No fuj. Zámořští distributoři se rozhodli unudit nás o Super Bowl víkendu k smrti a málem jim to vyšlo. Stačí si proklepnout páteční tržby, kde za první trojicí žebrá sedm zbývajících titulů první desítky, naskládaných vedle sebe jak svíčky na narozeninovém dortu Leslieho Nielsena. Všech sedm okoukaných, všech sedm v rozpětí mezi jedním a dvěma miliony. A to se mezi nimi tlačila i jedna ze dvou novinek tohoto týdne, černošská romantika Something New, které nevyšel plán cizopasit na úspěchu Diary of a Mad Black Woman, jejíž druhý díl (s odstřeleným trailerem) vlétne do kin až na sklonku února. Something New dokodrcalo na slaboulinkých 5 milionů a zasedlo tím pádem až pod Underworld: Evolution (5.1), oscarovými nominacemi posílenou Zkrocenou horu (5.6, celkově už 59!) a konečně čtyřicetimilionovou Karcoolku (5.3 milionu).

Daleko nad jednomilionovými čučkaři se ovšem triumfálně vrátil Simon West, režisér, jenž pod dohledem Jerryho Bruckheimera v Con Air naznačoval velký potenciál při budoucím překračování Michaela Baye. Jenže pak Simona zazdila průměrná Generálova dcera i katastrofální Lara Croft a zmínky o potenciálu přebily spekulace o dalším jednorázovém i zázračném vlivu hitmakera Jerryho, bez jehož pomoci by West nikdy nevylezl z krabičky pro průměrné tvůrce videobřeček. Po pěti letech zapomínání přikvačil hit Na lince je vrah - možná v poslední možnou chvíli. Nový vývar otřepaného konceptu „pěkná holka se bojí bubáka“ přinesl Westovi a jeho krasotince Camille Belle za první víkend 22 milionů, čímž se v prvé řadě dál rozvíjí trend úspěšných hororů a hororových thrillerů „na jeden týden“ (strmé pády tržeb budou následovat) a zadruhé se úspěšně vykrývá premiérové vakuum před příštím týdnem.

V něm se totiž na rozdíl od uplynulých týdnů s jednou hitovkou na skladě představí hned čtyři nadějné tituly. Zvědavé opičce pro nejmenší ve filmu Curious George se zatím můžeme jen smát, ale znáte výdělečnost animáků a Willa Ferrella. Svoje publikum si určitě najde i třetí Nezvratný osud, jenž bude v našlapaném menu doufat v trvalou přízeň hororového fanouška, který se blahosklonně povznese nad nižší svítivost Mary Elizabeth Winstead (o níž nepochybují jen ti, co viděli Školu „a ta černovláska byla sexy“ superhrdinů), prozrazení většiny smrtí v trailerech i klipech a celkovou bídnou úroveň letošních hororových hitů (vlastně i letošních hitů obecně). I Na lince je vrah má totiž stejně jako Underworld 2 a Agent v sukni 2 hrozné ohlasy, ba přímo katastrofální recenze. Kdo ví, co to udělá s Westem a druhotně i s Nezvratným osudem. Tomu bude šlapat po krku i old-schoolový thriller Firewall s Harrisonem Fordem i do tří tisícovek kin (tedy nejrozmáchleji) nasazená taškařice Steva Martina Růžový panter. Něco mi říká, že právě ta vydělá.

Než se dolarová loterie naplno rozhoří, hodí se ještě doklepnout dnešní Top Ten. Martin Lawrence se propadl o tolik, o kolik se Martin Lawrence druhý víkend většinou propadá (tedy o 52% na 13.3 M), ale pročpak se tím trápit, když se Agent v sukni určitě dřív nebo později dočká - poctivě vydělaného - pokračování. Třetí Nanny McPhee s devíti miliony podobně dokládá dlouhověkost dětských filmů. Annapolis nevydyndá v úhrnu ani dvacet milionů a Glory Road bude nejméně výnosnou Bruckheimerovkou za poslední čtyři roky, tedy od České spojky (nepočítaje pochopitelně „artovou“ Veronicu Guerin). Expandující oscarové hity se víceméně neprosadily, se světlou a malinko paradoxní (neúčast v kategoriích film a režie) vyjímkou v nezastavitelném Walk the Line, které už v Americe vydělalo neuvěřitelných 110 milionů dolarů!

Zdroj: BOM