To škemrání o nového Aliena stihl Neill Blomkamp jen tak tak. V Hollywoodu se totiž už dlouhé roky posuzují kvality daného tvůrce hlavně podle komerčního úspěchu jeho posledního snímku. A v tomhle ohledu na tom Blomkamp, svého času jeden z nejnadějnějších režisérů fanboyovského typu, není dvakrát dobře.

Svoji novinku Chappie pojal jako hardcore verzi Číslo 5 žije a sehnal do ní nejen sympatického robota, šílence z jihoafrické kapely Die Antwoord, Deva Patela nebo Sigourney Weaver, ale i hvězného Hugha Jackmana. Schoval ho ale pod úšes stylu "vpředu byznys, vzadu party" a uložil mu záporáckou kreaci, čímž znatelně oslabil jeho kasovní tahounství (spíš mu měl dát přezdívku Rosomák a mezi prsty břity).

TRŽBY FILMŮ NEILLA BLOMKAMPA

Tahle skutečnost a taky velmi slabé recenze (ani ne třetina pozitivních!) se jistě podepsaly na nezájmu publika a mizerném otvíráku za třináct milionů dolarů. Bylo zřejmé, že i takhle slibně nastíněný projekt nebude megahitem, cílení na celkových třicet milionů z Ameriky je ale ostudné. I District 9, i zpatlané Elysium, si totiž takovouhle sumu zvládly vyžádat hned o prvním víkendu. Blomkamp teď holt musí zmáknout příští zakázku, jinak po něm už ani ten nejbystřejší hollywoodský punťa neštěkne.

TRŽBY FILMŮ S ROBOTY

Premiéry celkově pohořely: Zklamala bohužel i nová komedie Vince Vaughna. Tedy, ne že by se od ní očekávaly velké věci... Časy nadvlády Frat Packu jsou dávno fuč a Vaughn se potácí mezi vesměs neúspěšnými taškařicemi, jež poutají jen svou podprůměrností. Bohužel to platilo i u novinky Unfinished Business aka Nepovedenej kšeft, která k drtivým kritikám přidala i zoufalých pět milionů o prvním víkendu. Je z toho ostudné desáté místo a vědomí, že se takhle nezvládnou pokrýt ani náklady vložené do SuperBowl spotů a reklamní kampaně.

TRŽBY FILMŮ VINCE VAUGHNA

To už aspoň trochu líp dopadl Druhý báječný hotel Marigold. Oddychovka pro důchodce holt přesně cílí na své věrné diváky, kteří chtějí trochu toho milého sentimentu v rádoby exotickém hávu, s jemným britským humorem a ověřenými herci, jež už zas-tak-moc rolí nečeká (prošedivělý Richard Gere je mezi ostatními mladičkým junákem). A přesně tohle dostali. Získaných 8,6 milionů a bronzová pozice vyznívá solidně hlavně při vědomí, že se film spokojil pouze s patnácti stovkami kin, tedy polovičním nasazením oproti konkurenci.

 

Ze snímků uvedených v minulých týdnech se nejvýš udržela lupičská romantika Focus. Pohodička s Willem Smithem a Margot Robbie má na kontě zatím 34 milionů a dá šedesátku - je ale jedním z nejméně úspěšných titulů Smithovy filmografie a nic na tom nezmění ani výnosy ze zbytku světa.

Výbornou výdrž mají Kingsman a SpongeBob na čtvrté a páté pozici. Dvě svěží mladistvé pecky klesají ani ne o třetinu. Kingsman si díky tomu v pohodě připíše stovku jen z Ameriky a stane se v zámoří prvním čistým hitem Matthew Vaughna (přidejte k tomu stopáďo z ostatních kontinentů a máte hodně důvodů k natočení dvojky). SpongeBob je na tom dost podobně, když přepočítává už čtvrtmiliardu celosvětově. Dvojitá gratulace!

Padesát odstínů šedi kleslo na šestou pozici. Tvůrci ale můžou slavit, protože erotická nuda má už na kontě půlmiliardu celosvětově - na průběžných 527 milionů film táhne hlavně zbytek světa, kde se pan Grey drží přeci jen líp než v Americe.

Do desítky se pak vešlo ještě Costnerovo drama McFarland, USA, slabý horor The Lazarus Effect aka Vzkříšení démona a teenagerská komedie The DUFF.

Za pozornost nicméně stojí ale i Americký sniper na jedenáctce, jenž se vytáhl na 337 milionů dolarů a stal se tímto oficiálně nejúspěšnějším snímkem, jenž byl poprvé uveden v kinech v roce 2014. Neuvěřitelné!

NEJÚSPĚŠNĚJŠÍ FILMY V AMERICKÝCH KINECH ZA ROK 2014

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden se o miliony porve disneyovská Popelka s novým thrillerem Liama Neesona Noční běžec.