Timecop byl jeden z těch lepších a úspěšnějších Van Dammeových počinů. Víc peněz v rozpočtu znamenalo lepší triky, lepší děj a hlavní hvězdě dokonce zbylo i na kadeřníka. Z pohledu roku 1994 je sice smutné, že do deseti let, tak jako tvrdí snímek, nikdo cestování časem nevynalezl, ale proto bude i remake stále stavět na nosném tématu. Samotný nápad s policajty, co napříč časem loví ty, kdo by si chtěli na skákáním sem a tam trochu přivydělat (ať už sázením na koníčky nebo preventivní likvidací svých protivníků v minulosti), je totiž parádní. Majitelé licence se ho sice snažili udusit v direct-to-video pokračování a dokonce i televizním seriálu, ale teď to vypadá, že ho chce Universal vzkřísit se vším všudy.

Bude to totální reboot se změnou atmosféry? Na podobné úvahy je ještě dost brzo, protože se teprve piluje první nástřel děje, ale všichni víme, že důvodem, proč bylo v Timecopovi tolik akčních scén, je hlavně tehdejší obsazení Van Dammea, kterému byla schopná sci-fi premisa předělaná tzv. na tělo. Režíroval jindy dost neschopný Peter Hyams, ale ani tomu se nepovedlo úplně zkazit zápletku špikovanou slušnými akčními scénami a svlékačkami s herečkou jménem Mia Sara (ta se ochotně svlékla v tolika devadesátkových béčkách, že si ji nepamatujete podle obličeje, nýbrž podle ňader). Výsledkem byl takový docela snesitelný hybrid. Aktuální sezóna sci-fi přeje a cestování v čase je vděčnou diváckou disciplínou. Pokud by z toho někdo u Universalu udělal žánrovou variaci na Bournea, asi by se nezlobili ani diváci, ani producenti. A Van Damme by si klidně mohl střihnout cameo nebo rovnou záporáka.

---

Vytáhni v hospodě: S celosvětovými tržbami ve výši 103 milionů dolarů je Timecop dodnes Van Dammeovým nejúspěšnějším sólovým filmem. Globální stamilionovou hranici těsně prolomil už jen s prvním Univerzálním vojákem.