Když se v první polovině roku objevily informace o tom, že by se Brad Bird mohl po Mission: Impossible - Ghost Protocol pustit do tajemného sci-fi, filmovým fanouškům se rozsvítila očíčka. Bird je bez debat výborný režisér, přechod od animáků ke hranému filmu zvládl bravurně a ještě při tom stačil vydělat studiu balík peněz, což samozřejmě vždycky pomůže. Kolem projektu, kterému se začalo říkat 1952, se navíc vznášela aura tajemna. Nikdo přesně neví, o čem by film mohl být. Spekulace sázely na to, že název odkazuje na rok, kdy se nad Washingtonem objevilo několik neidentifikovatelných vznášejících se předmětů. Rok 1952 tedy má pro fanoušky teorií o UFO ohromný význam.

Redaktor Vulture ale přišel s novými zákulisními informacemi, které na projekt vrhají jiné světlo. Film se totiž navzdory všem spekulacím bude odehrávat v současnosti. O čem bude? To není úplně jisté. Bird prý hodlá 1952 udržet ve stylu Spielbergových Blízkých setkání třetího druhu, a to až do takové míry, že si za hlavního hrdinu zvolil čtyřicetiletého muže, jehož přítomnost má odkazovat na Richarda Dreyfusse. O konktaktu s mimozemskou civilizací ale sci-fi nebude.

 

Motá se vám z toho hlava? Není divu, za scénářem, na němž Bird spolupracuje, stojí Damon Lindelof. Tedy člověk, který umí příběhy rámovat otázkami, na něž nikdy neodpoví. A jak ukázal v Prometheovi, také umí napsat solidně retardované postavy a příběh, který se přes veškerou snahu jeví jako nedomrlý a značně hloupý. Snad si svou slabší chvilku vybral, byla by škoda, kdyby zničil dva sci-fi projekty za sebou.

K čemu tedy odkazuje ono 1952? Tento pracovní název dal projektu právě Lindelof. Když totiž dostal od Disneyho přístup do archivů pro drobnou rešerši, objevil krabici, která se původně jmenovala "That Darn Cat!" a jejíž název byl přesrtnut a změněn na "1952". Jednalo se o staré návrhy sci-fi atrakce, kterou Disney nikdy nepostavil. Je tedy klidně možné, že Lindelof právě píše scénář ke sci-fi, který bude stát na nezrealizované atrakci. Což moc povzbudivě nezní, že?

Snad bude Bird Lindelofa držet na uzdě. Vulture ještě avizuje, že marketingová kampaň pro 1952 začne dříve, než se vůbec začne natáčet a ponese se v duchu předchozích projektů J.J. Abramse, což je skvělá zpráva. Abramsovy virální kampaňě vždycky fungovaly skvěle a Bird by si další úspěch zasloužil. Těšíte se na jeho další film? O čem by podle vás měl být, když se má nést v duchu Blízkých setkání a přitom nemá vyprávět o kontaktu s mimozemskou civilizací?