Návyky filmových diváků jsou dost divné. Už dlouho víme, že se lidé často neobtěžují hledat kvalitu a raději se spokojí s bezpečnou sequelovou volbou bez ohledu na to, jak hrozný byl poslední díl ("Tentokrát už to určitě zase bude dobrý!"). Samostatnou kapitolou jsou ale diváci, kteří i v době všudypřítomného internetu dorazí do kina a teprve tam začnou řešit, na co vlastně půjdou. Že tahle skupina není zas tak početná? Inu, podle nového výzkumu od Googlu praktikuje tenhle postup v Severní Americe 70% návštěvníků kin!

 

Budiž jim přičteno k dobru, že většinou alespoň vědí o existenci několika filmů a vybírají mezi nimi podle vhodného času. I tak ale jde o celkem nečekané zjištění, ke kterému Google přihodil ještě pár dalších interesantních informací. Nějak se mu například podařilo zmapovat chování žánrových skupin. Fandové dramat tak údajně volí film podle zápletky, komedii prodává primárně obsazení, na akčňáky se chodí podle režiséra a rodinným filmům přihrávají diváky pozitivní recenze (ehm... cože?). Největší dardu nicméně dostali milovníci hororů, které prý zajímá jediná věc - vhodný čas projekce. Blbost? Možná. Ono to ale jasně vysvětluje, proč v zámoří s železnou pravidelností vydělávají i ty největší rádoby strašidelné břečky!

Infografika, která servíruje výsledky nového výzkumu, pak ještě potvrzuje důležitost trailerů (80% zájemců je sjíždí na Youtube) a především zpravuje o tom, že loni zašlo alespoň jednou do kina 68% Američanů a Kanaďanů (tj. 228,7 milionů lidí). Se stále proklamovaných úpadkem kinobyznysu to tedy není zas tak horké. Na druhou stranu je ale docela znepokojující, kolik lidí moc nezajímá, co je připraví o těžce vydělané peníze a dvě hodiny života.

 

Jak to s návštěvami kina máte vy? Chodíte na konkrétní film na konkrétní čas, anebo prostě doufáte, že dorazíte včas na něco s rozumně znějícím názvem? Každý z nás určitě zažil obchoďákovou situaci typu "Hele, za chvíli dávají xy, nepůjdeme na to?" Vydávat se do kina naslepo s velkým rizikem, že člověk zajde na nějakou zhůvěřilost (a že je sakra těžké se jim vyhnout, i když se o to aktivně snažíte!), ale přeci jen zní jako adrenalinový sport, který přináší radost akorát těm nejlínějším producentským vydřiduchům.

---

Vytáhni v hospodě: O vhled do situace v českých kinech se v diskuzi podělila uživatelka Hild: "Já už 2 roky pracuju v kině na pokladně a nejčastější denní dotaz je: "Co dnes tak hrajete?" A vy pak strávíte 10 minut tím, že jim popisujete film po filmu (protože oni nemají ani páru, o čem ty filmy jsou), za nimi se vám samozřejmě utvoří fronta a pak si vyberou film, který je hlavně co nejkratší a nejlépe bez titulků. A nejlepší je, jak jim tam vykládáte obsahy všech filmů a oni pak stejně na žádný film nejdou s tím, že se nic dobrého nehraje."