Premiéra Dooma se nezadržitelně blíží a Universal, který projekt před natáčením doslova ukradl Warnerům před nosem (těm totiž vypršely práva a když už chtěl John Carmack z id softu opět smutně podotknout, že "letos to zase nevyjde", udělali mu v Universalu nabídku, která se neodmítá), se rozhodl využít svých marketingových zbraní. Během poměrně dlouhého natáčení v Praze si totiž pozval na natáčení řadu novinářů, kteří dodnes sušili v zásuvkách svých stolů exkluzivní rozhovory a reportáže. Teď nastal jejich čas a my vám přinášíme ty nejzajímavější střípky ze zveřejněných materiálů.

Pro Universal je evidentně Doom trochu důležitějším materiálem, široko daleko totiž žádná jiná herní adaptace není, tahle je navíc velmi zajímavě obsazená a těží ze hry, kterou by snad každý označil slůvkem kultovní a to i přesto, že třetí díl byl přijat s mírnými rozpaky. Na Doomovi spousta lidí vyrůstala a staré dobré časy s motorovou pilou nechce nikdo zapomenout. Podle mě už byl sice model vesmírných mariňáků doveden k dokonalosti v Cameronových Vetřelcích, ale rád se mrknu na nový Bartkowiakův počin. Trailery totiž naznačují, že by mu změna žánru (od bojovek s Jetem ke sci-fi akci) mohla prospět a Dion Lam jako hlavní choreograf (Spider-Man II, spolupráce na Matrixech) je taktéž zajímavým příslibem.

Co z rozhovorů mj. vyplynulo? V hostivařských ateliérech zabrali filmaři většinu místa, když postavili propojený plac, ležící ve většině dostupných místností. Tady se točil i "slavný" čtyři a půl minuty dlouhý nepřerušovaný záběr z vlastních očí, který by se měl v mnoha ohledech stát dominantou filmu. V těch nezapomenutelných chvilkách budeme na svět koukat očima hlavní postavy - Johna Grimma - která se snaží najít v hlubinách vědeckého komplexu svou sestru. A zabloudí přitom i do kanceláře jistého Dr. Carmacka.

Ve filmu bude spousta triků, přesto Bartkowiak trval na tom, aby veškeré zbraně, kulisy a kostýmy byly pokud možno ve finální fázi, co se týče vzhledu. Doom je tak příjemně "old school", což platí i o akčních scénách (je tu hodně drátů, ale také drsného, nijak nepřibarveného mlácení, to když někoho popadne amok). A taky... kašle se tu na cenzuru. Universal pochopil, že jednu z nejbrutálnějších her historie nelze obehrát PG-13tkou (tvůrci Mortal Kombatu by si měli vzít příklad! ;) a tak tu máme regulérní eRko. Víc vám o tom poví Rock v malém rozhovoru pro Jeffa Wilsera z www.DarkHorizons.com, ze kterého jsme se rozhodli ocitovat pár pasáží:

DH: Co vás jako herce motivuje ve snímku, který je založen především na akci a vizuálních efektech?

Je toho dost. Já jsem vždycky chtěl točit podobný žánr. Stejně jako komedie, což jsem si splnil s Be Cool. Jsem velký fanda hororů a sci-fi, zrovna nedávno jsem znovu dokoukal Věc. Navíc dělat adaptaci počítačové hry je velká výzva. Proto jsem to vzal. Finální rozhodnutí padlo po schůzce s Andrzejem Bartkowiakem, protože já jsem chtěl udělat nějaký film s Rkovým ratingem, žádnou PG-13, jak to tak bývá. V tomhle se Doom liší od ostatních zástupců žánru. Řekl jsem Andrzejovi, že bych chtěl lidi pořádně vystrašit. On odvětil: Nevystrašíme je... následovala dlouhá pauza. To je málo, musej se posrat strachy. Tahle jeho reakce mě potěšila.

DH: Měli jste nějaký výcvik co se zbraní týče?

Jasně, absolvovali jsme takový pseudo výcvikový tábor. Nedělali jsme nic naostro, jako skuteční vojáci, byli to takové dva týdny osvojování základních znalostí. Abychom vypadali jako vojáci. Fungovalo to dobře i jako seznámení s ostatními herci. A když už máme hrát nejdrsnější mariňáky v galaxii, musíme se podle toho chovat. Tom McAdams, náš poradce, tam byl pořád s námi. Pořád jsem se ho ptal. Stál bych takhle, udělal bych tohle, vážně bych v reálu řekl "Zóna útoku"? Prý určitě ne, ale na papíře a ve filmu to holt vypadá dobře.

DH: Když to srovnáte s Králem Škorpionem nebo Vítejte v džungli, bylo pro vás natáčení fyzicky náročnější, než u jmenovaných filmů?

Rozhodně. Tenhle film vydá za čtyři předchozí. Není to jen o tom, že jsem musel být daleko od domova a od rodiny, tady v Evropě, ale ve filmu je klidných jen prvních pět minut. Krátká představovačka a pak už se to začne mlít. Jdeme na neznámou planetu, která by měla být mrtvá, ale můj instinkt velitele mi napovídá, že se tam děje něco nekalého. A pak jednomu z mých mužů něco usekne hlavu. Čistým řezem. A to je teprve začátek.

DH: Říkal jste, že byste chtěl hrát v nějakém hororu. Máte něco vyhlédnutého, nebo zatím jen odmítáte nevhodné nabídky?

Tak napůl. Není snadné se prosadit ze svojí žánrové škatulky. Po Králi Škorpionovi se mi otevřelo pár dveří, po Vítejte v džungli dalších pár dveří. Jde to postupně. S tímhle projektem to bylo štěstí, protože jinak moc vhodných hororových nabídek nedostanete. Ryan Reynolds mi vyfouknul Amityville Horror, chtěl jsem v tom hrát, ale můj agent mi naznačil, že by mi asi lidi neuvěřili, kdybych se pořád něčeho lekal (smích).

DH: Bojujete ještě pořád s předsudky lidí?

Už je to mnohem lepší než dřív. Věděl jsem, že když přicházíte ze světa wrestlingu, musíte si diváky získat. Není to snadná cesta, skoro musíte zdolat osmitisícovku. Ale jde to.. už teď hraju v komediích (Be Cool) a dramatech (připravovaný Gridiron Gang).

DH: Mluvilo se o vás jako o novém Terminátorovi...

Kachna.

DH:... Conanovi...

Další kachna (smích)

DH: A co takhle Doom číslo dvě?

Tomu bych se určitě nebránil. Natáčení jsem si vážně užil. Jsem velký fanda Dooma 1 a 2, třetí díl jsem dostal pár týdnů před natáčením, takže jsem ho hrál jen chvilku. Navíc mě baví ta postava, soukromě jsem si jí nazval NDNTP... Největší Drsoň Na Týhle Planetě.

Natěšení? No aby ne... naordinujte si schválně ještě jednou trailer.