Bitva je dobojována a větší zvíře vyhrálo. Miller se vzdal kousku své duše výměnou za adaptaci jednoho z oblíbených comicsů ze staré školy. Takhle to zní samozřejmě hrozně poeticky, přitom realita je vcelku obyčejným vyjádřením poučky o tom, že každý má svou cenu. Frank Miller se kdysi Hollywoodu vyhýbal jak to jen šlo a vytrvale odrážel nabídky producentů, kteří chtěli zfilmovat jeho comicsy. Nakonec kývnul až neoblomnému Robertu Rodriguezovi, který mu přinesl velmi přesvědčivou ukázku (pětiminutový segment, který je zároveň úvodem hotového filmu). Tak vzniklo Sin City a začalo se pracovat i na "300", jakmile se Miller ujistil, že snímek bude natáčet podobnou technikou, se stejným důrazem na věrnost originálu.

Jenže když chcete něco udělat pořádně, raději si to uděláte sami. Nejde teď ale o žádný z Millerových vlastních comicsů. Miller využil svého vlivu a vydělaných peněz k tomu, aby si zajistil adaptaci comicsu The Spirit, který vycházel ve 40. letech minulého století pod hlavičkou DC Comics. Hlavním hrdinou je soukromý detektiv, kterého všichni považují za mrtvého. Uhnízdil se v mauzoleu a odtud bojuje s organizovaným zločinem, coby maskovaný mstitel. Zápletka je jednoduchá, ale Miller z tohoto slavného comicsu Willa Eisnera hodně čerpal při vymýšlení Sin City nebo Elektry. Po spolupráci na režii Sin City zřejmě uvážil, že by se do něčeho podobného mohl pustit na vlastní pěst a tak bude The Spirit jeho sólovým režijním debutem.

O tom zda při natáčení využije Rodriguezovu technologii, nebo se pokusí natočit svůj snímek tradičním způsobem, se zatím nemluvilo, ale Millerovým zaklínadlem je opět absolutní věrnost předloze, tentokrát ovšem s vyloučením nostalgie. Prý se máme těšit na pořádné maso. The Spirit vyšel relativně nedávno ve formě sborníku, takže jestli se orientujete na americké comicsové scéně a máte kreditku, už víte kam by měly putovat vaše čerstvě vydělané dolary.