David Fincher není kdovíjaký hitmaker, jeho filmy ale studiím vydělávají. A naprosto spolehlivě. I když se obecně má za to, že ty nejzářivější chvíle má režisér Sedm a Klubu rváčů za sebou, i ne-až-tak-maximálně-velebené adaptace Muži, kteří nenávidí ženy nebo Podivuhodný případ Benjamina Buttona zvládly vydělat velké peníze - stejně jako The Social Network šly hravě přes 220 milionů dolarů celosvětově. A stejnou metu bez větší námahy zdolá i vztahová detektivka Zmizelá.

Výborné recenze a věhlas knižní předlohy totiž zajistily filmu první místo v kasovním žebříčku, a to s 38 miliony dolarů. Tahle suma je určitě nad úrovní predikcí, spokojení diváci navíc zajistí, aby se o látce živě diskutovalo a kina se jen tak nevyprázdnila. Sto milionů pouze z Ameriky je ložených, minimálně stejná suma přiteče i z ostatních kontinentů, takže Fincherovo jméno zůstane i nadále uznávanou obchodní značkou.

TRŽBY FILMŮ DAVIDA FINCHERA

Zmizelá je mimochodem další letošní trefou studia Fox. To bylo tři roky za sebou vysmíváno jako dlouhodobě nejslabší hráč z tzv. majors, letos se ale zázračně vyhouplo na úplné čelo studiového pelotonu. Tedy, zázračně... když si na jednu sezónu nachystáte povedené sequely X-Menů, Opic a Draka a proložíte je třeba Peabodym, romancí Hvězdy nám nepřály nebo dvojkou Ria, pak se můžete těšit na velký přísun peněz. Foxové si ho přitom ještě posichrují Scottovým Exodem, Tučňáky z Madagaskaru nebo třetí Nocí v muzeu, takže výroční účetní uzávěrka pro ně bude velmi příjemná. I když hlavně díky sequelům...

S opakovaným těžením úspěšných značek mají vydatné zkušenosti i Warneři. Aktuálně se jim daří budovat takové malé hororové impérium, zaštítěné jménem Jamese Wana. Ten loni rozbil bank hitovkou V zajetí démonů aka Conjuring, která celosvětově nastřádala 318 milionů. A Wan teď přízeň diváků dál těží z pozice producenta. Za rok přijde Conjuring 2, v zimě se do kin chystá jím "ověřený" horor Demonic, no a teď se skvěle vede spin-offu o panence Annabelle.

Ani nikterak zázračné upoutávky a velmi průměrné recenze neodradily od kina davy diváků. Ti chtěli další nášup s podpisem krále současného hororovu, a tak si Annabelle už v pátek stihla připsat 15,5 milionu. Za celý víkend pak padlo úctyhodných 37 mega. Tady stovka celkově nehrozí, protože nepůjde o trvalku - ale i nějakých osmdesát milionů jen z Ameriky je pro tuhle levnou bubáčinu za šest melounů skvělým výsledkem.

Ani ne o polovinu klesly zisky řízného akčního thrilleru Equalizer: Dalších 19 milionů vytáhlo film na průběžných 64 mega a je zjevné, že půjde o další povedený flák Denzela Washingtona, jenž jen v Americe urve přes sto milionů. Dobrá práce.

TRŽBY FILMŮ DENZELA WASHINGTONA

Po dvanácti milionech si připsali animovaní Škatuláci, kteří jsou průběžně na třicítce, a young-adult sci-fi trefa Labyrint: Útěk. Aktuálních 73 milionů napovídá, že i tady padne kilo z Ameriky a že vyrábět dvojku pro premiéru v září 2015 je naprosto logický tah.

Naopak už tradičním průšvihem skončilo uvedení dramatu Left Behind s Nicolasem Cagem. Krutě hejtované drama (průměrný rating 2,1 z 10!), jež z nějakého podivného důvodu nezamířilo rovnou do domácích přehrávačů, utržilo o víkendu skoro sedm milionů. Celkem bída, ale na poměry jednoho z nejhorších filmů roku, uvedeného do osmnácti stovek kin, je to furt báječná bilance.

Do desítky se vešlo ještě Co by kdyby, rodinná selanka Dolphin Tale 2, comicsoví Strážci Galaxie a thriller No Good Deed.

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden se v kinech porvou Carellův Alexander a Downeyho Soudce s prý dost slabým Drákulou.