem o Let číslo 93 (aneb ti, co zažili, se stále nevyrovnali natolik, aby mohli běhat do kina), napjatou situaci okolo zmařených teroristických útoků v Londýně i dospělé ražení filmu je třeba ocenit, že na Stoneovu novinku se i v sobotu a v neděli dralo víc lidí, než kolik nasvědčovaly páteční šestimilionové výnosy. Kýžených sto milionů ovšem zůstane v nedohlednu. To ostatně platí i pro další dvě premiéry – „japonský“ horor Pulse odstartoval s osmi melouny vstříc celkové třiadvacítce (5. místo), naproti tomu komediálně-comicsová srajda Zoom s Timem Allenem, prý nejhorší film mnoha posledních let, zahájila svou jistě kratinkou pouť kiny mizernými čtyřmi a půl miliony (7. místo).

Mezi matadory promítaček nejvíc překvapuje trvalejší zájem o animák Barnyard, jenž měl jen o dvě procenta vyšší ztrátu (36 vs. 34%) než fenomenální Piráti z Karibiku, kterým zbývá pouhých osm milionů k magické čtyřstovce. Velice dobře se drží i britský horor Pád do tmy, na rozdíl od Mannova propadáku Miami Vice (mimochodem, za pár hodin vám na něj i na World Trade Center posvítíme v recenzích). Příští týden se poprvé obejdeme bez vyloženě velkých projektů. Druhý letní víkend bez jistého hitu se však pokusí ovládnout proříznutá tlama Samuela L. Jacksona a klubko syčících hadů. Uvidíme alespoň, jak daleko se tohle marketingové perpetuum mobile dobelhá. Překážet mu bude jen školní komedie Accepted s novou hvězdou Smrtonosné pasti (ehm) Justinem Longem, „olsenovská“ komedie se sestrami Duffovými Material Girls a nezávislá konverzačka Little Miss Sunshine se Stevem Carellem. Dost slabá konkurence. Run, Sam, run!

Kompletní a přehledný žebříček najdete zde.