Jedna z nejzábavnějších kauz posledních týdnů se točí kolem nadcházejícího blockbusteru Noe. Studio Paramount za novinku Darrena Aronofskyho utratilo 125 milionů dolarů a samozřejmě očekává, že se tyhle peníze vrátí především díky věřícímu diváctvu. Adaptace známého příběhu z Bible totiž logicky křičí "povinná četba", první reakce z testovacích projekcí ale zdůrazňují, že se Aronofsky svatého písma tak úplně nedržel. A především do poslední třetiny filmu vtiskl trochu autorské novoty.

 

Někteří křesťané tak začali film rovnou odsuzovat (pochopitelně aniž by ho viděli - třeba Smithovo Dogma potkalo to samé) a do toho všeho přišel magazín Variety, který vytáhl průzkum od náboženské organizace Faith Driven Consumers. Ta prý na základě víc než 5000 tisíc respondentů vyzkoumala, že 98% dotázaných věřících není spokojeno s tím, jak Hollywood nakládá s biblickými filmy typu Noe. Což je natolik zavádějí otázka, výsledek a vůbec průzkum (znovu: film prakticky nikdo neviděl), že se Paramount rozhodl bránit.

Jak? Samozřejmě jinými průzkumy. Ten první pochází od National Research Group a tvrdí, že 83% "velmi věřících", kteří o filmu vědí, vážně zvažuje návštěvu kina. Další křesťanská organizace, Barna Group, potom přišla na to, že 86% dotázaných křesťanů (kteří, ehm, film také neviděli) hodlá návštěvu Noema doporučit svým známým. A třešnička na dortu? Tou je bezesporu prohlášení prezidenta Barna Group, podle něhož prý bude potopu na velkém plátně veřejně doporučovat i většina pastorů.

 

Jak už to tedy u nábožensky laděných filmů bývá, marketing jede na plné obrátky a bere cokoliv, co mu ta či ona strana hodí pod nohy. Pomůže to Aronofskyho biblické katastrofě k obřím tržbám? To se dozvíme až na konci března, což dává spoustě lidí prostor k tomu, aby Noema nadále doporučovali nebo naopak tepali na základě toho, co o něm říkají médiích. Jen houšť, rozumbradové!

---

Vytáhni v hospodě: Aronosky nabídl hlavní roli Christianu Baleovi a Michaelu Fassbenderovi, oba ale odmítli. Načež Bale souhlasil s tím, že si zahraje Mojžíše v historickém eposu Exodus od Ridleyho Scotta.