Tohle od nás není záměrná provokace. Taky vzdycháme, kdykoliv se objeví zpráva o další sequelové nebo ještě lépe prequelové křeči. Opravdu jsme potřebovali Oze? My asi ne, ale hollywoodští producenti to po úspěšném otvíráku vidí jinak. Ovšem vzhledem k tomu, že půlka redakce vydělala jmění na virtuální hollywoodské burze (to jmění je bohužel taky virtuální), máme pocit, že bychom mohli hlavounům trochu poradit. Třeba nám nešlo do hlavy, proč se pokračování Jurského parku pořád tak odkládá, když i trojka stála jen 90 milionů a celosvětově vydělala 370! To bylo před dvanácti lety, ale dodnes platí, že jakmile do filmu přidáte ninju nebo dinosaura, automaticky vám stoupnou šance na slušný opening. Podobně trestuhodných opomenutí jsme ale vyhrabali víc. Určitě taky na něco přijdete a hodíte nám to do komentářů.

Co vás vyloženě praští do očí při procházení tržeb z posledních let? Liknavost Sony natočit další brownovku. Ztracený symbol je napsaný už několik let, kariéra Toma Hankse se postupně potápí, takže není problém ho utáhnout na tučný honorář a... Andělé a démoni přece vydělali celosvětově skoro půl miliardy. Nemůže to být průšvih s Brownem, protože práva na adaptaci už má Sony dávno v kapse. Že by to byl klasický strach ze slabšího severoamerického openingu? Ale vždyť Evropa je v obou případech bohatě podržela a mají ve stáji univerzálně rozeznatelnou postavu. Stačí, aby Hanks nahodil vlasy za uši a další stovky milionů dolarů čistých zisků jsou doma. Podobně podivné je ticho kolem brownovského klonu Lovci pokladů. Dvojka vydělala 457 milionů a sequel by byl asi jednou z poslední šancí Nicka Cage, jak se se ctí podívat do kin. Od roku 2007 jiné filmy stihly klidně dva sequely, ale tady se Disney dloube v nose. Přitom bych se já konkrétně na další Lovce pokladů klidně podíval. Neurážející akčňák s archeologickým twistem mě bavil víc, než Hanks s oprášeným Fordem dohromady. Proč obojí stojí a my máme snad větší šanci, že Disney začne prudit s novým Indym, to mi prostě hlava nebere.

Můžete kontrovat tím, že teď jsou v kurzu komiksy. A proč se tedy jeden z vůbec nejvýdělečnějších nikdy pokračování nedočkal? Hancock shrábnul ze světa 624 milionů a otvíral za 62 míčů. Zápletka na konci rozkopla dveře pro případné pokračování a Will Smith měl nedávno období, kdy houfně ohlašoval pokračování čehokoliv (Muže v černém natočil, s Dnem nezávislosti 2 je to trochu slabší), tak proč nepadla volba na Hancocka? Tenhle superhoumlesák by ještě měl co předvést. A když půjdeme do trochu skromnějších poměrů, příliš se otálí i se sequelem Wanted. Universal nakonec ze světových kin vyškemral 341 milionů. I pokračování Bournea dokázali udržet rozpočtově pod kontrolou, tak proč by nemohli za dalších 80-90 milionů natočit Wanted. Jednička vydělala i přes obsazení v Americe neznámého McAvoye. Ať to dají videoklipařům a jsou automaticky v plusu. Čekání na původní casting je v tomhle případně naprosto zbytečné.

Ale proč bychom nešli i do méně populárních žánrů? Třeba akční filmy... Je to chřadnoucí žánr, takže celkem chápu, proč se nikdo nehrne třeba do dalšího Triple X - Vin Diesel by ani při svojí popularitě neotevřel za víc než patnáct milionů. A to je prostě příliš málo. Ale třetí Mizerové? Být Bruckheimerem, tak se vykašlu na Baye, Smithe i Lawrence a udělám novou generaci - policejní thriller, dva mladí černoši a spousta explozí za pět padesát v PG-13 akční komedii. Tyler Perry umí otevřít svoje černošské komedie za třicet, tady to půjde taky, jen se prostě musí hrát na afroamerickou vlnu od začátku do konce. Easy money. A kdyby se chtělo někomu riskovat, myslím, že Evropa by ráda zasponzorovala další Nebezpečnou rychlost. My to rádi zaplatíme, podívejte se, jak vám cpeme dolary za přiblble senilní Smrtonosnou past. Obsadit kohokoliv, dát mu do ruky nezastavitelné cokoliv (však se Scottův Nezastavitelný celkem ujal a je velká škoda, že ho do Česka nepustili... vydělal by) a je vymalováno.

Ok, ok... u posledního odstavce byste možná našli nějaká "ale", existují ovšem i produkce, kde bychom měli mluvit o čtyřce, nikoliv o dvojce. Je fascinující, jak Hollywood bez mrknutí oka v některých sériích přeobsazuje, a jinde je ochoten čekat celou věčnost, než se herci uráčí. Třeba u Superbad. To by mělo plodit pokračování stejně rychle jako Pařba ve Vegas. A je úplně jedno, když tam budou pokaždé úplně jiní herci. Princip party movies je přece atraktivní v každém balení a jedničku natočili za dvacku. Klidně by to zvládli i za půlku a s dobrým trailerem by se film napůl zaplatil už z půlnoček. Dejte tam McLovinova bratrance a napalte to do kin. Stačí se podívat, jak si teď povedou Spring Breakers... party filmy na jaře by měly mít stejný slot jako horory na Halloween. Cpát tam mladý herce a mladý maso (=herečky), profitovat a občas nám za ty geniální nápady poslat pár drobných. Copak chceme tak moc?