V estonském Talinu byly předány už po třiadvacáté Evropské filmové ceny. Zajímalo to pohříchu ještě méně lidí a médií, než bývá zvykem - nejen z toho lze usuzovat, že prestiž „evropských Oscarů“ v posledních letech spíše upadá. I tak musí mít Roman Polanski a jeho společníci velkou radost, protože jejich Muž ve stínu si odnesl hned šest cen (režie, scénář, výprava, hudba, film a cena pro Ewana McGregora). Přitom i diváci, jimž se Muž ve stínu zamlouval výrazně víc než mně, asi budou souhlasit, že nejde o kdovíjaký opus mistra Polanského. Evropská akademie prostě preferuje zaběhlá jména a ta letos buď netočila, nebo nezplodila nic zásadního. Proto výsledkové listině zcela vévodí jeden film a decentní společnost mu dělá například dvakrát Libanon, jednou Iluzionista a také běžnými diváky adorovaný Pan Nikdo.