Hned tři čerstvé filmy mohly vyrůst v pořádné kasovní hity. Nakonec z toho ale naopak byl tak nuzný víkend, že by jeden zaplakal. Naprosto suverénně si totiž zvládl uhájit prvenství v žebříčku tržeb Eastwoodův Sully. Působivé, úderné a diváky i kritiky pozitivně hodnocené rekonstrukci skutečných událostí stačilo na obhajobu první pozice 22 milionů.

TRŽBY FILMŮ CLINTA EASTWOODA 

Průběžných 70 mega jen z Ameriky musí Hankse a spol. velmi těšit, protože sto mega padne záhy a pak se přikutálí spousta dalších chechtáků. Střídmý propad o 37% potvrzuje, že tady opravdu půjde o trvalku s oscarovým potenciálem, která svůj šedesátimilionový rozpočet zdvojnásobí jen ze zámoří. A stane se klasikou.

TRŽBY FILMŮ TOMA HANKSE

 

Premiéry měly Eastwoodovu fláku zatopit, ale dusily jen samy sebe. Nejvíc to bolí studio Lionsgate, které oživilo značku Blair Witch. Díky nečekanému přelakování projektu talentovaného Adama Wingarda The Woods na pokračování slavného hororu na Comic-Conu a díky slušným ohlasům z testovacích projekcí se jim povedlo vzbudit jakous takous zvědavost, po katastrofálních recenzích a mizerném otvíráku za devět milionů z 3121 kin (!) se ovšem veškeré naděje rozplynuly jak pšouk ve větru.

TRŽBY FILMŮ O BLAIR WITCH

Horory sice v létě zažívaly jeden úspěch za druhým, Blair Witch se to ale nepoštěstilo. Tahle zašlá značka je holt mrtvá. Nový přívažek utržil ještě míň než katastrofální sequel z roku 2000, a to je co říct. Mimochodem jde asi o 94. dlouho odkládané pokračování dávného hitu, které letos propadlo. Tudy cesta zjevně fakt nevede - pokud tedy nemáte v ruce dinosaury.

 

Osmimilionová zklamání si bohužel připsaly i další dvě novinky: Bridget Jonesová sice překvapila, když její třetí díl sklízí pozitivní ohlasy od diváků i kritiky, jako v případě spousty britských importů ale z Ameriky dolary nepřitekly. Dítě Bridget Jonesové je nejméně úspěšným titulem série a zachraňovat ho bude Evropa (jednička dala v Americe 70, dvojka 40, trojka urve sotva 30).

TRŽBY FILMŮ S BRIDGET JONES

Nikterak slavně nedopadl ani Snowden. Nové drama Olivera Stonea, které budí kontroverze už jenom svým hlavním hrdinou, kterého vláda označuje za vlastizrádce, oscarovou díru do světa neudělá (viz průměrné recenze). Stone jako černé svědomí Ameriky tentokrát nepřitáhl do kin ani davy diváků. Něco mi sice říká, že publikum ve zbytku světa bude spokojenější a vysolí možná i víc prašulí, trefu o síle JFK, Čety nebo Narozen 4. července ale samozřejmě vůbec nečekejte.

TRŽBY FILMŮ OLIVERA STONEA

 

Tvůrci nového Blair Witch musí jen závistivě zírat na to, jak si na pátém místě připisuje dalších pět mega nízkorozpočtový napínák Smrt ve tmě. Už jich má 75, celosvětově pak rovnou 107!

Lačně slintat by ale mohli i na 22 melounů totální thrillerové srágory pro černošské publikum When the Bough Breaks. Ta sice rychle ztrácí diváky, na sebe si ale vydělat zvládla. Jen samozřejmě v o trochu jinších relacích, než kde se předvádí Sebevražedný oddíl, jenž je na 705 milionech celosvětově a za mořem furt drží sedmý flek.

Desítku uzavírají dvoumilionové animáky The Wild Life a o poznání kvalitnější Kubo a kouzelný meč, plus rodinná fantasy Můj kamarád drak.

 

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden zkusí pořádné peníze zase protočit animák Čapí dobrodružství a westernový remake Sedm statečných, který mimochodem promítáme na našich narozkách. Klapne to finančně tentokrát?