Začala nám nová seriálová sezóna a s ní i klasicky boj o diváka. Všechno, co na nás zámořské televize nachystaly, pokrýt nedokážeme, i tak se vám ale pokusíme přinést tipy na několik seriálů, na které byste si měli dát pozor. A to v tom dobrém i špatném slova smyslu. Takže tady máte první část.  

Person of Interest
J.J. Abrams se sice z televize přesunul do světa velkého filmu, malou obrazovku ale nefláká. Jeho projekt Alcatraz uvidíme až příští rok, avšak podzimní novinka Person of Interest zatím také působí dost zajímavě. Hlavně kvůli samotné zápletce. Děj se točí okolo miliardáře Finche, jenž vymyslel přístroj, který zvládá sledovat všechny obyvatele New Yorku a zároveň vyhodnocuje jejich potenciální chování smrdící terorismem. A také další zločiny, jež ovšem vláda nemá čas řešit. Finch ale s vědomím, toho, že ví, že se za tři dny stane vražda, žít nedokázal, a tak ukecal bývalého agenta CIA Johna Reese, aby mu pomohl chytat vrahy dřív, než vůbec k vraždě dojde.

Person of Interest je svižná kriminálka, která si hodně půjčuje ze Spielbergovy klasiky Minority Report. Mnohem víc se ale drží při zemi a na nějaké sci-fi propriety tu moc nenarazíte. V podstatě jde akorát o rychlejší detektivku, v niž se po zločincích pátrá dřív, než svůj zločin vůbec stačí uskutečnit. Tempo to má sice někdy možná až příliš zběsilé a je jasné, že v tomhle případě se bude na realitu trošku kašlat (když se musí najet do padouchova auta náklaďákem, tak bude vždycky nějaká sklápěčka po ruce). Ale šlape to, Jim Caviezel je cool a u Michaela Emersona ze Ztracených už od druhého dílu evidentně skrývá nějaké zásadní tajemství, takže důvodů, proč Person of Interest sledovat, tu máme dost. Abramsovy seriály měly navíc vždycky trošku pomalejší rozjezd, takže to nejlepší by teprve mělo přijít. (Mr. Hlad)

7/10

2 Broke Girls
I mezi sitcomy se najde originalita. Někdo se snaží oslovit geeky, jinde máme trošku ostřejší humor a v dalších seriálech se zase tvůrci pokouší o předávání univerzálních životních pravd. 2 Broke Girls na první pohled nemá moc čím zaujmout. Jde o klasickou dvacetiminutovku, v níž sledujeme nucenou koexistenci dvou hrdinek ze zcela opačných pólů společnosti. Max je chudá, vždycky chudá byla a nejspíš i bude. Naučila se starat se sama o sebe, nemá ráda lidi a nebojí se dát jim to jasně najevo. Caroline pochází z miliardářské rodiny, ale díky shodě náhod se octla na dně a ve stejném bufáči jako Max. Teď spolu pracují a k nevelké radosti Max i bydlí.

Originalita tu tedy není, všechno ostatní však šlape u 2 Broke Girls zatím prakticky bezchybně. Obě postavy jsou zábavné a drží se přesně na té hranici, kdy jsou tak akorát cool a zábavné, ale ještě z nich nejsou karikatury. Max je cynická a tak trochu svině, naštěstí charisma Kat Dennings tu funguje stejně jako v Thorovi nebo v Rande na jednu noc. A Beth Behrs svou zbohatlickou blondýnu také překvapivě nehraje stylem "zlomila jsem si nehet, volejte OSN." Herecká chemie se dostavila už v první epizodě, dvojsmyslné narážky nejsou samoúčelné a návštěvy u bohaté kravky, jejíž dvojčata se jmenují Brad a Angelina, jasně naznačují, že tvůrci se rozhodně se svým seriálem nechystají zapadnout do standardu. Svěží, sympaticky lehce obhroublé a zábavné. Servírováno v ideální dvacetiminutové dávce každý týden. (Mr. Hlad)

8/10

Hart of Dixie 
Zoe Hart má všechno, co si může americká holka přát. Červený diplom, doktorský titul, ambice stát se neurochirurgem, dysfunkční rodinu a třicet deka make-upu na každém víčku. Mírně agresivní Newyorčanka ovšem v rekordně krátké době dostane košem jak v osobním, tak v pracovním životě a po čtyřech letech vyslyší prosby jakéhosi podezřelého staříka, který jí chtěl odkázat praxi někde na jihozápadě, v největším zapadákově od dob Gilmorových děvčat. Zbytek už asi vám asi dojde. Doktor je v okamžiku příjezdu šest stop pod zemí a na nebohou dívku na dvanácticentimetrových jehlách padá všechno to bahno maloměsta - do půli těla oblečení zemědělci, těhotné frustrované dcerky, frustrované dcerky, co by rády otěhotněly, chlápci namotaní v kombajnu a starousedlíci, co nadávají, protože jim zatím zdraví docela slouží. Hart of Dixie (Dixie je město, Hart hrdinka... jak prosté) odlévá country šablonu ještě přiblbleji než celovečerák s Miley Cyrus, takže se připravte na všechno od brkání v soundtracku, přes čajem prohnané barvy až po vesnickou barabiznu, jejíž elektroinstalace je nekompatibilní s iPadem.

Těžko říct jak dlouho seriálu vydrží tyhle prvoplánové gagy a jak dlouho bude diváky oslňovat Rachel Bilson v hlavní roli. Osobně si pamatuju, že v Jumperovi jí hrozně dlouho trvalo, než si sundala džíny před souloží s Haydenem Christensenem. Tady souloží v autě s úplně náhodným týpkem, který vypadá jako surfař. Což je divné, protože jediné na čem se dá v Dixie surfovat je kukuřice. Internet tam zavedou až v roce 2020. V té době bude pravděpodobně tenhle seriál dávno prdět do hlíny, ale tahle podzimní sezóna je plná rychle splasklých očekávání, takže se svým neurážejícím průměrem si Hart of Dixie vůbec nevede špatně. Hraje na nostalgickou notu a pravděpodobně nepřekvapí, ale chce snad cílovka něco víc? A vzhledem k tomu, že "gilmorky" slavily úspěch i v Evropě, je jasné, že americké buranovy mají pořád potenciál. Tenhle vypadá celkem neškodně, alespoň pokud jste dvanáctiletá holčička. Nebo její matka, babička či teta. (imf)
 
6/10

Charlie´s Angels 
Policistka Kate má škraloup, zlodějka Abby ukradla pár důležitých a závodnice Eva pár rychlých sporťáků. Miami je naštěstí nejen městem s velkým počtem frikulínů, ale i zlatou lodí, na které se rozdávají druhé šance. Stačí když máte proporce modelky a schopnosti Jasona Stathama. Tajemný miliardář Charlie Townsend vám zavolá a neprůstřelným barytonem vám nabídne práci. A při práci legraci. Jediný, kdo se letos - u v pořadí již třetí reinkarnace "horkých dívek s chladnými zbraněmi" - je divák samotný. Tenhle akčňák totiž poněkud zaspal dobu. Bolestně na to poukazuje už pilotní díl, v němž dojde nejen ke změnám na týmových postech (do hry přichází Minka Kelly), ale zároveň na sebe tvůrci už po pěti minutách prozradí, že nemají smysl pro humor. Charlieho andílci jsou jako kdybyste původní scénáře ze sedmdesátých let natočili dnes a mínili je smrtelně vážně. Což se tedy nedělo ani tehdy. Autorům to bohužel někdo zapomněl říct. Když podobnou taktiku použijete v garáži, může z toho být nádherně zrestaurovaný veterán. Tady máme co do činění jen s hodně předraženým omylem.

Peněz přitom zjevně nebylo dost ani na akční scény, ani na propagaci Miami, které je jednou z nejlákavějších kulis, které si americký seriál může dovolit. Ani CSI s Davidem Carusem neotupilo jeho cool image, ale tady si ho moc neužijete, protože seriál je plný rádoby retro koláží (divné fonty, divné barvy, divný střih) a detailních záběrů na holky, pronášející osudové hlášky á la "Ta mrcha mi zabila kamarádku. Za to musí zaplatit." Super, když točíte na zahradě parodii s kámošema a nezapomenete při posledním slově mrknout do kamery. Nepopřu, že to holkám sluší a určitě vede Rachael Taylor, trestuhodně uklizená po prvních Transformerech, ale kam se sakra poděla nadsázka z celovečeráků a konec konců i původního seriálu.

Bez nich je motivace tohohle remaku a šance na úspěch velice mizivé. I to malé procento fandů, které si mnohem spíš pamatuje filmy, které byly na hraně parodie, bude pravděpodobně zmatené z toho, že si tu někdo hraje na detektivku a už vůbec nepochopí, že Bosleyho hraje blbínek z druhých Transformerů, co neustále omdléval v náruči Johna Turturra (ano, Ramon Rodriguez je Shiův spolubydlící a tady je úplně stejně otravný). A pak do toho Rachael Taylor sype repliky jako "Nevěděla jsem, že srdce může takhle bolet." Já zas nevěděl, že je někdo takový pitomec, aby v konkurenci Chucka nebo Hawaii 5-0 nabídnul tři afektované pipiny, co řeší malou případovou násobilku a kdykoliv někoho mlátí, posedne čirou náhodou střihače tanec Svatého Víta. Díky, nechci... padejte do propadliště dějin. (imf)
 
3/10

A příští týden vás čeká seriálový nášup