Kate Beckinsale nikdy nepatřila k těm, které byste vyháněli z postele karabáčem a vzpomínali přitom na krásné chvilky se sousedovic Máňou. Navíc nám prošla za pár měsíců od prvního Underworldu hodně, ale opravdu hodně citelným vývojem, který se projevuje poněkud těsnějším prostorem ve spodním prádle mužské populace, takže při trvalém zájmu teenagerů o barevnými filtry ováté akční hrdinky nebylo co řešit. První Underworld vydělal jen v Americe slušných 50 milionů, a i když si z něj nemalá část běžných filmozpytců poblinkala kravatu (já ne, ale pár jich znám), v řadách publika s preferencemi na „Hry – Holky – HEA“ (hodně efektní akci :-) vládla spokojenost. Proto druhý díl a touha vyvařit značku zanesenou do širšího povědomí ještě důkladněji. Solidní trailer a tak akorát vychytané plakáty udělaly svoje, takže Underworld: Evolution už Lena Wisemana posunulo mezi hitmakery první cenové skupiny. Premiérový víkend za 27 milionů bude až do Doby ledové těžko někdo trumfovat, proto bych už teď Kateinu návratu v klidu přilípl visačku „šlágr zimy 2006“. Přestože se dá očekávat strmý pád tržeb v příštích týdnech s nasměrováním k šedesáti milionům dolarů, Wiseman si může v letácích klidně vybírat novou pohovku a houpací křeslo. Alespoň někdo.

Terrence Malick tolik štěstí na své straně neměl. I když, proč to házet na fortunu, když na vině jsou jednoznačně Warneři, kteří Nový svět pohřbili nejen pro potřeby Čechů, ale z komerčního hlediska i pro celou zeměkouli. V Americe se nejdřív dlouho předlouho čekalo na zrádný lednový termín, negativní recenze pořádně vybublaly do nepříznivé divácké šeptandy, takže post-glóbovský start s mnoha lukrativnějšími artovými tituly dovolil Colinu Farrellovi spoluúčast na dalším historickém propadáku. Ze čtyř milionů za první víkend se bude za tak kritické konstelace rozpočet těžko pokrývat. A Malickovu filmařskou motivaci to taky asi dvakrát neposílí. To už je na tom líp i překvapivě osmý předvoj Apocalypta, indiánský End of the Spear (4.7 M), jenž se i s minimálními náklady dostal díky církevní reklamě nad renomované filmové hvězdy. Ale dost Terrencových smutných očí... Autorské pnutí Anga Lee se naopak dál ocitá v sedmém nebi, respektive v pátém šuplíku víkendové TOP desítky. V týdnu si přitom gayové s klobouky zasloužili i první pozici. Inu, tak to má být, tak se na ty popcorňáky musí! 7.8 milionu za víkend, 42 celkově, pohodička.

Favority minulého víkendu (za jehož vítěze bylo zpětně - o pár stovek tisíc – nakonec prohlášeno Bruckeheimerovo Glory Road) najdeme stále seskládané v těsném sledu pod Underworldem. Na rozlézající se Karcoolku se nejspíš chodí jenom v sobotu, což sice oklešťuje každodenní tržby, ale s jednorázovým pětimilionovým příspěvkem se dá i tak snadno prodrat těsně pod vrchol a třicet milionů (za víkend 11 M a druhé místo). Basketbalisté jsou podle odhadů znovu těsně za ní, ale tempo úspěšně drží i čtvrtá Queen Latifah a její poslední prázdniny (oba 9 M). Tristan a Isolda se už z horních postů poroučeli, ne tak lednové stálice Narnia (271 M) a Dick a Jane (101 M), nebo devátý a rychle zapomínaný Hostel (v úhrnu 42 M). Příští týden je už z desatera možná vyžene, protože papírového favorita Martina Lawrence v převleku za tlustou bábu doprovodí dětská Nanny McPhee a verbovačka Annapolis. Jenom nechápu, proč nedostalo i přes výlety stíhaček víc jak 1500 kin. Zvláštní strategie.

Zdroj: BOM