První třída X-Menů se sice veze na vlně pozitivních recenzí a ohlasů, k prvotřídním výdělkům jí to ale nepomáhá. Retro mutanti bez Wolverina na plakátech tak možná skončí prvním dílem, konec x-ságy to však rozhodně neznamená. Foxové už dlouho chystají nový film s adamantiovým borcem, ve kterém se vydá do Japonska, a po jedné láskyplné eskapádě tam bude svými drápy krájet samuraje.

Původně ho měl režírovat Darren Aronofsky, ten ale z rodinných důvodů projekt nedávno opustil. Od té doby se hledá náhradník, o jehož post se ve finále poprali Antoine Fuqua (Training Day), Gavin O'Connor (Hokejový zázrak) a James Mangold (Zatím spolu, zatím živí). A vítězem je podle všeho ten třetí. Mangolda chtějí jak Foxové, tak sám Jackman (znají se z natáčení romance Kate a Leopold), a nutno říct, že to je velmi solidní volba. Určitě nebude mít problém s měřítkem filmu a množstvím akce. Na druhou stranu ale musíme doufat, že svoji první comicsárnu nepojme jako zběsilý letní popcorn. Tenhle přístup totiž zabil prvního Wolvieho sólovku, a japonský příběh si určitě zaslouží nějaké ty temnější podtóny a minimum trikových orgií.

Plánované podzimní natáčení by tak mohlo klapnout (poletí se samozřejmě do Japonska, jak bylo v plánu), Hugh Jackman ale dnes krom vysněného režiséra Wolverinea dostal i svoji další práci. Pokud všechno klapne, měl by si zahrát ve svém prvním filmovém muzikálu, který si zrežíruje čerstvě oscarový Tom Hooper.

Pokořitele Davida Finchera sice za Královu řeč moc rádi nemáme (ať zvedne ruku, kdo si ten film ještě pamatuje). Je ale jasné, že si při výběru svého dalšího projektu mohl hodně vyskakovat. A nakonec si nezvolil nic jednoduššího než Bídníky. Slavný román Victora Huga už byl zadaptován nesčetněkrát (naposledy s Liamem Neesonem a Geoffreym Rushem), Hooper nám chce ale představit plnokrevnou muzikálovou verzi, ve které si Jeana Valjeana odzpívá právě Jackman.

Řve to sice "chci dalšího Oscara" na všechny strany a je to dost nezajímavý výběr. Jackmanova pěvecká kinopremiéra to ale alespoň částečně vyvažuje. Australská hvězda má totiž za sebou hned několik divadelních muzikálů (za The Boy from Oz dokonce vyhrál cenu Tony), a jeho nezpochybnitelného pěveckého talentu jste si dozajista všimli, když moderoval Oscary. O nové Bídníky se tak netřeba strachovat, mnohem větší očekávání ale pořád budí Jackmanův plnohodnotný comeback do role mutantí mlátičky. Modří vědí, že v ní nikdy nepřestane excelovat.