Asi není potřeba opakovat, že jsou upoutávky stěžejními body každé propagační kampaně. Bez teaserů a trailerů si dnešní filmový marketing nelze představit, některá lákadla se ale samozřejmě těší větší pozornosti než jiná. Která upoutávka tedy letos nasbírala nejvíc zhlédnutí na Youtube? První místo nejspíš kdekoho překvapí. V každém případě ale před sebou máme zajímavou dvacítku projektů, jejichž výdělky občas nejsou (anebo nebudou) přímo úměrné zájmu v propagačním stádiu. Kliknout na odkaz je holt daleko jednodušší než vyrazit do kina.

20. Ladíme 2: Trailer (25,8 millionu zhlédnutí)

 

19. Šílený Max: Zběsilá cesta: Comic-Con teaser (26 millionů zhlédnutí)

 

18. Hunger Games: Síla vzdoru 1. část: Teaser (27 millionů zhlédnutí)

 

17. Úsvit planety opic: Trailer (29 millionů zhlédnutí)

 

16. Sex Tape: Necenzurovaný trailer (29,5 millionu zhlédnutí)

 

15. Drákula: Neznámá legenda: Trailer (30 millionů zhlédnutí)

 

14. X-Men: Budoucí minulost: Trailer (32 millionů zhlédnutí)

13. Hvězdy nám nepřály: Trailer (33,7 millionu zhlédnutí)

 

12. Transformers: Zánik: Teaser (37 millionů zhlédnutí)

 

11. Hunger Games: Síla vzdoru 1. část: Trailer (38 millionů zhlédnutí)

 

10. Interstellar: Trailer (39 millionů zhlédnutí)

 

9. Návrat blbýho a blbějšího: Trailer (44 millionů zhlédnutí)

 

8. Hobit: Bitva pěti armád: Teaser (45 millionů zhlédnutí)

 

7. Mimoňové: Teaser (54 millionů zhlédnutí)

 

6. Rychle a zběsile 7: Trailer (57,5 millionu zhlédnutí)

 

5. Želvy Ninja: Teaser (58 millionů zhlédnutí)

 

4. Jurský svět: Trailer (64 millionů zhlédnutí)

3. Avengers: Age of Ultron: Teaser (78 millionů zhlédnutí)

 

2. Star Wars: Síla se probouzí: Teaser (81 millionů zhlédnutí)

 

1. 50 odstínů šedi: Trailer (93 millionů zhlédnutí)

 

Proč nevyhráli Star Wars? Odpověď je jednoduchá. Do předaleké galaxie jsme se vrátili na konci listopadu, 50 odstínů šedi ale sbíralo diváky už od července. Tenhle náskok se nutně musel projevit. O to oslnivějších ale je těch 81 milionů zhlédnutí, jež teaser Epizody VII nasbíral za pouhé tři týdny.

Otázka do debatní pranice: Jaký trailer byl letos nejsledovanější u vás doma?