Fenomén Jackass je zpátky. Šílená show, která vlastně předběhla svou dobu a předznamenala, co nejvíc pofrčí na internetu, se vrátila na filmová plátna. Ve 3D a s novou várku neuvěřitelných akcí, dementních fórů a buranského humoru. A také s velkými otazníky, jestli bude o tyhle sebedestruktivní kraviny ještě zájem. Otazník se ale rychle změnil ve vykřičník, když Jackass 3-D vydělal jen za první víkend rovných padesát milionů dolarů!

Třetí Jackass vydělal o prvním víkendu dvojnásobek toho, co první a druhý díl. Zároveň si připsal nejvyšší otvírák ze všech filmů z produkce MTV (Sandlerův hit Trestná lavice měl před pěti lety na startu „jen“ 47 mega). Ale hlavně je Jackass 3-D historicky nejúspěšnější premiérou října a vůbec celého podzimu! Na podzim jsou obvykle uváděny do kin levnější filmy a tituly s ambicemi na nějaké ty pozlacené sošky, a proto tržby z prvních víkendů nejsou srovnatelné se zisky velkých letních a vánočních hitů. Nepříliš nákladný Jackass, u něhož stálo mlácení lidí a rozbíjení předmětů jen nějakých dvacet milionů dolarů, se díky chytlavé kampani dokázal i během nevlídného podzimu vyšplhat na enormní čísla. A velký úspěch nedevalvuje ani skutečnost, že vstupenky tentokrát stály víc kvůli zvýšené ceně za 3D projekci.

NEJLEPŠÍ ŘÍJNOVÉ OTVÍRÁKY
TRŽBY JACKASS FILMŮ

Díky úvodnímu padesátimilionovému vkladu Jackass 3-D určitě utrží stovku. Což je jednoznačně vynikající výsledek, který bude tvůrce motivovat k brzkému spáchání čtvrtého dílu. Lidé prostě chtějí vidět, jak si někdo dává přes držku. Tuplem ve 3D.

V klasické ploché podobě se mezitím zbraně chopil Bruce Willis. Akční komedie RED: Ve výslužbě a extrémně nebezpeční jej spojila s hereckým all-star teamem, ve kterém nechyběla ani Helen Mirren, John Malkovich, Brian Cox, Karl Urban nebo Morgan Freeman. Bohužel tyhle osobnosti přináší spíš hereckou kvalitu, než komerční atraktivitu, jak potvrdily i víkendové tržby na úrovni 22 milionů dolarů. Rozpočet akčňáku od společnosti Summit Entertainment přitom oficiálně činil 58 milionů dolarů. Tahle suma se bude vracet až z DVD a Blu-ray disků, jelikož film v Americe nejspíš utrží jen šedesát milionů dolarů.

Akčňáky už delší dobu příliš netáhnou a ani jejich komediální bratříčci dolary z peněženek moc neloupí. RED navíc potvrzuje, že star-power Bruce Willise podle současných diváků není kdovíjak velká. Když pomineme štěk v Expendables, čeká Willis na velký hit od Smrtonosné pasti 4. Právě dvojka Expendables a pátá Past by mu mohly reputaci zlepšit - snad se Willis nechá alespoň pro jeden projekt ukecat. RED mimochodem sklízí v Americe solidní recenze. Podobně jako u předchozích projektů režiséra Roberta Schwentkeho (Tajemný let, Zakletý v čase) se mluví o lehce nadstandardní a řemeslně jisté žánrové výplni.

Dál už se perou o výdělky jen staří známí. O míň jak 30% klesají The Social Network i dostihové drama Secretariat. U Fincherova opusu to při nadšených reakcích nikoho nepřekvapí – film je trvalkou a na kontě má zatím 63 milionů. Secretariat má ale lepší výdrž, aniž by kolem sebe vířil oscarovou auru. A to se cení. Deset milionů z uplynulého víkendu film dotáhlo na průběžných 27 mega, což na tenhle nenápadný snímek není úplně málo.

Romantická komedie Pod jednou střechou klesla na páté místo. Její rozpočet byl 38 milionů, na kontě má zatím 28... takže pocit zklamání nejspíš u distributora převažuje.

Za šestou Legendou o sovích strážcích, od níž se čekalo rozhodně víc, se stále drží Affleckovo Město. Čtyři miliony z uplynulého víkendu zaokrouhlily tržby na osmdesát mega.

Desítku uzavírá hororové fiasko My Soul to Take, komediální hit Easy A a rozpačitý sequel Wall Street: Peníze nikdy nespí.

Kompletní žebříček tržeb zde.

Příští týden se pokusí Paranormal Activity 2 znovu vydojit desítky milionů z ničeho. Protiváhou bude jen Eastwoodův mysteriózní thriller Život po životě.