Tak se pařani dočkali. Strašidelná adaptace herní série Silent Hill vyšla z podzemí na světlo kinosálů a podle prvních ohlasů ukojila nejednoho počítačového geeka. Zámořští recenzenti by vám sice na růženci přísahali, že Christopher Gans svou velkou misi pohnojil, ale těžko jim věřit, když si fanoušci notují převážně durové melodie. Gans na každý pád splnil své ekonomické závazky, protože se Silent Hill utržil „hororovou normu“ dvacet milionů za první víkend (viz Hostel, Na lince je vrah a Nezvratný osud 3). Padesátimilionový rozpočet se tím sice nepokryje, díky globální srozumitelnosti látky by se ale investice producentům měly zaručeně vrátit. Nejpozději přes DVD. Jak už jsme si řekli minule, rozpočet se zaplatí i v případě čtvrtého Scary Movie, jakkoliv Zucker s Abrahamsem tratí na velikonočním startu. Pochybné kvality téhle parodie (o nichž se hojně debatuje už i na českém netu) se projevují v krkolomném sesuvu tržeb, prakticky každodenním. Pouze premiérový den byl hodný komerčního zvuku Scary Movie. Ne tak uplynulý víkend, jenž se sedmnácti miliony odkázal srandičky na úkor Války světů, Vesnice a Toma Cruise k „pouhým“ 90 milionům dolarů celkově.

I za takovou porci penízků by se ale leckteré jiné tituly klidně upsaly ďáblu. Třeba Sentinel Clarka Johnsona, jindy výdělečného režiséra S.W.A.T.u, by dozajista uvítal víc než čtrnáct milionů za první víkend. Konspirační thriller zasahující až skoro do Bílého domu se nepodařilo prodat přes Kiefera Sutherlanda a „falešnou“ visačku celovečerní verze 24. Návdavkem se potvrdilo, že napětí s old-schoolovou zápletkou malinko vyšlo z módy. Sentinel si naštěstí vedl líp než Fordův Firewall, ale i tak bychom mu před půl rokem věřili o pár pater výš. Na druhou stranu, co si myslet o filmu, z něhož producenti nevyslali do éteru víc než jeden ušmudlaný spot. Hanba! Bramborová Doba ledová 2 sice poztrácela pár stovek promítacích míst, přesto při svém čtvrtém víkendu najela na mírný režim třetinových ztrát. Dvanáct milionů ale už nemá moc daleko k překvapivé osmičce pro Divočinu, která malinko vyspravila svůj děsivý nálet do promítaček. Kdoví na jak dlouho.

Dobře se stále daří The Benchwarmers, jimž výsledných šedesát milionů posvětí titul „komediální hit jara“. Roztančený Antonio Banderas v Take the Lead sice vyklízí pozice, ale čtyři miliony mu pořád stačily na nakopnutí nového díla bratrů Weitzových. S American Dreamz aka Hledá se Ydoll se chtěli svézt na mánii okolo americké Superstar, náctiletá cílovka ale zůstala přikovaná u televizních obrazovek, a tak si „Prcičkáři“ po úspěších s Jak na věc a V dobré společnosti protentokrát zavařili. Z Ydolu je nula. Smůla. Závěr prvního desatera jistí Spojenec a užvaněná intošina Friends With Money, která nevyvrtá díru ani do světa nezávislého umění. Příští týden už začne přituhovat, jelikož o posledním „neletním“ víkendu vyrukuje Sony s Williamsovou komedií RV, Disney potrénuje gymnastiku ve Stick It a Lions Gate zkusí trochu spellingu v Akeelah and the Bee. Hodně otazníků visí nad celonárodním traumatem v Letu číslo 93, jenž může i přes omezený počet kin doletět k ohromným cifrám (k tématu viz blog). Potom už to bude jen na Ethanu Huntovi.

Kompletní TOP Ten tady.