Trvalo to jen sedm filmů a Rychle a zběsile už najednou může zaparkovat v historických tabulkách. Rekordní zápisy přišly s mohutným otvírákem za 143 milionů dolarů, což je vůbec nejvyšší dubnový start a druhá největší suma, kterou si v historii kdy vymohl nějaký blockbuster, jenž neměl premiéru v nabitých letních měsících.

 NEJVYŠŠÍ DUBNOVÉ OTVÍRÁKY

Samozřejmě jde i o top zisky v rámci série, hlavně ale o přesnou ilustraci toho, kam až tahle frančíza vyrostla. Ano, inflace dělá svoje, ale i tak je svým způsobem neuvěřitelné, že sedmička utržila za jeden víkend tolik, co zvládly první čtyři díly sotva za celou dobu v zámořské distribuci. A že 67 milionů, které nastřádala sedmička jen během svého prvního dne v kinech, nasbírala trojka - jež celou sérii málem pohřbila - za celý svůj pobyt v multiplexech.

 NEJÚSPĚŠNĚJŠÍ FILMY V AMERICKÝCH KINECH ZA ROK 2015

 

Vin Diesel se svými parťáky holt hodně vyrostl. Rychle a zběsile se postupně vyvinulo z automobilového výplachu v našlapaný heist-movie... a teď i v nejvelkorysejší akční megaflák, který jako jeden z mála zvládá držet tempo s comicsy. Značce se navíc pořád daří posouvat kupředu a lákat na nějakou velkou událost - tentokrát se jí stal bohužel i skon Paula Walkera (tvůrci ho taky náramně využili v dojemné rozlučkové sekvenci). Navíc i nakládání se záporákem Jasonem Stathamem nebo se superbouchačem Rockem probíhá ukázkově nejen v kontextu marketingu...

TRŽBY FILMŮ SÉRIE RYCHLE A ZBĚSILE

Studio Universal protlačilo svou vlajkovou loď popcornovek do 4004 kin a do rekordního počtu IMAXů. Byl to ale obchodní tah, který se beze zbytku vyplatil. A vyplácet se bude i do budoucna: Rychle a zběsile své diváky sytí pořád tím samým, rozuměj tím, co cílovka přesně žádá, takže nelze předpokládat, že by měla být napříště nějak výrazně méně úspěšná, i bez aury kolem Walkerova odchodu do věčných lovišř.

 

Ba naopak, můžeme být hodně zvědaví, jak producenti využijí aktuální rozjetosti vysokooktanové ságy - koho nového angažují a zda si šéf veleúspěšné bandy Vin Diesel pod vlivem tohohle kasovního triumfu vydupe konečně ten historický epos o Hannibalovi. A James Wan? Ten jen potvrdil pověst zázračného režisérského dítěte, které netočí špatné filmy a s každým z nich vydělává...

NEJVYŠŠÍ PRVNÍ VÍKENDY HISTORIE

Výborně si vede i animák Konečně doma. Navzdory svým průměrným kvalitám se DreamWorks povedlo udělat z něj slušnou kinoudálost - o druhém víkendu si připočetl dalších 27 milionů dolarů a aktuálně je na 95 mega. Solidní výkonnost.

To bronzová Zocelovací kúra aka Get Hard, v níž se Will Ferrell chystá na pobyt v lapáku, padá rychleji, než by se tvůrcům líbílo. Pokles o 61% na dvanáct milionů z druhého víkendu bolí, průběžných 57 mega ale není nějakou katastrofou.

 

Luxusně je na tom Popelka - jen z Ameriky si vymohla už 167 milionů, ještě o úroveň lepší jsou zisky ze zbytku světa.

Do desítky se vešla ještě globálně veleúspěšná Rezistence, nezávislá hororová pecka Neutečeš neboli It Follows, našláplý Kingsman, uondaný Druhý báječný hotel Marigold a Neesonův povedený akční thriller Noční běžec.

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden se pokusí drsňákům v kárách postavit romantická Nejdelší jízda podle předlohy Nicholase Sparkse. Do pár kin jde i lákavá robotická sci-fi Ex Machina nebo Goslingův režijní debut Lost River.