Není nad agresivní zvířátka. Tentokrát ale nedominoval pokladnám amerických kin medvěd, který dostal chuť na Leonarda DiCapria, ale bojovná hláskující panda a její kumpáni. Ano, z odstupu se mohlo zdát, že série už je vyšeptalá a novinku Kung Fu Pandu 3 budeme akorát tiše tolerovat před tím, než se vydá vydělávat stamiliony do Číny a na další asijské trhy. Ale tak snadné to nebude.

TRŽBY ANIMÁKŮ OD DREAMWORKS

I po tuctových a nevýrazných trailerech nová rodinná oddychovka utržila 41 milionů dolarů za první víkend a v pohodě vytáhne ze zámořských kin kilo, spíš rovnou stopadesátku. Svůj podíl na tom mají takřka nadšené recenze a naprosto spokojený rating od diváků, kteří dávají v rámci tzv. Cinemascore jasné A. Kung Fu Panda 3 tak bude zdatně konkurovat oscarovkám a jako animovaný hit pokryje do velké míry blockbusterovou poptávku během jindy chudinkých zimních měsíců. Tohle se DreamWorks a Foxům povedlo.

Právě Foxové drží po měsících půstu i druhou příčku a těží velké peníze z úspěchu Revenanta. Hlavní oscarový favorit dál baví Ameriku. Čerstvý tucet milionů vytáhl průběžné zisky už na 138 mega z Ameriky a luxusních 274 celosvětově. Odvážný podnik s přepáleným rozpočtem se rozhodně bude rentovat, zvlášť když božský Leo ještě podpoří zájem svým radostným výkřikem nad Oscarem.

Úplně podle našich předpokladů dopadlo dobrodružné retro Do posledního dechu. Disneyovská rodinná dobovka, ve které se kromě Chrise Pinea snaží i Casey Affleck nebo Eric Bana, je až příliš sterilní a svým způsobem nevýrazná, než aby mohla strhnout větší pozornost, oslnit smysly publika a tedy i naplnit kina dychtivými diváky. Taky proto to úplně neklaplo… a výsledkem je desetimilionový otvírák.

Ani ostatním premiérám se příliš nedařilo. Kromě hororů a chválených dramat ostatně v téhle fázi distribučního roku moc snímků nezabírá. Potvrdil to i western Pistolnice Jane s Natalií Portman a Ewanem McGregorem, který naprosto vyhořel, když ani ve skromných dvanácti stovkách kin nenašel příznivce a ani se s necelým milionem nevešel do první desítky.

Kupodivu ale nezaujala ani dementní parodie na 50 odstínů šedi Padesát odstínů černé. Za šestimilionový start by se uřvanému Marlonu Wayansovi vysmály i všechny ty Děsný dojáky. A je teď otázkou, jestli na tuhle buranskou parodii nepřišel nikdo kvůli tomu, že si i nejtupější diváci uvědomili, že jde o naprostý filmový fekál, anebo proto, že samotných 50 odstínů už vlastně ani nikoho moc nezajímá a vysmívání se zdrojovému materiálu je absolutně ohrané. Wayans bude moct jistě tvořit dál – na to jsou jeho projekty až příliš levné – ale tenhle záchvěv soudnosti a neúspěch každého rozumného člověka potěší.

Většina již uvedených snímků si jinak vedla dobře. Jelikož utichla bouře z minulého týdne, výnosy vesměs všech filmů padaly zhruba o třetinu. Platilo to i pro Star Wars, které jsou na 895 milionech z Ameriky a celosvětově už mají dvě miliardy na dosah. Impozantní.

Poldův švagr si připsal 8 milionů a je průběžně na sedmdesátce z Ameriky. I kdyby se na to kilo vyškrábal, propad oproti jedničce je poměrně znatelný a bude zajímavé sledovat, do jaké míry ho vyrovná přijetí ve zbytku světa. Kevin Hart už by se potřeboval usadit i v kinech dalších kontinentů, aby přestal být jen americkým melhubou, co ho jinde nikdo nezná.

No a o třetinu spadly i výnosy hororu The Boy, což je vlastně zázračný výsledek jinak nezázračné bubáčiny, co má aktuálně na kontě dvacku.

Na chvostu desítky jsou ještě propadáky Dirty Grandpa a Pátá vlna. O řád líp, ale pořád nepříliš valně, se pak vede válečné akční misi 13 hodin od Michaela Baye, která dokupy nastřádá rozpačitých 60 milionů.

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden se v multiplexech potkají coenovská komedie Ave, Caesar, romantika The Choice a šílenost Pýcha, předsudek a zombie. Cítím v luftu jeden až dva karamboly.