Co dneska letí stejně jako upírské a zombie filmy? Reimaginace, remaky a rebůhvíco Frankensteina. Tragická postava z pera Mary Shelleyové má tu "smůlu", že už je veřejně dostupná pro každého, studia tím pádem nemají povinnost platit za filmová práva a tak jediné, co musejí udělat, je podšoupnout pár tisíc dolarů scenáristům a doufat, že bude chtít Frankensteina natočit někdo dost zajímavý.

Podobnou strategii teď zvolilo hned několik filmových studií a produkčních společností. A je jich možná až moc. Universal dává dohromady novou verzi filmu z roku 1931, jejíž vznik pohlídá Guillermo del Toro a Scott Stuber, Columbia Pictures produkuje Frankensteina s Mattem Tomachem podle nástřelu scénáře od Craiga Fernandeze (napsal From Prada to Nada). Ghost House Pictures Sama Raimiho adaptuje The Casebook of Victor Frankenstein, román Petera Ackroyda, ze kterého má udělat scenáristický výcuc David Auburn (scenárista Důkazu a Domu u jezera). Chystá se také Wake the Dead, příběh Frankensteina založený na comicsu Stevea Nilese (30 dní dlouhá noc).

S Frankenfilmy nekončíme. Ještě je tu totiž Summit Entertainment a jeho snaha přijít k nějakému filmu s frančízovým potenciálem, který bude po konci Twilightu potřebovat. Čerstvě podepsalo smlouvu s poslední dobou stále zaměstnanějším Mattem Reevesem. Režisér Monstra a remaku Ať vejde ten pravý má v plánu 8 O´Clock In The Morning, reimaginaci předlohy Carpenterova Oni žijí a The Passage, postapokalyptický horor plný upírů. To mu ale nestačí a Summitu se tak upsal k režii dalšího Frankensteina.

Tenhle by se měl jmenovat This Dark Endeavor a odrážet se bude od chystané knihy Kennetha Oppela, kterou přepíše do scenáristické podoby Jacob Aaron Estes. Vyprávět má o tom, jak se Frankenstein vydá na cestu za elixírem mládí, který by mohl vyléčit jeho těžce nemocné dvojče Konrada. Frankensteina doprovází spolu s bratrem ještě kamarádka Elizabeth a jak si asi dokážete představit, během zdlouhavé cesty to mezi nimi začne být mírně komplikované.