Kdo dělá filmy pro ceny, je chudákNabízíme pilotní díl z plánované série rozhovorů s muži i ženštinami, kteří formují současnou podobu (nejen) české kinematografie. Na pohovku v kavárně v Londýnské si plánujeme zvát režiséry, herce, filmové kritiky, producenty, distributory ale i třeba zajímavé filmové fanoušky a zpovídat je. Jednou za měsíc, o filmu trochu hlouběji, než se dá stihnout v MZ Live nebo recenzi.

Na start jsme si samozřejmě museli pozvat muže, kteří se zrovna nesou na vlnách (vlnkách?) české mediální slávy. Dva čerství laureáti Českých lvů se uvelebili na pohovce a čile odpovídali na naše otázky: Radim Špaček byl před měsícem oceněn za režii Pout, ve své filmografii má ale i experiment Mladí muži poznávají svět, několik dokumentů, edukativně-rozvernou televizní sérii Etiketa nebo práci na seriálu Letiště. Právě na něm dělal s producentem Vráťou Šlajerem, který si odnesl z Lucerny Lva za nejlepší film roku, rovněž díky Poutům. Za sebou má třeba chválené snímky Sentiment a Kdopak by se vlka bál, sympatický dokument Auto*Mat nebo artovky Smradi, Silný kafe a Žralok v hlavě. Právě připravuje thriller Vendeta, který by mohl rozčeřit vody českého žánrového filmu.

Oba pány jsme se Shushikou zpovídali zhruba hodinku, během které došlo samozřejmě na České i Plyšové lvy, natáčení Pout, nástrahy práce režiséra a řeholi producentů, ale probrali jsme i význam filmových cen celkově nebo stahování. Jeli jsme poprvé – „pilotně“ – takže víme o nevychytanosti některých aspektů a prosíme nenápadně o shovívavost. Techniku, stopáž i slovní přestřelky budeme pilně ladit do budoucna, než se tak stane, koukejte nám napsat, co si o celém projektu myslíte, jak se vám zamlouvá a jestli stojíte o další díly. My je sice nejspíš natočíme tak jako tak, i kdybyste nás poslali do háje :), ale za každou zpětnou vazbu samozřejmě budeme vděční. Klidně i s nástřelem originálnějšího názvu pro startující rubriku…