Na řece Hudson se stal prý zázrak, když kapitán Sully nouzově přistál s plným letadlem na vodní hladině a nikdo u toho nezařval. V kinech na zázraky ale nedošlo – jen na poctivý start jednoho z prvních oscarových kandidátů, nad kterým si můžou Warneři spokojeně mnout ruce. Opakovaně se jim totiž daří tu oscariádu odpalovat a během podzimu jeden dva silné fláky do soutěže nabídnout. A vydělat u toho i slušné peníze…

Tentokrát to klaplo díky Clintu Eastwoodovi, který si tak připisuje další chválený, divácky vřele přijatý a kasovně úspěšný zářez do extrémně bohaté filmografie. Otvírák za 35,5 milionu dolarů je tučný i zcela adekvátní a bez problémů vynese Sullyho přes stomilionovou hranici (a vynesl ho i mezi 5 největších zářijových otvíráků historie). Po letech útlumu se na vítěznou vlnu vrací i Tom Hanks, jenž si dva roky po Kapitánu Phillipsovi připisuje zase jednu výraznější trefu.

TRŽBY FILMŮ TOMA HANKSE

 

Napínavá rekonstrukce neskutečných událostí z roku 2009 sice nemá efekt překvapení, Warnerům to ale asi vůbec nevadí – protože tady všechno klaplo přesně podle předpokladů. Možná jen ta divácká spokojenost je ještě o level výš, než se předpokládalo. Eastwood umí a Amíci mají tyhle hrdinské historky podle skutečných událostí moc rádi, takže dorazili ve velmi slušném počtu a dávají jasně palec nahoru.

NEJVĚTŠÍ ZÁŘIJOVÉ OTVÍRÁKY

Minule jich akorát bylo u Eastwooda násobně víc. Nikdo ovšem nemohl opravdu čekat, že by se komornímu Sullymu mohl podařit bezprecedentní kasovní triumf verbovačky Americký sniper, která zabrnkala na vlastenecké a militaristické srdíčko celých Spojených států... a stala se překvapivě nejvýdělečnějším filmem celého roku.

TRŽBY FILMŮ CLINTA EASTWOODA

 

Bohužel nejen kvalitou živy jsou pokladny. Do distribuce se nacpaly hned dva snímky, které mají na RottenTomatoes evidovány 0% pozitivních recenzí! Zatímco ale mysteriózní thriller o strašidelném baráku s Kate Beckinsale The Disappointments Room naprosto vyhořel a s jedním a půl milionem poslal kariéru režiséra D.J.Carusa (Oko dravce, Disturbia) do ještě větších pekel, než kde se nacházela, černošský thriller When the Bough Breaks si na sebe vydělá.

Nevábně vyhlížející tuctovka, kterou by u nás neuvedla ani TV Barrandov, prostě dokonale využívá náklonnosti svého etnika. Tyhle černošské napínáky, kde se pracuje s motivem zničené rodinné harmonie, nějakým tím sexuálním napětím a násilím, zabírají naprosto pravidelně a bez ohledu na výsledné kvality. Takže patnáctimilinový otvírák a vyhlídky na skoro čtyřicet mega při skromném desetimilionovém rozpočtu nemůžou vyloženě překvapit.

 

Na bronzové příčce si dál krásně vede horor Smrt ve tmě. Osm milionů o třetím víkendu je na žánrové poměry úctyhodných, průběžných 66 melounů ještě víc. Levná hororová vynalézavost dá celosvětově kilo bez větší námahy!

Na čtvrtém místě se pořád drží Sebevražedný oddíl. Holt výdrž mnohem větší než u Batmana se Supermanem, i když ti měli samozřejmě víc konkurence, než kolik je na sklonku léta. Deadshot a spol. každopádně v těchto hodinách zdolali bájnou metu 700 milionů dolarů celosvětově! O to víc radosti může být nejen v centrále DC – tohle je totiž jasný obchodní úspěch.

 

V druhé části žebříčku pak jen dosluhují, tj. sbírají od dvou do tří milionů, adorovaný animák Kubo a kouzelný meč, solidní rodinná oddychovka Můj kamarád drak a superúspěšná komediální trvalka Matky na tahu, která to dotáhla už na 107 milionů z Ameriky a 151 celosvětově!

Na kilo z Ameriky naopak těsně nevyšplhá šíleně sprostý animák Buchty a klobásy, který se na desáté příčce loučí za drsným thrillerem Hell or High Water s Bridgesem, Fosterem a Pinem. Ten to navzdory parádním ohlasům pro změnu asi vůbec nedotáhne do české distribuce. Velká škoda.

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden se porve třetí Deník Bridget Jonesové s novým Blair Witch a chváleným Snowdenem od Olivera Stonea. Budou hity?