Nápodobně by mohl znít verdikt analytiků, kterým čtvrtý silný víkend v řadě, resp. čtvrtý víkend s hlavní premiérou nad čtyřiadvaceti miliony, znovu potvrdil, že prognózám se zaslouží naslouchat. Až na stále populární romantiku Failure to Launch (tentokrát na čtvrtém místě se šesti miliony za uplynulé tři dny), která svým úspěchem musela vypálit rybník i delfské věštírně, si jeden jarní blockbuster za druhým pádí pro prašule představené na zlatém podnose. I Vendeta a Spojenec si obstojně namastili šrajtofli, druhá Doba ledová, nástupce dosavadního březnového rekordmana, se ale odvážila rovnou vrátit animáky tam, kam podle Pixarů a Dreamworks patří – daleko nad úroveň výnosnosti běžných megahitů. První Ice Age vydělal za premiérový víkend 46 milionů, Doba ledová 2 s oblevou v podtitulu však debutovala rovnou za 70 milionů, čímž si předplatila zhruba čtvrt miliardu dolarů jen z amerických kin, jistou účast v první desítce letošních největších hitů (i když konkurence letos přitvrzuje) a... třetí díl? Uvidíme.

Scrat by možná utáhl i svůj vlastní animák po vzoru tučňáků z Madagaskaru, jiná populární zvířena, opelichaný bobr Sharon Stone (aneb dnes ctitelé etikety a gentlemanství neprožijí šťastný den) se naproti tomu nezmůže ani na jeden solidní sequel. Že druhý Základní instinkt nemá koule většina z nás dávno tušila z klipů se vzrušeným hercem za dvacet liber, z ukázek televizního vzezření i svůdných pohledů jedné sexuální důchodkyně, které se zachtělo pro***at se zpátky na výsluní. Bohužel, místo Sharon převzali iniciativu diváci a s Catherine Tramell doslova vyjebali (ten výraz sem prostě pasuje) za zoufalé tři miliony. Zdrcující recenze a fiasko na IMDb můžeme brát s rezervou (kdo by se dnes na Sharon nesvezl, že... poslední dvojsmysl, slibuju :-), komerční jizvy však patlalovi Michaelu Caton-Jonesovi nikdo nepofouká. A chudinka Sharon Stone? Doufejme, že ta si bude chtít znovu dokazovat „že na to má“ zas až za dalších patnáct let... a po britských nýmandech rovnou s nabíječi z Rumunska a Ukrajiny. Byla by alespoň legrace.

Naopak spokojenost může vládnout ve tvůrčím táboře zodpovědném za bronzovou nigga-epopej ATL, jejíž dvanáctimilionový úspěch (navíc jen v šestnácti stovkách kin) jsem v profilu nedávno nejen předvídal, ale i opatrně vítal. Tuhle činnost by jistě rádi prováděli i hororoví fajnšmekři zamilovaní do prasárny Slither. Ta si sice vydupala o pár mincí víc než jedna nejmenovaná parodie sexuální ikony, i tak lze osmé místo označit za mírné zklamání. Inu, byli málo mainstreamoví. Vrátíme-li se do horní poloviny tabulky, vylítnou na nás již vzpomenuté březnové štiky – Spojence (2. s 15 M), nejspolehlivější trvalka Failure to Launch i McTeigueho adaptace V jako Vendeta (5. za 6 M). Stále výtečně hospodaří osmá komedie She’s the Man (propad jen o 37%), zatímco horor Stay Alive svižně prchá na videotrh podobně jako překvapivě rychle hnijící Shaggy Dog (ztráta 60% se u rodinných břeček jen tak nevidí). Příští týden bude znovu patřit mamutům, lemurům a ekologům varujícím před globálním oteplováním, Banderasovo Take the Lead, černošské Phat Girlz, a tím spíš i Lucky Number Slevin a „falešná sandlerovka“ Benchwarmers však mají solidní vyhlídky k přemostění desíti, patnácti milionů za jeden víkend. Osobně víc věřím Jonu Hederovi než Willisovi.

Komplet TOP 10 zde.